valkoisesta brahmasta

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kuukernuppi

valkoisesta brahmasta

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Onko kenelläkään tietoa missä olisi valkoista ns. columbian väristä brahmaa? Minulla siis itselläni on mutta onko kellään muulla tai tiedättekö missä saattaisi olla? Jossain vaiheessa uutta verta kaipaisi laumaan ja olis hyvä jo hyvissä ajoin selvittää mistä niitä löytäis.. Myös muun väriset brahmat kiinnostaa(ei hopea/kulta) :lol:
Kanaset

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

Mulle tuli tässä mieleen kun olen jo aikaisemminkin ajatellut, että olispas hienoa jos tänne Suomeenkin saataisiin kaikenlaisia rotuja ja erityisesti eri värimuunnoksia. Puuhaako täällä kukaan tuontia, niin kuin rotukissojen ja-koirien tapaan? Jos itselläni olisi kana-asiat ajankohtaisia niin lähtisin mielelläni mukaan hankkimaan erikoisia kanoja/värejä ulkomailta. Esim Jenkeissähän kanaharrastus on ihan toisenlaisissa mittasuhteissa, tosin esim kananäyttelyitä en nyt ehkä pidä tarpeellisina.
Olisi jotenkin hienoa että kanoja voisi saada eri väreissä yhtä "helposti" kuin koiria...vai onko kokemuksia siitä jos on etsinyt erikoista väriä/rotua, onko tästä maasta löytynyt?

T. Kanaset (Kuukernupin kyselyn innoittamana :) )
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Tuossa jokin aika sitten minulla oli työn alla siitosmunien tuonti Hollannista mutta näyttää nyt pahasti siltä että se tyssää ainakin tältä erää lenssuun ja rokotuksiin :(
Kanaset

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

Niin, sepä se. En tullut edes ajatelleeksi että nythän on vähän niin kuin "poikkeustila". Valkoiset Brahmat kuullostaa aika jänniltä, mistähän löytäisi kuvan...täytyy etsiskellä.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Ne on komeita. Feathersitella tais olla kuvia ja jos ei siellä ole brahmoista sen väristä niin ainakin sussexia löytyy samanvärisenä eli valk. columbiana
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Löysin kuvia brahmoistani Feathersiteltä, kulkevat siellä värityksellä: light, olipahan muuten aika hienoja noi mustatkin :shock: :D
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mun vanhassa kanakirjassa oli lightbrahman kuva.. eli ovat varmaan alkuperäisempi muoto kuin nää hopea, kulta ja musta muunnokset...
Kanaset

ajatus

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

En ole asiantuntija mutta veikkaan että toi kultabrahma on varmaan "alkuperäisin" väri koska sehän on samanvärinen kuin punainen viidakkokana, kanan villi kantamuoto. Kaikki kesykanat on alunperin olleet samanvärisiä (siis sen värisiä) ja muunnoksia on sitten syntynyt ja niitä on jalostettu.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

No voi olla että tänne Suomeen tuotiin aikoinaan aluksi vain tota vaaleaa muotoa..Olihan ne leghornitkin niin hienoja, että anoppi ( yli 80 v) vaihto siitosmunia niin että maatiaisen 3 munaa / 1 leghornmuna. Toista se on nykyään .. kuka kaipaa valkosta kanaa lemmikiksi, meillä ei ainenkaan oo kovin pitkäikäisiä, liian näkyvä. Petolinnut vie alta aikayksikön.
viiriäiset

Re: valkoisesta brahmasta

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Nostan nyt vanhaa topiccia mutta valkoinen brahma :smt017
Minulla on tälläinen ilmestys, se on muodoiltaan brahma ja vaalea, paikka josta haettiin sakki oli erttäin kirjavaa ja minusta tämä on vaalea braha jossa vähän sekaista ruskeaa maatiasita.
Kuva


Kuva


Ei ole hirmu valkoinen mutta sieltä josta tuo haettiin kesällä munana niin oli valkoinen brahma kukko jos sen laittaisi puuhailemaan tuon kanssa ja hauodottaisi niin siinähän olisi valkoinen tai melkein valkoinen brahama???
rituritu

Re: valkoisesta brahmasta

Viesti Kirjoittaja rituritu »

puhutaanko nyt näistä light brahmasta vai onko siis ihan koko valkoisiakin.
Kuva
Kuva
Kuva
ninnu

Re: valkoisesta brahmasta

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mun mielestä ei puhuta nyt light brahmasta, vaan tuosta blue(?) columbian brahmasta:

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... 29,r:0,s:0
Vastaa Viestiin