kukon harja

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
toukomettinen

kukon harja

Viesti Kirjoittaja toukomettinen »

Olen yrittänyt selata, mutta enpä ole päässyt selvyyteen vielä että mistä rodusta tulee tällainen 'kruunuharja' kukolle? Ei puhtailla maatiaisilla ainakaan näytä sellaista olevan. Kanoilla on tavalliset harjat paitsi parilla tupsupäisellä hyvin pienet. Tämä laumani onkin hyvin sekalaista, eikä ole tietoa mitä rotuja siihen on sekaantunut :smt017 on tupsupäistä, tupsujalkaista, kaikenvärisiä ja yksi kana on ihan plymouth rockin näköinen. Tuo harja myös periytyi kummallekin pojalle.
Kuva
Viimeksi muokannut toukomettinen, 31 Elo 2009, 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dumblonde

Re: kukon harja

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Eikös brahmoilla ole juuri tuollainen harja? Vai muistankohan nyt ihan väärin. Mutta brahmaa minä ainakin veikkaan :)
Rusina

Re: kukon harja

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Brahman suuntaan minäkin kallistuisin (ainakin meidän brahmapojalla oli tuollainen). Joillakin muillakin roduilla (silkki, araucana ainakin) on VÄHÄN tuon tyylinen, mutta ei kuitenkaan samanlainen.
toukomettinen

Re: kukon harja

Viesti Kirjoittaja toukomettinen »

Kiitoksia vastauksista! Nyt alkoi kuviakin löytyä kun tiesi millä nimellä etsiä :smt024 Kylläpäs ovatkin brahmat melkosen mahtavia otuksia :smt007
Suppis

outo harja kukkopojilla 9vko

Viesti Kirjoittaja Suppis »

niin olen tuossa ihmetellyt että noilla 9vko kukko pojilla on kyllä kunnon heltat kasvussa mutta tuo harja on lähes sentin levyinen ovaalin muotoinen jonkinverran koholla oleva kasa nystyjä epäjärjestyksessä?

Mitämitä ??? :smt017 siis sekojahan nää on mutta mitä noissa mahd. voisi olla myös mukana vai kasvaako se harja sieltä sitten myöhemmin vai??
Kotopullaki

Re: outo harja kukkopojilla 9vko

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Tästä linkistä löytyy kuvia erilaisista harjoista. Kuten huomaat, niitä on monenmoisia ja että kukkosi ovat varmaan ihan normaaleja :smt002
http://img268.imageshack.us/img268/7655/img1469w.jpg
toukomettinen

Re: outo harja kukkopojilla 9vko

Viesti Kirjoittaja toukomettinen »

Kuva

Tarkoititko tuollaista harjaa kuin tuolla etummaisella? (huono kuva, eipä tähän hätään löytynyt parempaakaan) Silloin siitä tulee suurinpiirtein tämmöinen :smt045

http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=11&t=5457
(aiemmasta keskustelusta)
Suppis

Re: outo harja kukkopojilla 9vko

Viesti Kirjoittaja Suppis »

just tuollanen :smt003

nyt tällä uudella tipisatsilla jossa on kuusi tipettiä näkyy tulevan yksi kuukkeli kun sillä on selkee iso harja muihin verrattuna ja siis OIKEE harja :smt008 dippa duu se on söpö
sillä on valkoinen pää harmaat pyrstön kärjet ja muuten punaruskea ja alushöyhen on harmaa .. se on tosi sepulin näköinen :smt004
kana10

Re: outo harja kukkopojilla 9vko

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Yhellä mun kukkotipulla on tommonen harja. Ekaks ihmettelin et mitäääh, mut eipä siin sit oo mitään kummempaa. :smt004
Vastaa Viestiin