Silkkikanan älykkyys

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

helleena

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja helleena »

Kyl noi silkin sippuratkin on jokainen ihan ihka oma persoonansa :smt047 . Meillä yx ruskee silkki on oikee sottapytty syödessään. Työntää koko päänuppinsa "popoti" puuroon ( vien kanoille joka aamu semmosta mixsiä, jossa on keitettyjä, tilsattuja perunoitaja ja vaihdellen seassa kaikkee kanojen mielesä kivaa kuten kuivattuja hienonnettuja kalanruotoja ja nahkoja, ruuantähteitä, liotettuu, kuivattuu leipää jne... ) jonka seurauksena tukka roikkuu sit silmillä semmosena liisterimössönä :smt042 . Toiset syö silleen "nätisti" et käyttävät sitä nokkaansa :smt045 . Tosin yleensäkin tosta kanojen "nätisti" syönnistä voi olla montaa mieltä ku kattelee sitä seinää niitten ruokapaikan luona :shock: . Toi ruskee silkki vallan sukeltaa siihen "popoti" puuroon, liekkö niin ahne vai mikä lie ideana. En oo hänen sielunelämästään perille päässy :smt017 . Mut silkit on sellasia ihania sylilöllyköi :smt049 . Kattoovat silmiin ja kuunelevat höpinöitä, sit väliin vastaavat kui ymmärtääkseen ja kommentoidakseen pitkällä ja hartaalla kooot. kooooot :smt060
helleena

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja helleena »

Niin ja AnetteMilli, kyl oot ihan oikeessa sun pitää hommata silkkejä :smt045 . Jos et oo vie muuten saanu mopoo karkaamaan niin niillä se ainakin lähtee :smt044 . Silkit on vaan niin hellyttävii :smt060 . Mun setä oli vaimonsa kera käymäs itä suomes ja hänen vaimonsa on sellanen eläinhöperö. Mentiin morjestaa niitä minun vanhempien luo ja meil oli silkkikana kissan kuljetus boksissa mukana, et näytän Tainalle :shock: . Oli muuten kerrasta myyty :smt045 . Kana kökötti Tainan sykkyläises kaffeepöydäs ja nautti rapsutuksista, väliin kommentoiden koooot, koooot. Tulos et heil tulee kesän tullen silkkejä ja on kuulemma saanu naapurinki jo koukutettuu. Asuvat sipoossa, joten sinne on sit varmaan tulos silkkipopulaatio :smt044
kukko

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja kukko »

Onko silkit myös sellaisia että jos esm. kukko jää leskeksi se ei hommaa uutta
fasunen

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Ei suinkaan kyllähän se kukko huolehtii monesta kanasta ja huolii uusia ihan niinkuin muutkin kanat.
juujuu

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Mun kanssa piti tähän älykkyysasiaan kommentoida Mulla on viisi silkkiä nuoria vielä mutta kaksi selvästi kukkoja ja yksi selvästi kana Kaksi partasilkkejä joista ei vielä tietoa ...Mutta tämä kananen MaDonna on kyllä ihan toisella planeetalla AINA kun vertaa muitten käyttäytymiseen Tänäänkin kun vein leipämössöä tarhaan niin tämä MaDonna vaan tutki vesiautomaatti( kanin tippapullo) ja ihmetteli kun vesitippa siitä tippui maahan Muuta Ryhmäläiset tulivat ahneesti murkinalle Ja muutenkin ei ole kyllä ihan muiden mukana En sitten tiedä kuinka paljon ISO tukka haitta näkemistä ja onko kuullossakin vikaa mutta on kyllä koko porukan hitain joka suhteessa Mutta mulla ei ole vertailu mahdollisuutta ja olen muutenkin ihan vihreäverso koko kanan pidossa joten silkkien älykkyydestä verrattuna muihin kanarotuihin en tiedä
Tuulia

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Meillä meni kana parempiin suihin, eli omat koirat pistivät poskeensa, koirat siis kanojen aidan takana, jotenkin se kana oli sinne koirien tarhaan päässyt. :smt022
Tästä 3 silkkikukkoa viisastuneena, jos näkevät että koiratarhassa on koiria niin eivät päästä kanoja lähellekkään aitaa vaan hakevat ne kovalla metelillä heti pois.
Että ei mitään tyhmiä elukoita kanatkaan vai pitäiskö sanoa tässä tapauksessa kukot.
MariaK

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Viikon kokemuksella, ei tuo meidän silkkikana mikään ruudinkeksijä ole :smt005 vien herkullisen apekeitoksen kanoille, kaikki muut käyvät ahmimaan parempiin nokkiin, paitsi tää yksi joka nokkii vaan saappaasta lumipaakkua :smt011 ja tämä on nyt toistunut joka päivä, en tiedä löytääkö se lopulta sille herkkukipolle ollenkaan. Dille. :smt050
kanapaavo

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

tosi hauskoja silkkikanat ovat aijon hommata itekkiin
tervaatio

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja tervaatio »

Nuo silkkikanat kuulostavat aika hauskoilta! :smt003
Tulee mieleen eräs pieni vahinko, joka itse asiassa tänään sattui. Ei mtenkään vaarallista tms. viiriäisten vesiautomaatti oli kuivanut auringon porottaessa ihan kuivaksi. Kuppi vain pölisi kun huomasin. Hauska osuus tulee tässä: Miksi ihmeessa viirukukko "joi" monesti automaatista, joka oli siis ruti kuiva. Lintu vain "nokki" kuppia ja lopuksi nieli nokka väpättäen "vetensä". :smt005 Hulluja ovat nuokin.

Täytyy vielä villoja puolustella:

Käsittääkseni ne on jalostettu jostain lintu- ja vesikoirista. Meillä on kaksi näitä: Keskikokoinen Arthur, jota kyllä kutsutaan hieman tuttavallisemmalla nimellä, Aaarrshtii/Arttu/Arska/Alonzo/Aapo/Aattishh jne. ja sitten vielä Kääpiövillakoira Einari, eli Eene/Eino/Veino/Weeeene/Werneri/Leene jne. Rakkailla lapsilla on monta nimeä. Nämä kaverukseet ovat tooooooosi älykkäitä, ainakin melkeen. :smt040 Ovikellon soidessa herrat ryntäävät etuovelle haukkumaan(kiva, kukakohan opettanut moiset käytöstavat :-" )nälän iskiessa Einari raapii ja painelee jääkaapin poljinta(siis sitä josta painetaan jotkut jääkaapit auki sillee kätevästi, ju nou) ja kun vanhempaa Arttua väsyttää, se hakee vanhemmat nukkumaan katsomalla niitä syvälle silmiin väsyneenä ja tuhahtaen, sen jälkeen se löntystelee sängyn vierelle lattialle hymisemään ja odottamaan peiton siirtämistä sen paikalta sängyssä. Koiran kuorsaus on kyllä parasta!!! :smt015
Aberkios

Re: Silkkikanan älykkyys

Viesti Kirjoittaja Aberkios »

kukko kirjoitti:Onko silkit myös sellaisia että jos esm. kukko jää leskeksi se ei hommaa uutta
Tämän kun löysin, niin olin nauraa itseni tärviölle! :smt043
Vastaa Viestiin