Plymouth Rock

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No kyllä mulla on kaikilla rouilla ollu joskus pilkullisia munia, tosin ne pilkut tais lähtee ihan veellä ja rätillä pois :smt005 Kakkaa tieättekös...
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Älä toki maattarikukko vetäise palkokasvia hengityselimeen, kysymys kyllä oli oikein hyvä ja järkevä, minä vaan sain siitä heti hauskoja mielleyhtymiä :smt005

Meillä on jotkut maattarit tehneet tämmöisiä violettipilkullisia (ruskeat kuviot ovat kakkaa niinkuin jampankin munissa)
Kuva
lisäksi semmoisia kermanbeessejä munia on nähty joissa on ihan pienenpientä valkoista pilkutusta tasaisesti, niin ettei edes huomaa pilkulliseksi jos ei tiiraa lähempää munan pintaa.
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Eikös tuo ole vähän niinkuin pigmentti virhe?
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

En toki ole hermostumassa. Tunnen jo tämän paikan huumorin. :)

Tuollaisia tummapilkullisia minäkin muistelen jollain kanalla olleen munat.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

En mä tiedä, kai se sitten joku virhe on... musta tuntuu että virheet on tyrnisten rotutyyppiin olennaisesti kuuluva, laulavat kuorossa Apulantaa "minussa on ongelma, jokin virhe ohjelmoinnissa, puutteita koodissa"... :smt003 sulkajalat ja kääpiöt ja raitapaidat ja pilkkumunia pyöräyttelevät :laughing6:
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Kuulostaa hauskalta kannalta nuo tyrnikset. :smt005
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Joo niitten kasvatus onkin juuri siksi äärimmäisen mielenkiintoista kun ikinä ei voi tietää mitä esiin putkahtaa. Melkein joka tipueessa tulee joku ihan uusi värimuunnos jos ei muuta... :smt003
Ja miten musta tuntuu että joka topic johtaa lopulta tyrniksiin :smt080 (Minullahan ei ole mitään osuutta asiaan...)
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ei munkaan kommentti liity oikeastaan plymareihin, mutta noista Muusan munakuvista tuli mieleen mainita, että meidän toinen faverolle munii lähes aina samanlaisia pilkullisia. Välillä tekee "normaalin" tasavärisen, joita niiden kuuluisi tehdä.
Tyrnikset on hauskoja! Onkohan niissä nähtävissä kaikki rodut, joista suomalainen maatiaiskana on aikoinaan muotoutunut? Ilmeisesti myös rokkia on käytetty?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Älä, Muusa, välitä, kyllä mulla joku/jotkut alhoistakin pyöräyttää välillä juuri noita tumman pilkullisia..

Ja Hilta; joo, se on lukenut jossain maatiaisten historiajutussakin, että rokkia käytettiin kannan vahvistamiseen jossain välissä.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Joo munankuorten värit on mun pienimpiä huolenaiheitani :smt003 meillähän munissakin on jonkun verran vaihtelua, useimmat tekevät ihan "tavallisia" munia mutta jotkut joskus näitä pilkullisia (ei aina) ja jotkut munia joissa on kiiltävä helmiäispinta.
Eiks nuo raitapaitaiset maatiaiset joskus jalostettu pois kun sitä raidallisuutta, samoin kuin keltaisia jalkoja, pidettiin merkkinä vieraasta verestä?
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Meillä on ollut nyt 4 vuotta kääpiö Plymouth Rockeja ja nyt on alkanut ensimmäinen kana hautomaan ihan itse,joten saapa nähdä jaksaako se loppuun asti.
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Peukutetaan Alicen rokille, että jaksaa hautoa loppuun asti! :smt023
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Alice kirjoitti:Meillä on ollut nyt 4 vuotta kääpiö Plymouth Rockeja ja nyt on alkanut ensimmäinen kana hautomaan ihan itse,joten saapa nähdä jaksaako se loppuun asti.
Miten kävi? Jaksoiko kanasi hautoa loppuun asti?
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Rusina

Re:

Viesti Kirjoittaja Rusina »

kuukernuppi kirjoitti:on tuotu uutta verta ainakin Romaniasta, Puolasta ja Tsekistä
Kellä kaikilla on noita Kuukernupin topikin alussa mainitsemia tuontilintuja ja kellä taas vanhempaa kotimaista kantaa? Ovatko munislaisten plymarit just noita tuontilintujen jälkeläisiä :smt017. Muutaman ihmisen kanssa viestejä vaihdellessa oon yllättäen törmännyt ongelmaan, että kaikki suomalaiset rokit olisivat samaa sukua. Miten se voi olla mahdollista jos tuontia on kuitenkin harrastettu? Elikkäs onko tuo tuontikanta syrjäyttänyt vanhan kotimaisen vai kävikö tuontikannalle köpelösti :smt012 ?????? Vai mitä on tapahtunut sen viimeisen 15 vuoden aikana, kun olen ollut "pihalla" tästä rodusta...???
* Nimimerkillä: "epätietoinen" *
Rusina

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Onko kukaan ostanut plymareita Heinolasta viimeisen kymmenen vuoden aikana???
Vastaa Viestiin