Värit

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kochin-fani

Värit

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Onko kochinilla olemassa Splash-muunnosta? Minulla on siis musta kukko ja valkoinen kana harmailla/mustilla pikku tiploilla, ja niiden poikaset ovat kaikki joko mustia tai emonsa värisiä, kukkopojat hieman harmahtavia mutta kaikilla on siis jonkinnäköisiä pilkkuja (muttei mustilla). Kocheja ovat kaikki siis.
Jos kocheilla on splässimuunnos, niin olisivatkohan nämä niitä? Jos selitykseni näiden väreistä oli epäselvä, niin pyytäkää vaan tarkennusta tarvittaessa :smt002
Viimeksi muokannut kochin-fani, 10 Kesä 2013, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kanapaavo

Re: Kochin, splash-muunnos?

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

jos tarkoitat ihan kiven harmaata sellä mäen ole varma mikä on splash voitko selittää :smt017 mulla eio kääpiö kochin kanolla ole mustia pilkkuja harmailla vaikka niillä kyllä on tummemat sulkien reunat kuin keski osa :smt020
kochin-fani

Re: Kochin, splash-muunnos?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

En välttämättä ymmärtänyt kysymystä täydellisesti, mutta splash on sellainen kirjava, oikeastaan täplikäs jossa on kaksi eri väriä.
Tuota kivenharmaa-kysymystä en siis tajunnut, että tarkoititko täpliä vai itse lintuja :smt017
Tuulia

Re: Kochin, splash-muunnos?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kochin Splash kukko, kukon tunnusmerkki keltaista/ruskeaa/punaista väriä siivissä muuten täplikäs.
kana on usein tasaisen täplikäs ilman keltaista/ruskeaa/punaista siipien väriä.
Untuvikkona tämä väri on keltainen tai vaaleanharmaa, kun tipu tekee sulat niin se on valkoinen tai todella vaaleanharmaa pilkut tulee myöhemmin.

Kuva
kanapaavo

Re: Kochin, splash-muunnos?

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

itse lintua minä tarkoitin kun meillä on kiven harmaa melkein täysin puhdas kääpiö kochin :smt006 :smt024 mulla eio ollut ikkään tapliä minkään laisella kochinilla .tuulia hieno kukko :smt023
kochin-fani

Re: Kochin, splash-muunnos?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Juu, ainakin kukkotiput olivat pienenä keltaisia, vähän harmaansävyidiä. Ehkä niistä tulee tuonvärisiä :smt047 Ja jo toisella on hieman tuota "kukonsulanruskeaa" siivissä, varmaan toisellekin tulee.
kanapaavo

Re: Kochin, splash-muunnos?

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

mukava kuulla :smt006
kochin-fani

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Keltainen ja buff - sama vai eri asia? Jos eri, niin miten eroavat toisistaan?
Tuulia

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Minuakin värit kiinnostaa, nytkin meillä on sellaisia jätti-kochin tipuja joiden väriä en tiedä, ja olen miettinyt tuota ihan samaa keltaisesta ja buffista ja tullut siihen tulokseen että ovat sama väri. Jos olen väärässä niin viisaammat oikaiskaa !
kanapaavo

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

onkohan mahdollista olla vielottia kanaa olemassa :smt017
kochin-fani

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Violettiako siis tarkoitat? Tuskinpa... :smt003 Paitsi silkeistähän saa vaikka minkä värisiä väriruokinnalla, mutta en itse tästä väriruokinnasta tiedä mitään, ei taida olla kovin yleistä Suomessa ainakaan. Ja sen terveellisyydestä en myöskään tiedä, ensimmäinen mielikuvani on että kanoille syötetään jotain jauhomaista pöperöä joka saa sulkapeitteen värin muuttumaan :smt044
kanapaavo

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

en mää vain silkkejä tarkoittanut vain ihan yleisesti olisko olemassa kanarotua joka olisi vielettia :smt045
Käläkälä

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja Käläkälä »

Lavenderhan on kanojen väri, sen violettimaisuuden voi sitten itse arvioida. Niinkuin sinisen värinkin kanssa. Esiintyy aika monessakin rodussa :)
Kuva
Kuvassa laventeleita pekin bantameita/kääpiö-cochineita.
Linkki
Ja tässä Orpington.

Laventelia kutsutaan myös lilac ja porcelain nimillä.
Tuulia

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Voiko kuva noin paljon vääristää vaiko väri hämätä kun mun silmään noi ei näytä kääpiö-kochineilta.
meidän käppänöillä on pallopylly ja jalkoja ei näy, ovat hyvin pallomaisia.
kochin-fani

Re: Värit

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Munkin mielestä näyttää tosi hoikilta käppänöiksi :shock:
Vastaa Viestiin