Silkkikanoista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Riku

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Riku »

Minkä ikäisenä silkit alkavat munia? Yritin etsiä haulla mutta käytin varmaan vääriä hakusanoja..
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Aika myöhään alkavat munia, 22-25 viikkoisina jopa vasta 30 viikkoisina.
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

mun silkkikukko käyttäytyy omituisesti :smt017
-koskin sitä selkään ja kyyristyi alas ihan kuin ´astumista` varten... ikää sillä on jo melkein seitsemän kuukautta eikä kieu, mutta ´pussihousut` löytyy...
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Laitoin vielä kuvat eri kulmista meijän Simosta -HALOOO voiko tää olla kana? TUULIA: sää ainakin tiedät!!!
Tänään näin kun Paduan kukko astui sen :smt009

KuvaKuva
KuvaKuva
rilla

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja rilla »

Kana on!
Ei kukolla ole meillä ainakaan noin kauniin pyöreä toi tukkalaite. :smt038
Raksu

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Osoittautuuko Pirjon kukot pikkuhiljaa kanoiksi :smt044 Kerrankin näin päin :smt040
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Joo kyllä Simo pahasti nyt näyttää kanalta, ja kyllä se sun kukko sen parhaiten tietää :smt003 Onnea kanasta.
Noi buffit on aika karvaisia muihin silkkeihin verrattuna, niistä on oikeasti vieläkin vaikeampaa arvuutella kumpia ovat varsinkin jos ei ole mihin niitä vertaisi.
ilmankos meidän Kulzi oli Pirjo sun mielestä iso :smt005
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Juu ei epäilystäkään selvä kanahan tuo. Peppu on niinkuin kanalla pitääkin olla. Parin päivän sisällä varmaan tulee muniakin. :smt003
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

kaakatin kirjoitti:Juu ei epäilystäkään selvä kanahan tuo. Peppu on niinkuin kanalla pitääkin olla. Parin päivän sisällä varmaan tulee muniakin. :smt003
:smt041 :smt041 :smt041
-luulin koko ajan että se on kukko kun oli tuollaiset ´pöksyt` jalassa...meijän Simo onkin Suvi :smt055
pirpeliini

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Mikähän on vikana, kun miun silkkikana ei vieläkään muni ja se on kohta VUODEN vanha??
Pehkunkin oon käännelly ku arvelin jotta jos munii piiloon, mutta mitään ei löytyny. Eikä kukotkaan oo kiinnostuneita siitä! Oon lukenu jotta silkkikanat rupeaa myöhempään munimaan kuin muut, mutta että näin myöhään?!
Onkohan siinä jotain vikaa?
Ihan selvä kana se kyllä ulkonäöltään on..

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Etualalla..
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Karasan

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Karasan »

Minulla on vasta silkinmunat hautomakoneessa, mutta kyselisin silti jo vähän kukkoasioita.

Minulla olisi tiedossa viimekesäinen komea silkkikukko, joka voisi sitten tulla pitämään mahdollisesti kuoriutuville silkeille "kuria", mutta missä vaiheessa kukon voi porukkaan ottaa?
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Muniiko silkit aina valkoisia munia?
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Ne ei ole ihan valkoisia, vaan aivan vaalean beigejä ja pinnastaan hyvin silkkimäisiä.
anki06

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Laitoinkin tän kuvan jo tuonne yleiseen keskusteluun mutta laitanpa vielä tänne silkkiasiantuntijoille :smt003
Eli kumpihan tämä ?

Kuva
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

En vannomaan mene mutta kukolta näyttää. Minkä ikäinen ?
Vastaa Viestiin