Maatiainen vastaan liharodut

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Minusta maunu_muorilla taitaa olla melkoisen kiva kana joukko siellä. Kuten tuossa aikasemmin kirjotinkin tuosta meidän naapurin joukosta se on myös kivan oloinen ja näköinen vaikka sekalaista onkin. Ja tärkeintähän on jokaisen omat mieltymykset.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Totta sisu65 turiset, tästä aiheesta saisi vääntöä vaikka maailman tappiin saakka, mutta tärkeintä on minustakin että jokainen löytää sen itselleen sopivan rodun tai risteytyksen tai sotkotuksen :smt003 Ja minusta on todella kivaa ja mielenkiintoista kuulla muiden harrastajien mielipiteitä ja kokemuksia eri roduista ja sekaroduista.

Ja vielä noista hybrideistä, minäkin otin niitä tänä kesänä kun kyllästyin siihen että aina sai kaupasta kantaa munia kun meillä vaan haudottiin, ja täytyy sanoa että ne hoitavat paremmin kuin hyvin sen asian mitä varten niitä hankin. Hybridit hoitavat munantuotannon ja muut rodut mitä minulla on taasen ovat lemmikin virassa (vaikka sitähän ei isännälle kyllä tarvitse kertoa :smt002 :smt005 )

Monnilainen toi hyvin esille sen pointin mikä minullekin on tärkeää eli se eri rotujen moninaisuus ja toisaalta taas esim. ulkonäön, tuotannon ja luonteiden jonkinlainen ennakoitavuus.

Ja viitatakseni edes jotenkin hatarasti alkuperäiseen otsikkoon niin Suomesta ei taida tällä hetkellä löytyä muuta varsinaista liharotua kuin Plymouth vai onko jollakin muuta tietoa? Jättirotuja voi kyllä kasvattaa lihaksi myös mutta kukkojen kasvatusaika on todella pitkä koska kasvavat ensin korkeutta ja vasta n vuoden iässä alkaa tulla enemmän massaa ja ovat lisäksi vielä melko kuiva lihaisia :smt017

Jostain kun löytäisi hyvän otoksen raidallista tai valkoista Plymouth rockia ja intialaista taistelukanaa eli Cornishia niin näitä risteyttämällä saisi varmasti aikaan hyvälihaisia kukkopoikiakin :smt003
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minun idea olikin kuulla eri ihmisten kokemuksia eri kanoista ja roduista.

Ja sain kyllä tosi hyviä pointteja. Minäkin pitäisin mielelläni sekarotuista porukkaa, mutta toisaalta olisi mahdollisuus saada Mimmiltä aitoja Alhoja!!
Jos niitä otan niin haluan ehdottomasti pitää ne puhtaina.
Siksi tässä mietin ja jahkailen. Aina ennen minulla on ollut kaikkea sekaisin.

Oli hyvä kuulla minkälaisia lentotähtiä ja kiukkupusseja ne maatiaiset ovat :)
Mutta kuten jokainen tietää niin kaikki joilla ei vielä lapsia ole, ajattelee : Kyllä minun lapset sitten tottelee ja ovat kilttejä ja suloisia. Koska minusta tulee niiiiin hyvä äiti, että eiväthän nyt minun lapset voi minulle kiukutella :smt005 :smt005 :smt005
Eli näinhän minäkin ajattelen. Että kyllä ne meillä pysyy kiltisti alueellaan koska ..... ja syitä riittää :smt003
Vastaa Viestiin