Silkkikanoista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tikkilä

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tikkilä »

Meillä ei silkkikanat pärjänneet ollenkaan maatiaisten kanssa, oli pakko laittaa niille oma tila.
Maatiaiset kävivät päälle ja verihän siinä jo lensi :smt010
Nyt on harkinnassa kokeilla kahta silkkikanaa orppien laumaa, ne ovat ainakin huomattavasti rauhallisempaa väkeä. En kyllä tiedä uskallanko edes kokeilla ettei taas tule vahinkoa. :smt017
Siisoni

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Siisoni »

Heippa! Mulla on 4 silkkikanaa ja 1 kukko, viime kesänä otin muiden maatiaisten ja sekarotuisten kanojen joukkoon. Taisin heti laittaa heiät yhteen, silkit hiukan kesympiä ja alistuvampia, mutta hyvin on tulleet toimeen :) Itse huomasin, että silkit on hiukan kylmänarempia kuin ihan perusmaatiaiset. Kovia tyttöjä hautomaan ja nyt 6.sta tipusta ainakin 1 näyttää silkkitipulta (minä kun en niin tarkkaan vahdi kuka polkee ketä :D ) Valkonen silkki ois niiiin ihuna!! Jos jollain on varsinaissuomen (Turku-Salo) lähettyvillä silkkejä myyntiin tai vaihdettavaksi keskenään, niin miel. viestiä tulemaan. Ja jollekin kysyneelle, kyllä ne munii, söpöjä pikkusia munia (tein yhdelle tuttavalle kiusaa, että niiltä tulee pörröisiä munia ;) )
Hanne

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Minkä kokoiset tilat silkkikanat vaatii ollakseen onnellisia? Kävin mittailemassa "kakkoskanalan" paikkaa ja ulos saisi 12,5 neliön ulkotarhan ja sisälle 7 neliön tilan. Riittänee muutamalle silkille hyvin?
minkuliini

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Yleisin määrä keskikokoinen/kääpiökanaa neliöllä on 1-2kpl. Elikkäs 7m2 voisi hyvinkin pitää 7-14 yksilöä, ja kun ulkotarhakin on niin suuri niin tilaa riittää!
minn

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja minn »

Tässä minun pieni silkkiparvi, monen vuoden haave :smt060 Näiden kanssa on kaksi valkoista tehoa ja mitään ongelmia ei ole ainakaan vielä ollut, ovat olleet nyt kotona reilun viikon :) Kuvissa pieni ulkoiluhetki kun kanalassa tehtiin sisätöitä, muuten saavat olla pääasiassa sisällä vielä. Loistavaa kamerakännykkälaatua ja jättimäisiä kuvia... :oops:

Kuva

Kuva

Tarmo-kukko ja valkoinen Pumpuli-rouva :smt003
Kuva

Riistanväriset(?) nuorikko Vanu ja kana Untuva :)
Kuva
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Onpa sulla komea ja hauskan värinen kukko Onnittelut uusista kanoista
sinttu_i

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja sinttu_i »

Siis ai että on suloisia nuo ylläolevat silkit :smt007 . Ehkä vähän hassu kysymys, mutta kun silkki kastuu, niin kastuuko se niinkuin joku koira tai kissa? uitettu kana :smt044
Junakassi
kana
Viestit: 105
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 14:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Junakassi »

Miten noi silkkikanat kasvaa,mikä on elinikä ja paljo vaatii tilaa? :smt006
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Silkkejäkin löytyy sekä pienempää että isompaa versiota, minulla on niitä molempia. Ja erikseen on myös sekä parrattomat että parralliset. Silkit on mukavia ja uteliaita mutta omalla tavallaan myös aika herkkiä tietyille sairauksille.
Kuva
screen grab splash parraton kana

Kuva
post image Musta (tai todella tumma sininen) parrakas kana
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
samapi

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja samapi »

Kyllä nuo silkit on sitte ihme väkeä, kaks rouvaa pönöttää pesässä niiiin tohkeissaan, kolmas( Ja ainoa joka tätä tekee) istuu orrella joka aamu samassa paikassa ja kattoo mitä mie touhuan. Viiriäiset on verkon toisella puolen ja kun noukin munia aamuisin niin tulee semmonen tunne että tämä silkki rouva toruu minua kun toisten munat vien :oops: Se siis oikeasti seuraa katsellaan mitä hommailen ja pitää sellaista ihme ääntä, ei oikein kunnolla kaakatakkaan vaan kukertellee :smt017. Toiset ei välitä tuon taivaallista minun touhuista, vaikka kerään munat pois. Tietysti ne kaks siellä pesässä protestoi,mulla vain on niin paikat täynnä kun on jo yks piilopesällinen tulossa toisessa häkissä niin ei enempää voi antaa tulla. Kaikkea on koitettu ja ne kaks vaan pörhistelee pesässä :smt023 Täytyy kyllä sanoa että kaikista parhaimpia kanoja on nämä silkit luonteeltaan
Junakassi
kana
Viestit: 105
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 14:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Junakassi »

Siksi kyselen kun aion hautoo munii talvel mut en tiiä missä ne on sen ajan ennen kun vien kanalaan (eli helmi/maalis-touko/kesäkuu)? :smt017 Aion kyl itte ottaa vaa yhen kanan ja yhen kukon että poikasiikii saattais tulla kun Hy Line Brownit ei oikein haudo. :smt040
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Eiköhän ne silkit vaadi ihan yhtä paljon tilaa kuin muutkin kanat. :smt001
Vastaa Viestiin