Hauskimmat seuraneidit maatiaisten lisäksi?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hubert

Hauskimmat seuraneidit maatiaisten lisäksi?

Viesti Kirjoittaja hubert »

Hei!
Tiedustelisin kokeneemmilta harrastajilta, mikä olisi mielenkiintoinen/sopiva/hauska /kesy rotu kanajoukkoomme?
Meillä laumaa johtaa tyrnäväläinen kukko. Lisäksi 6 maatiaiskanaa (savitaipale) ja silkkikana ja-kukko.Tällä hetkellä kovin sopuisa ja tasapainoinen lauma. Kuitenkin mieli tekisi vielä saada pari kanasta. Kiitos vinkeistä!
Tikkilä

Re: Hauskimmat seuraneidit maatiaisten lisäksi?

Viesti Kirjoittaja Tikkilä »

Itse olen ihastunut orpingtonin luonteeseen, ovat tosi kivoja. Toki niillä on myös reilusti enemmän kokoa kuin maatiaisilla tai silkeillä. Entäs kääpiökochin? Menisi ainakin koon ja luonteenkin puolesta tuohon porukkaan.
Mea

Re: Hauskimmat seuraneidit maatiaisten lisäksi?

Viesti Kirjoittaja Mea »

Haittaneeko se paljon, että orpeilla on kokoeroa maatiaisiin nähden, jos ovat hyväluontosia ja tulevat toimeen muiden kanssa noin niin kuin yleensä? Sopisiko samaan kanaparveen esim maatiaisia, orpingtoneja ja silkkejä? Nuo itsellä viehättää tällä hetkellä eniten. Maatiaisilta saisi hyvin munia, orpeilta lihaa ja silkkejä vain huvikseen. Toki kaikilta saa kaikkia, mutta maatiaiset taitaa olla parhaita munijoita, ja orpit on hyvälihaisia.... silkit suloisia!

Heh, nyt huomaankin, että hubertilla on samanlaiset kanamieltymykset, en lukenut tarkkaan että silkkejäkin löytyi laumasta :smt049
hubert

Re: Hauskimmat seuraneidit maatiaisten lisäksi?

Viesti Kirjoittaja hubert »

Kiitoksia vinkeistä!
Sekä kääpiökochit että orpingtonit kuulostavat mukavilta. Olen tosin kuullut kochien yli-innokkuudesta hautomishommiin.
Talvitilamme on sen verran pieni, ettemme voi lauman kokoa juuri kasvattaa. Munat riittävät meidän tarpeisiimme jo nyt oikein hyvin.
Pidämme kanoja vain suureksi iloksemme, siis syötäväksi emme niitä halua. Olisi vain tosiaan mukava saada uusi rotu, johon tutustua.
Siispä tiedustelisinkin, mistähän mahtaisimme löytää kääpiökocheja tai orpingtoneja 2-3 kanan verran. Asumme Oulun liepeillä :smt006
Vastaa Viestiin