Silkkikanoista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
anki06

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Tuulia: sinun vauvojasi se on :smt005
Enpä muista koska se on syntynyt.
No voi että... kukon sitten valkkasin :smt012
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

:smt005
Niin se oli aika pieni tipu silloin kun sen hait marraskuun lopussa. voisi olla nyt noin 3kk. ikäinen.
anki06

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Kuva


Kuva


Kuva
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

mun silmään kukko edelleen.
tipitiia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja tipitiia »

Mulla silkit vetää parhaillaan tandemhaudontaa. Toinen hautoi ensin yksin reilun viikon ja nyt toinen on lyöttäytynyt kimppaan. kakkonen pyöritteli alleen puolet toisen munista ja siellä ne nyt istuu. Kaksi turkislakkia rinnakkain. :smt060
Kanalako

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Kanalako »

Meille tulee maatiaiskanojen kaveriksi tänään kaksi silkkikanaa (peräti 2 min ehdin asiaa pohtia ennen kuin tein ostopäätöksen ;) ). Kukkoa en ota koska kukkotappelut eivät oikein innosta. Meillä on tällä hetkellä neljä kanaa ja kukko ja illalla kuusi kanaa ja kukko :) Ovatko silkkikanojen munat erilaisia kuin kiuruveteläisten? Olisi tarkoitus hautomakoneeseen laittaa kiuruveteläisten munia. Voiko silkkikana ja kiuruveteläinen risteytyä ja millaisiahan niistä tulisi?
Kanalako

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Kanalako »

No niin, nyt on kaksi silkkikanaa meillä. Tai oikeastaan en ole ollenkaan varma ovatko oikeita vai jotain risteytyksiä. Mitä sanotte, näyttääkö teidän silmiin puhdasrotuisilta? Tämän linkin takana on molemmista kuva: https://picasaweb.google.com/1059877139 ... jqbo69bxLw
Jostain luin että silkkikanoilla olisi viisi varvasta. No näillä on vain neljä. Heltta on kyllä tosi pieni ja päälaella kasvaa "karvaa". Muuten höyhenet ovat aika lailla kuten muillakin kanoilla. Joku kertoi etteivät ne oikein lennä mutta meillä nämä lentävät / hyppivät niin korkealle etteivät kiuruveteläiset ole koskaan niin ylös päässeet :shock:
Laara

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Laara »

Kanalako.
Sekoituksia nämä sinun ovat.Tuo ruskea valkoinen on erittäin kaunis! :smt007
ninanni

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja ninanni »

no on kyllä kaunis tuo ruskea valkoinen! Mitähän muuta siinä on kuin silkkiä? Osaako kukaan sanoa? :)
Kanalako

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Kanalako »

No ompas tylsää kun sekarotuisia myydään puhtaana :( :( Saa nähdä pitääkö noiden lähteä meiltä vielä eteenpäin kun muut kanat eivät meinaa ottaa kaverikseen.
Ujopossu

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Ujopossu »

Jes mulla on kaksi silkki tipua! Mutta kysymyksiä on herännyt niistä. Minkä ikäisenä niistä tunnistaa sukupuolen? HUOM. En jaksa lukea kaikkia näitä 17 sivua. Kuuluuko tipujen siiven päiden olla "sulkamaiset"? Uskaltaisiko ne päästää pihalle päiväksi, ei yöksi ja itse toimisi vahtina taikka päästäisi ne kanahäkkiin muiden kanojen joukkoon. Meillä vain nämä kaksi silkkiä, tipuina. Ovat konehaudottuja. Kiitoksia vastauksistanne! :smt003
Pimu

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pimu »

Voi kestää pitkäänkin..Mulla on nyt kaksi 13 viikkoista ja pikkuhiljaa alkaa varmistua kumpia ovat, ainakin toisesta olen varma. Joissakin tapauksissa joutuu ilmeisesti odottamaan siihen asti kunnes kiekuvat tai munivat että selviää kumpiako on :smt003

Tässä pari kuvaa mun kanasista :smt049

Sanna Raipe
Kuva

Pilvi Hattara
Kuva

Kuva

Tässä ne tiput 24.5 eli jokunen aika sitten
Kuva
kanapaavo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

oikun suloisia silkkikanoja :smt003 :smt049
Tikkilä

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tikkilä »

Hei kaikki silkkikanailijat :smt006 .
Miten teillä on silkit pärjänneet muiden kanojen seassa? Meille tuli porukkaan uutena kaksi ihanaa silkkinuorikkoa ja nämä saivat niin paljon röykytystä kiurukanoilta että ne oli pakko ottaa erikseen. Nyt siis harkinnassa kanalan laajennus :smt040 ...
Onko toivoa että nämä vielä porukassa pärjäisivät, minkälaisia kokemuksia muilla on?
MariaK

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Orppien ja brahmojen kanssa pärjäävät mainiosti meillä, ensimmäisenä päivänä pientä paikan sanomista.
Vastaa Viestiin