Hinnoista hieman

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Leonidas

Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Leonidas »

Olisi kiva kuulla kanojen hinnoista, menevät varmaan rodun, värin ja sukupuolen perusteella jne? Ei haluaisi alkaa haaveilla kanoista joihin ei kuitenkaan ole sitten varaa. Siis jos niiden hinnat huinii monissa sadoissa euroissa... :smt004

Olen itse kiinnostunut:
Araucanasta sinisenä tai mustana
Silkkikanasta sinisenä tai mustana
Orpingtoneista
Light brahmoista
Mille fleurista
Kääpiöhamburg:eista

Myös ne ruotsalaiset mustat kanat kiinnostaa...

Missä hinnoissa nuo pyörivät? En vallan mahdottomana näkisi siitosmunienkaan ostoa ja niistä hautomakoneella hautomista, mutta se hiukan jännittää kun on aloittelija vielä.
SimplySix

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja SimplySix »

Minä rakastuin leghorniin ja niitä haluaisin tulevaisuudessa sitten kun on mahdollista pitää ympärivuotisesti kanoja. :smt055
Joten missä hinnoissa pyörii siitosmunat, munivat kanat, kukot?
Raksu

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Raksu »

No minä olen maksanut nuorikko kana orpingtoneista 45-50 € :smt006
muoks. ja siitosmunista 3-3,50 kappale
Leonidas

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Leonidas »

Ok, orppien hinnan osasin hiukan näemmä arvioida oikeaan suuntaan. Onko kukot halvempia kuin kanat? Entäs jos ihan munivia aikuisia ostaa?
Raksu

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Kukkoja voi saada halvemmalla olisko jotakin 20-30 € ja muniva orppi taitaa maksella ton saman, 50 €:n molemmin puolin :smt023
sannikki

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meillä on kaikki rotupuhtaat munivat menneet 40€/kpl, nuorikot 30€/kpl ja tipuja en periaatteessa edes myy, vaan meiltä lähtevät on yli 6 viikkoa ja sukupuoli selvillä :) olen miettinyt että kolmen kanan ostaja saisi kukon kaupan päälle, mutta toistaiseksi meillä ei ole erisukuisia kukkoja, eli en niitä viitsi myydä, vaan laitan pataan tai sitten ihan uusiin parviin voin myydä.

Jenkeissä orpington tipu päivän vanhana maksaa 59 dollaria :D ainakin yhdellä isolla myynti sivustolla eli aika halvalla meillä menee vielä :D mutta en kyllä tollasia hintoja edes maksaisi :/
Kiyry87

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Meillä Suomessa ollaan käytännöllisiä ahneuden sijaan. Liian kalliilla ei edes yritetä myydä jotta varmasti saadaan myytyä.
Ja sanonnan mukaan: Ei se tyhmä ole joka kalliilla myy, vaan se joka maksaa :-"
Henkilökohtaisesti tykkään enemmän tästä käytännöllisestä linjasta jolloin ollaan kohtuullisia. Enkä pidä puhdasrotuisesta munivasta kanasta (ei harvinaisesta) 50€ kovin pahana hintana. Niitä pitää vain ostella pikku hiljaa että talous kestää :smt005 Eikä heti mulle kaikki NYT :smt016

Vertailuna kerron että ilmajokisten siitosmunat on yleensä 2€ kappale, 7 viikkoiset 20-25€ muninnan aloittanut 30-35 e ja 1-2 vuotias 40-55 euroa.
Nuoria kukkoja joskus annetaan kaupan päälle ja myydään noin 10-50€ riippuen eri muuttujista. Oma kukkoni taisi olla 20-25 euro :smt017
Ei muista :smt005 Ihana jätkä kuitenkin :smt049 Riippuu nuo hinnat kovasti myyjästäkin :smt045
Leonidas

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Leonidas »

No mä voisin kuvitella ostavani ensin aikuisia kanoja ja kukon ja sitten kasvattaa parvea niiden tipuilla.

