Kääpiö-kocheista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanakyseliä

Kääpiö-kocheista

Viesti Kirjoittaja kanakyseliä »

Heippas eli ensi kesäksi olen 2kääpiö koch siskoksen seuraksi ottamassa 1kukon ja 1 kanan tulevat varmaan samasta paikasta mutta miten tulisivat toimeen kun nämä yhdistäisin :smt017 tekisinkö niin että lisäisin ensin kanan siskoksien kanssa annan olla esim 5pv ja sitten lisään kukon ettei tulisi tappelua vai kuinka neuvokaa vähä ja kun uudet tulisivat siskosten ja yhden jättikanin kanssa samaan aitaukseen niin sipeutuuko ne hyvin keskenään?? Ja voisin sanoa että kevään tuntumassa OSTETAAN kääpiö koch kukko ja mieluiten kana myös väri toivomukset olisivat splash ja valkoinen.
fasunen

Re: Kääpiö-kocheista

Viesti Kirjoittaja fasunen »

kanakyseliä kirjoitti:Heippas eli ensi kesäksi olen 2kääpiö koch siskoksen seuraksi ottamassa 1kukon ja 1 kanan tulevat varmaan samasta paikasta mutta miten tulisivat toimeen kun nämä yhdistäisin :smt017 tekisinkö niin että lisäisin ensin kanan siskoksien kanssa annan olla esim 5pv ja sitten lisään kukon ettei tulisi tappelua vai kuinka neuvokaa vähä ja kun uudet tulisivat siskosten ja yhden jättikanin kanssa samaan aitaukseen niin sipeutuuko ne hyvin keskenään?? Ja voisin sanoa että kevään tuntumassa OSTETAAN kääpiö koch kukko ja mieluiten kana myös väri toivomukset olisivat splash ja valkoinen.
Laita heti kerralla molemmat uudet tulokkaat niin selviävät yhdellä välien selvittelyllä ja stressillä. En usko että tuollaisesta parven yhdistämisestä seuraa sen kummempaa riitelyä. Paras aika lisätä parveen uusia kanoja on iltahämärässä, kun ovat muutenkin rauhallisimmillaan. Kaninkaan kanssa tuskin tulee mitään ongelmia. Meillä eivät ainakaan ole yleensä välittäneet juuri välittäneet toisistaan.
rilla

Re: Kääpiö-kocheista

Viesti Kirjoittaja rilla »

Joo,samalla kertaa lisäät.
Ne käy kuitenkin sen välienselvittelyn läpi. Parempi kun menee kerralla.
En usko,että ongelmia tulee.
Ja tosiaankin,iltaorrelle on mukava lisätä porukkaa. :smt024
kanakyseliä

Re: Kääpiö-kocheista

Viesti Kirjoittaja kanakyseliä »

Kiitosta teille ps toisen käppänän nimi on Rilla :smt005
rilla

Re: Kääpiö-kocheista

Viesti Kirjoittaja rilla »

Hienoa!

Mun nimimerkki tuli alunperin mun lempikanalta.
Pieni sekarotuinen,valkoinen mustilla täplillä.
Isä oli kääpiökotsi,emo valkoinen tehotyttö.

Rilla eli lähes 10 vuotta. Lukemattoman määrän uusia kanoja ja kukkoja hautoi.
Oli hyvä emo,uskalsi kissankin ajaa pois pesältä.

Rilla kuoli kaiketi vanhuuteen. Vai liekö IB-tauti osallinen?
Niihin aikoihin kuoli, Viimeiset munimansa munat olivat epämuotoisia.

Nytkin on pari Rillan tytärtä vielä minulla.

Rilla sai nimensä Viirusta ja Pesosesta.
Pesosen kanoista yksi on Rilla. :smt038
kanakyseliä

Re: Kääpiö-kocheista

Viesti Kirjoittaja kanakyseliä »

Minun Rillani nimi tuli lapinrillasta. Hah niimpäs onkin :smt003
Vastaa Viestiin