Jätti-kochin

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

^Valitettavasti ne ovat kochin-rotuisina myynnissä, vaikka tässä ketjussa on jo kuukausisotalla sanottu niiden olevan sekarotuisia... :smt011
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Mielestäni olen laittanut ilmoitukseen, että eivät ole välttämättä ihan puhdasrotuisia!! Taitaa pitää käydä tarkistamassa ilmoitus.
Muoks: Kiitos Hilta kun huomautit, eipä siellä niin lukenutkaan. Kummallista, muistan lisänneeni sinne tiedon ei-täyspuhtaudesta :smt017 No, nyt olen paikannut ilmoitusta. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut huijata tai mitään! Ja samapa tuo, kun ei ole ostajia kuulunut. On se kai tehtävä kukoista itse loppu.
Itseäni kyllä ketuttaa järjettömästi, kun ostin ensimmäiset kochini puhdasrotuisina mutta harjaongelmiahan sieltä sitten tuli :smt013 Pitää kai joskus hamassa tulevaisuudessa uusia parvi... Ostaa oikeita kocheja. Sehän se unelmani alunperin olikin, että ei tulisi tällaista rotusekavuutta :smt011
sannikki

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Kochin-fani eikös ne sinun kana ja kukko olleet vielä sisaruksia joilta tiput on myynnissä? Kaikki tälläinen tieto olisi hyvä ilmoittaa myydessä :) sillä lähisukulaisuudesta voi koitua ongelmia, mm ihan terveydellisiä!
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Noh, kukot pääsivätkin jo kuukausi sitten uuteen kotiin, jossa puhdasrotuisuus ei ole niin se juttu :smt002 Kukot jatkavat nyt elämäänsä, niillä on tietääkseni omat parvet eli toivottavasti sukusiittoisuusprosentti lähtisi laskuun päin... ;)
TaskuOtus

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja TaskuOtus »

Kuulkaas kochin-tietäjät. Mulla on liten pähkinä. Kurkatkaapas seuraavat kuvat ja kertokaa onko kuvassa kukko vai kana. Ikää yksilöillä on about 3kk ja tässä kovasti arvotaan että ollako vai eikö olla..

Kuva

Kuva
Tuulia

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

kukkoja kumpikin.
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Komppaan Tuuliaa, kukoilta näyttävät.
TaskuOtus

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja TaskuOtus »

Kaikki on kuitenkin pyöreitä muodoltaan, ainoa kukkomainen piirre on nuo heltat. Kolmisen kuukautta on ikää, kukaan ei ole kiekumaan alkanut tai polkemaankaan toisiaan. Minkäänlaisia tappeluitakaan ei ole ollut. Ostettiin viisi tipusta, joista kahdella ei ole helttaa oikeastaan ollenkaan ja näillä kolmella (kahdella harmaalla ja tuolla mustemmalla) on sitten isommat. Kooltaan ja muodoltaan kaikki on samanlaisia :shock:
rilla

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja rilla »

Kyllä ne kukkoja on. Mä viel omista muistelisin,et kanan pyrstö kasvoi nopeammin.
Nyt nulla ei jätttikocheja ole,kun kettu vei kesällä viimeisenkin. :smt009
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

rilla kirjoitti:Mä viel omista muistelisin,et kanan pyrstö kasvoi nopeammin.
Meillä viimeksi ainakin näin, kukoilla oli tuollaiset pyöreähköt pyrstöt mutta kanalla pidemmät pyrstösulat, lisäksi ainakin toinen kukkopojista oli muuten melko kanamainen muodoltaan, harjakin oli jopa pienempi kuin noilla mutta siitähän se pian kasvoi :-" Mutta mitään takuuta ei ole, sillä nämä omat kochini eivät ole täysin puhtaita...
tehave

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja tehave »

jos jätti koch kukko on kesällä samassa tarhassa kuin maatiaiskanat niin voiko tulla ongelmia, siis onko kukko liian iso noille vai välittääkö edes
maatiais kääpiöistä?
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä kochikukko voi maatiaisten kanssa elellä ;)

Itsellä kochikukko asuu maatiaisen kokoisten risteytysten (sekä yhden pienikasvuisen kochikanan) kanssa samassa tilassa eikä mitään ongelmia! Ei yritä useinkaan polkea kanoja ja jos siihen aikoo, niin vanhemmatkin kanat pääsevät vikkeläkinttuisina pakoon :D

Kochinuorikot taas ovat toinen juttu, ne asuvat neljästään omassa tilassaan. Syynä ei siihenkään ole kookas kukko, vaan vanhat kanat jotka olisivat jatkuvasti kiusaamassa jos siihen saisivat tilaisuuden.
Tuulia

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

tehave: ei meillä ainakaan tullut ongelmia, meillä oli aikoinaan alhon maatiaiset ja kochit keskenään, mutta on niissä kukoissakin eroa, meillä ainakin oli herrasmieskukko joka ei edes yrittänyt polkea pieniä maatiaiskanoja, tosin olivat silloin nuoria kaikki.

TaskuOtus: Kochit ei kieu eikä polje vielä 3kk. ikäisinä, ne kypsyvät aika hitaasti. ja tuskin alkavat tappelemaan ollenkaan, keväisin voi olla pientä nahistelua mutta se menee nopeasti ohi, mä jätin meidän jätti parveen 4 kukkoa kevään haudonnoista, ovat syntyneet maalis-huhtikuussa, ja ei vielä ainakaan mitään ongelmaa, ja meinaan ujuttaa parveen vielä viidennen kukon, joka on vielä pieni, kaikkia sulkiakaan ei edes ole vielä kasvanut, saa nahdä miten käy :smt003
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Tuulia kirjoitti:Ja tuskin alkavat tappelemaan ollenkaan, keväisin voi olla pientä nahistelua mutta se menee nopeasti ohi, mä jätin meidän jätti parveen 4 kukkoa kevään haudonnoista, ovat syntyneet maalis-huhtikuussa, ja ei vielä ainakaan mitään ongelmaa ...
Tarkoitatko, että kaksi kochikukkoa voivat olla samassa tilassa ilman jatkuvaa tappelua? Ihmeellistä, nimittäin meillä maatiais- ja kochikukko kävivät kesällä verisiä tappeluita jossa kochi menetti toisen silmänsäkin :smt021
Mutta ovatko kochit sitten keskenään niin rauhallisia että tulevat toimeen? Vai onko yksilökohtaisia eroja tässäkin asiassa?
Tuulia

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

On yksilöeroja, kyllä meilläkin aikoinaan kaksi kochi kukkoa tappeli niin että veri lensi, ne oli tietty eroitettava heti ja toinen muutti sitten uuteen kotiin, ja se toinen mikä meille jäi niin siitä tuli vanhemmiten todella kiltti, hyväksyi uudet kukot parveen tosta noin vaan, nuoremmat sai myös polkea kanoja ei sitä haitannu, en olisi ikinä uskonut että se ketään enään koskaan hyväksyy mutta niin vain ikä toi sitä rauhallisuutta.

Kyllä meillä silkkikukotkin nahistelee mutta vain keväisin, eivät aiheuta toisilleen naarmun naarmua, sellaista pientä nahistelua vaan mutta se menee aika nopeasti ohi. mulla oli ennen neljäkin silkkikukkoa samassa parvessa ilman ongelmia.
Vastaa Viestiin