Jätti-kochin

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ivi

Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja ivi »

Minkävärisiä jättikochinejä on teillä?
Ja muutenkin kokemuksia tästä rodusta...
rituritu

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja rituritu »

meillä musta,sininen,splach,itse kochi fani :smt049 tykkään rodusta rauhallisia ja mukavia kanoja,munivat hyvin ,isoja munia.
Kananmuna

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Kananmuna »

hautooko nää jätit hyvin?montako munaa päivässä?YLEENSÄ!!!! :smt017
rituritu

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja rituritu »

jaa et montako munaa munii päivässä ,no sen yhden eikä sitäkään kyllä ihan joka päivä :smt001
Kananmuna

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Kananmuna »

ok :smt003
ninnu

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Munan muodostaminen vie normaalisti sen 24 h, joten kukaan/mikään rotu ei muni sen useampaa :smt002

Hyvä munija munii useamman munan VIIKOSSA, mun munii noin kuusi munaa.
Kun taas jotkut rodut pyöräyttää sen munan joskus ja jouluna :smt003

Suht innokkaasti hautovat, muttei nyt siinä mielessä, kuin silkit :smt001
henkka

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja henkka »

minkähän ikäisenä kochit aloittavat suunnilleen munimisen.
rotu esittelyssä oli että ovat täysikokoisia vasta puolitoistavuotiaina :shock: , meneekö muninnan aloittamiseenkin niin kauan.
rituritu

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja rituritu »

meillä kochit jotka ovat kesällä/keväällä kuoriutuneet ovat vuodenvaihteen aikoihin aloittaneet muninnan eli n.8kk iässä
ninnu

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Olisiko vuodenaika ja sulkasato aiheuttanut, että noin myöhään aloittivat :smt017
Mulla sulta lähtöisin olevat, jotka silloin helmikuussa kuoriutuivat, munivat ja hautoivat ahkeraan jo kesä-heinäkuussa kaikki :smt045 Kovi tarkkaan en ulkoa muista koska muut jätit on alkaneet munimaan, mutta ennen puolen vuoden ikää nyt kuitenkin, vaikka olisivat kesällä itse kuoriutuneita .
Han

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Han »

Minä en tarkkaan meidän kanan ikää tiedä, mutta pikkuinen se oli elokuun alussa tullessaan, sellainen silkkikanaa pienempi, nyt on Kuva ja kauhea on odotus, mutta mitään ei tuu. Taitaa kana pitää hullua jännityksessä :smt044 Muuten ihan ihana olento, hirveän rauhallinen, mut silti aktiivinen.
koohokana

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja koohokana »

Punnitsin jättikochit, kun rintalasta tuntuu mielestäni suht terävänä ja epäilin niiden olevan liian laihoja. Ne painoivat kukin noin 2,5kg. Ikää on 8kk. Eivät ole ahmatteja. Ruokana on aktiivikana-täysrehu ja kaura plus herkut. Munivat verkalleen. Onko paino kohdallaan?
kukko

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kukko »

Mikä olisi täysikasvuisen Jätti-kochin kukon säkäkorkeuus
ninnu

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Hauska kysymys, en ole koskaan miettinyt lintujen säkäkorkeuksia :smt001

Mä voin omani illalla mitata, katsotaan miten onnistuu :smt003
kaakatin

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Mistähän se säkä mitataan? Eikös se kanankin säkä ole hartian korkeudella? Kukoillahan on toosi pitkä kaula, joten jää helposti puolet todellisesta korkeudesta uupumaan :smt002
jaanahi

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja jaanahi »

Kertoisko joku, minkävärisiä jättejä meille on tulossa? Tiput on keltaisia ja harmaankeltaisia, kukko on splash ja kanat harmaa ja musta.
Vastaa Viestiin