Mahtaako kukaan suomessa kasvattaa/omistaa ruotsalaisia Orust kanoja (Orusthöna)? Niistä tykkäisin, ja Svartahönakin on kiva ja ja ja...

Mutta yksi kanarotu mitä ihan satafaktalla tulee on Araucana. Ja niiden hinta ilmeisesti on vielä vähän korkeempi? Ja millejen?
kuutamofoxi

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Meillä on maattareita, kahta kantaa ja hinnaston tein iän perusteella. Täytyy vaan katsoa, että merkkaa tiput niin, että tietää iän, jos on useampi satsi tipuja samaan aikaan. Ensimmäinen pystyrivi on ikä viikkoina, toinen ikä kuukausina ja kolmannessa on hinta.

6 - 1,5 - 15 €
7 - 1,8 - 16 €
8 - 2,0 - 17 €
9 - 2,3 - 18 €
10 - 2,5 - 19 €
11 - 2,8 - 21 €
12 - 3,0 - 22 €
13 - 3,3 - 23 €
14 - 3,5 - 24 €
15 - 3,8 - 25 €
16 - 4,0 - 26 €
17 - 4,3 - 27 €
18 - 4,5 - 28 €
19 - 4,8 - 29 €
20 - 5,0 - 31 €
21 - 5,3 - 32 €
22 - 5,5 - 33 €
23 - 5,8 - 34 €
24 - 6,0 - 35 €

Melko varma olen, että näillä hinnoilla kukaan ei osta maatiaiskanoja tällä seudulla. Mutta hintoja en laske - ennemmin pistän pataan :smt001
Leonidas

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Leonidas »

Tuo on aka hullua, ettei ihmiset ole valmiita maksamaan elävistä eläimistä. :smt017 Kyllä minä maksaisin, mutta haluaisin varmaan tipuina kaikki ensin ja sit toivoisin et omat alkais tehdä omia tipuja... Tipujen hurjaa muodon muutosta on niin ihana katsoa.

Tai sitten just aikuisia silkkejä just niissä väreissä kun haluan ja sit odottaa niiden poikasia ja ostaa siitosmunia lisäks niin saa eri rotuja. :smt003 Se syntymän ihme on vaan niin hienoa. :smt050
Kiyry87

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

kuutamofoxi; Mie maksaisin jos olisin noiden kantojen perään :smt002
Mä vain satuin tykästymään ilmajokiseen. Toi sun ikä-hinta taulukko on ihan älyttömän hyvä :smt023

Noi on muuten sellaisia hintoja jotka olen nähnyt eri ilmoituksissa tossa edellisessä viestissäni. itselläni ei vielä ole ollut
kuin pari sekoitusta myynnissä ja ne olen halvemmalla laittanut kuin puhdas rotuisen tai kantaisen kanan.
kairankorva

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja kairankorva »

maksoin araucanoista sekä kanoista että kukoista, jotka olivat n. 3kk ikäisiä 70e/kpl viime kesänä. Munat ovat niin kauniita, ettei se tunnu liialta. Aika ahkeriakin ovat munimaan, melkein joka päivä.
Leonidas

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja Leonidas »

Joo araucanat ostaisin varmaan sen ikäisinä et tietäisin värin ja sukupuolen, samoin silkit. Eikä tuo 70 e ole mahdoton. Onhan se iso raha, mutta kun asennoituu niin ettei tän oo tarkoituskaan olla patakukko vaan lemmikki niin maksaisin. Ja jos pitäis valita et maksaa 20e mut vois tulla kukko tai kana (mun onnella monta kukkoa) tai 2 e munasta josta vois tulla minkä värinen vaan niin valitsisin sen et maksan enemmän mut saan just sen mitä haluan.
ehtooteini

Re: Hinnoista hieman

Viesti Kirjoittaja ehtooteini »

Kohtuullisilta tuntuu noi hinnat.
Vastaa Viestiin