Mitä hy line brownin kanssa?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Mitä hy line brownin kanssa?

ViestiKirjoittaja Junakassi » Su 26.07.2015 11:54

Kiinnostaisi mitä kanarotuja voi olla hy line brownin kanssa vai voiko olla mitä vaan?siis samassa tilassa?
Hy Line Brownit:Katri,Liisa ja Kuningatar Elisabeth I
Ja 160l akvaario
Olen apulais-valvoja:)
Junakassi
kana

Re: Mitä hy line brownin kanssa?

ViestiKirjoittaja Annir85 » Su 26.07.2015 17:59

Riippuu varmaan lähinnä siitä, onko hy linet "eläkeläisiä" tehotuotannosta vai nuorena tulleita :smt017
Mulla on 5kpl hy line brown nuorikoita marans nuorikoiden kanssa ja hyvin tulevat juttuun.

Jos taas ovat näitä tehotuotannossa olleita, niin stressitaso voi olla vielä korkeahko, luulisin. Niille en osaa sanoa varmaksi, että kuinka tulevat juttuun uusien kanojen kanssa, voi olla etteivät hyväksy.
light sussexeja, maranseja sekä ihanan hassu sekuliporukka, viiruja, kissa, koira, kaksi poikaa ja minä
Annir85
leghorn

ViestiKirjoittaja Peppilotta » Su 26.07.2015 19:50

Meillä ei onnistunut hyline-kanojen yhteiselo jättikochinien kanssa :smt009 .
Nuorikot olivat niin vauhdikkaita että ne juoksutti nuoren jättikochinkukon ihan uuvuksiin. Vanhempina (10 kk ikäisinä) ne alkoivat kannibalisoimaan jättikochinkanaa :smt010 , mikä oli meille viimeinen niitti ja hylineille etsittiin äkkiä uusi koti.
Me ainakin opimme että saman kanalan kanojen energiatasot olisi hyvä olla samaa luokkaa. Me ollaan oltu tyytyväisiä rauhallisiin jättikochineihin ja ainoastaan rauhallisilla kanoilla tulemme jatkossa täydentämään parveamme.
Onnellisia jättikochineja, karkeakarvainen kettuterrieri, emäntä ja isäntä
Niin, ja pienempää siipikarjaa --> mehiläisiä :)
Peppilotta
kukko

ViestiKirjoittaja Junakassi » Su 26.07.2015 22:10

Kiitos vastauksista eli siis ei oo välii mitä rotuu Hy linen kanssa ja nää on nuorii ei oo ees vuoden ikäsii viel :smt003
Ja 160l akvaario
Junakassi
kana

ViestiKirjoittaja sinttu_i » Ma 27.07.2015 20:58

Junakassi kirjoitti:Kiitos vastauksista eli siis ei oo välii mitä rotuu Hy linen kanssa ja nää on nuorii ei oo ees vuoden ikäsii viel :smt003

No sen verran on väliä, että tutustu rotuun minkä hankit. Ei kääpiörotuja eikä erityisen rauhallisia rotuja. Ehkä perus maatiaiset tai keskikokoiset/isot sekulit olisi se järkevin vaihtoehto?
sinttu_i

ViestiKirjoittaja Junakassi » To 13.08.2015 22:25

No ajattelin ehkä ottaa (en vielä ehkä keväällä) silkkikanan koska hyvä hautomaan ja on kesy voiko olla Hy linen kanssa ja mikä olis hyvä kukko? :smt040
Ja 160l akvaario
Junakassi
kana

ViestiKirjoittaja samapi » Pe 14.08.2015 07:11

Kyllä varmasti silkkikana menee samassa porukassa, tehikset on vain meillä tappaneet poikasia jotka on kuoriutunut toisen emon alta. Nykyään en laita samaan häkkiin kovin pieniä poikasia.
samapi
silkki

ViestiKirjoittaja Junakassi » Su 08.11.2015 19:10

Voisko kääpiö kochin tai kääpiö Orpington olla näitten kanssa?Ja kauan Hy Line Brown elää yleensä?
Ja 160l akvaario
Junakassi
kana

ViestiKirjoittaja Junakassi » Su 28.02.2016 21:00

Voiskos paduan/valkohuntu olla näitten kanssa?Ja milloin voi yhdistää jos hautoo niin että alottaa haudonnan huhtikuun alussa (eli 1,2 tai 3) niin voiko ne yhdistää noin vuoden ikästen Hy Line Brownin kanssa kesäkuun puolessa välissä?
Ja 160l akvaario
Junakassi
kana

ViestiKirjoittaja Kate75 » Ma 04.04.2016 20:49

Kääpiörotuja en myöskään laittaisi samaan niin kuin sinttu_i jo sanoikin.

Jos aloittaa haudonnan huhtikuun alussa niin poikaset kuoriutuvat siitä 3 vk:n kuluttua, jolloin poikaset ovat kesäkuun puolessa välissä vasta n.2kk vanhoja. Minä en laittaisi noin pieninä vielä hy linejen kanssa.
Kate75
tipu

ViestiKirjoittaja heikki » Ti 05.04.2016 17:13

Meillä ainakin on pärjännyt hy-linet, silkit, kalkut, myskit, kääpiöt, jätitit ja jopa fasut + viirut samassa parvessa. Itse "vanhana punkkarina" suosittelisin yleisiä normeja noudattamatta kaikkea kokeilemaan ja tarvittaessa epäkelvot teurastamaan.
heikki
kana

ViestiKirjoittaja Maattari » Ke 06.04.2016 07:13

Meilläkin hylinet elivät hyvin maatiaisten kanssa, maatiaiset hautoivat ja hoitivat tipunsa parvessa eikä koskaan ollut mitään ongelmia, vanhoina poistoina tulivat hybridit.
Orppikukko polki yhden hylinen jalattomaksi, jouduttiin lopettamaan, muut pärjäsivät hyvin senkin kukon kanssa.
Maranseja, sekuleita, hybridejä, kalkkunoita, lihaviiriäisiä, vuohia, lihakaneja, koiria, kissoja ja mehiläisiä.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Maattari
iittiläinen

Paluu kanarodut