Suomen brahmat

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kotkottaja

Suomen brahmat

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Minkä värisiä Brahmoja tästä maasta löytyy? Mulla kultabrahmoja, yksi light ja columbian buff. Hopeaa taitaa löytyä useammaltakin, jokunen lemon. Entä muita värejä? Upeaa mustaa tai blue (sinertävä-ruskea)? Olisi kiva tietää ja mahdollisesti ostaa myös uutta väritystä porukkaan :smt006
Raksu

Re: Suomen brahmat

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Minusta olisi kiva jos tähän ketjuun voisitte laittaa kuvia eri värisistä :smt050
Kotkottaja

Re: Suomen brahmat

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

http://www.rarebreedauctions.com/uplimg ... 20a0ea.jpg
En saa linkitettyä kuvaa, mutta tässä kuvassa Blue Brahma :smt054

http://www.feathersite.com/Poultry/CGA/ ... rahma.html
Ja tässä linkissä lisää kuvia Brahmojen eri värityksistä
Amanita77
tipu
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:49
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Suomen brahmat

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Hopeaa, musta, ja yksi jonka väristä en ihan varma, kuin blue partridge mutta ilman kuviointia sulissa. Kaunis kana on!!
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Suomen brahmat

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Meillä on ligth brahmaa kukko ja kaks kanaa sekä yksi buff-kana. Lightin munia on nyt koneessa kokeilussa, buff-kukkoa ei
valitettavasti ole.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
minnimanni

Re: Suomen brahmat

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Onko kenelläkään enään puhtaina parvina kulta brahmaa ja hopea brahmaa? Jotenkin ikävästi on suomessa harrastelijoiden toimesta tuhottu monta kaunista kantaa ja väriä, sen takia kun halutaan samaan parveen monia eri värejä. Jotenkin tuntuu että semmoiset kunnon kasvattajat tuntuu olevan kovin vähissä nykyään. Kasvattajat jotka arvostaa, kokoa, puhdasta väriä ja luonnetta sekä erityisesti puhdasrotuisuutta.
jjepaa

Re: Suomen brahmat

Viesti Kirjoittaja jjepaa »

Itsellä on columbian buff brahma kukko ja 2 kanaa. Etsiskellyt olen puhtaita, mutta mistään ei tuppaa löytymään :/
Olen minnimanni sun kanssa täysin samaa mieltä...
Vastaa Viestiin