Mille fleur

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ankkailija

Mille fleur

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

En löytänyt tästä keskustelua, joten aloitan itse. :smt002 Kesyyntykö mille fleur hyvin? Onko kukko yhtä kiltti kuin kanat? Tuttu mulle tarjosi kukkoa, ja lintuhan on kaunis kuin jalokivi.. :smt049 Mutta tulisiko toimeen silkkiperheessä, jos saattaisi olla myös plymareita? :smt017
Entä tuleeko toimeen muiden kukkojen kanssa, jos ne tulisivat uuteen kotiin yhtä-aikaa?
ankkailija

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Eikö kellään munisalaisella ole millejä?
Martta

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mulla on juurikin silkkikanapariskunta ja mille fleur- kanat ja kukko samassa häkissä ja on siellä vielä pari kääpiö-kochiakin. Ei minkäänlaista tappelua vaikka silkit tuli ensin. Verkon toisella puolella olevalle maatiaiskukolle uhittelee ja ottelevat verkon läpi. Jos se raukka ei miellä silkkikukkoa edes kukoksi kun on semmoinen pölyhuisku :smt002 Eli positiivinen kuva niistä mulla ainakin on ja nimenomaan kaunis. Kurkkaapas noi Martan kuvat niin näät siellä ne iloisesti sekaisin :smt045
ankkailija

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

No jos on 3 silkkikanaa, 1 silkkikukko ja 1mille kukko, mitenköhän käy..?
Klara

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja Klara »

No mut eiks sitte kannattais ennemmin tehä niin että silkit on omas porukas ja ottaa mille kukolle omat rouvat?
Martta

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja Martta »

Niin kyllä ne selvästi kulkee omissa porukoissansa ja nukkuu jokainen omiensa kyljessä vaikka samassa ovatkin. Kannatetaan edellistä ideaa!
ankkailija

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

ok :smt003
iracarita

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja iracarita »

Minulla on mille-pariskunta maatiaiskanalauman seassa, eikä kukoilla ole ollut nähdäkseni koskaan kinaa. Tosin iso, kiuruvetinen kukko on tullut porukkaan myöhemmin.
ytylyly

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja ytylyly »

Mulla oli mille fleur- pariskunta. Aivan ihania, kesyjä ja kana osasi hypätä käskystä syliin :smt007 Pieniä sirpakoita, hiljaisia ja ystävällisiä. Kannatan!
Martta

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja Martta »

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on millejen muninnasta?? Nämä omat teki alkuun pari ja nyt ei ole munia kuulunut ei näkynyt pariin viikkoon. Kait nyt jo pitäsi olla tottuneet uuteen paikkaan. Maatiaiset ainakin paukuttaa munaa tulemaan lähes sadalla prosentilla päivässä ja tulivat yhtä aikaa. Mulla on vähän semmoinen käsitys näistä hienohelmoista etteivät ole niin innokkaista munijoita, eikä tarvitsekaan kun onhan niillä se koristearvo :smt048
viiru

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja viiru »

Mä oon ihan rakastunut näihin kolmeen mille-tyttöön.
Tuli vaan nyt kevään tullen mieleen, että kun noi on kaikki mille fleur värisiä,
niin jos onnistuisin saamaan jostain posliinikukon, voisinko saada posliininvärisiä tipuja?
Vai meneekö nää jotenki niin, että vaan posliinikana plus posliinikukko= posliinitipu?
Ja onkohan niitä posliinimillejä ees kellään. Gizzmolla on, mut kanat on sieltä, niin onko kellään muulla?
Chilam

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja Chilam »

Apuva, mulla ei oo kun yhen kerran näkemisen verran kokemusta milleistä, nyt hautomakonees ollu näiden munia. Tänään kuoriutu ekat 2 milleä, näillä tipuilla uloimmat varpaat on ätinnä 2mm pitkät! ei näy kuivuneen puokasen jalkauntuvien seasta. Kai näillä kuuluis olla ihan täysmittaset varpaat, kute muillaki tirpoilla? Ei näytä tipuja häirittevän, mutta mutta.. :smt012
Sisäsiittosia ei pitääsi olla millään lailla. jalat on vaan ku jollaki nandulla...
vardenji

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Tietäisikö joku viisata tietämätöntä, onko mille fleur sama kuin karvajalka millie?
Rusina

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Karvajalka millie nimistä rotua ei ole olemassakaan :smt017, joten voisihan se olla sama. Vilkaiseppas tästä linkista: http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=30&t=3629 mille fleurin rotuesittely, siellä on kuvia. Jos vaikka näyttäis tutulta :smt001.
vardenji

Re: Mille fleur

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Eivät aivan samoilta näytä. Hieman samaa näköä on, mutta kanaseni ovat tummenmpia ja jaloista hieman vähäsulkaisempia. Saattaa johtua tuosta risteytyksen toisesta puoliskosta. En tiedä siitä enempää kuin että se on helmikana. Jatkan tutkintaa. Kiitos avusta! :smt003
Vastaa Viestiin