Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Ana

Re: Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

Viesti Kirjoittaja Ana »

Ankkailija/ Mulla on kasvamassa viisi silkkikukko-kääpiökochin risteytyksiä. Kukot etsii uutta kotia kunhan nyt kasvavat.. :smt002 Nyt ovat viisi-viikkoisia, kuvia niistä on tuolla: http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... 8&start=45
Suvianne

Re: Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä haluaisin saada sellaisia kuin jenkeissä on ne kukonniska rodut.
Eli perhoja varten kasvattavat erikoisen pitkillä höyhenillä olevia kukkoja ja kanoja.
Niitä ei kuulemma ole missään myytävänä ja ovat tuotesalaisuus.
Sellanen pitää itse kehittää :)
Mulla on nyt sekarotuinen pieni kukko jolla on paljon pitemmät ja hienommat satulat ja häkilät kuin alhokukolla!! Pitää vissiin säästää se ja tehdä siitä kantaisä mun häkilärodulle :smt005
hulivili

Re: Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

Viesti Kirjoittaja hulivili »

Katsokaapa googlen kuvahaulla miltä Bielefelder kanarotu näyttää. Aivan upean komeita, varsinkin kukot. Sellaisia aion yrittää saada aikaan risteyttämällä hy-line brown/ilmajokis kukkoni ja plymouth rock kanan, kunhan rokkini alkavat munimaan ja sitten joku ilmajokiseni hautojaksi. Saas nähdä kuinka onnistuu.
kana10

Re: Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Aivan mahdottoman upeita! Itsekkin olin ajatellut risteyttää rokkeja ja alhoja :D
Rusina

Re: Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Ekassa polvessa kaikista tulee valitettavasti rokin värisiä, toisessa polvessa voivat olla jo vähän kirjavampiakin :smt048 .
hulivili

Re: Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

Viesti Kirjoittaja hulivili »

IIK! Suunnitelmani romuttui :smt017 ...varasuunnitelma käyttöön eli täytyy sitten hakea Bielefelderiläiseni täältä:
www.rassegefluegelzucht-linnenkamp.de :smt041
vardenji

Re: Ajatusleikkinä "uusi" kanarotu

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Siellä oli kivanniminen rotu, sussex hell.... :smt005
Muoks käänsin sivun kielelle suomi... teksti on enempi kun hauska. harvinainen, elävä kana, valkoinen muna kuori :smt036 siis toi Westfälische TOTLEGER, hopea...
Vastaa Viestiin