Paduan

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

MaLin

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja MaLin »

Mitä värejä paduaneista löytyy, siis noin yleisesti Suomessa...? Tuulia noi sinun tipulit näyttää aivan mahtavilta! :smt060
tinttu

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja tinttu »

No meillä on nyt just noita värejä mitä noissa kuvissakin, eli tollasia kullanruskeemustia :smt002 Jos jollakulla muunväristä kanaa myynnissä niin tää huutelee hepsis :smt006
MaLin

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja MaLin »

http://www.feathersite.com/Poultry/CGP/ ... olish.html Tuolta katselin että monenväristä löytyy.. :smt007 Siitosmunia kellään....?
siiri

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja siiri »

Meillä yksi tipuista oli menehtynyt muutaman päivän ikäisenä yön aikana :smt022
Jäljellä olevien kahden hatut ovat aivan erimalliset, toisella on myssy ja toisella irokeesi... oletan että kukko ja kana siis :smt045
tinttu

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Voi kuin ikävää, Siiri. Mutta joo, ihan kukkopojalta ja kanalta kuulostaisi :smt002
MaLin

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja MaLin »

Löytyykö Suomesta friseerattuja paduaaneja?
anki06

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Mulla kaksi paduania. Myytiin mulle pariskuntana mutta kovasti alkais tuntumaan et oiskin kaksi kukkoa :smt009
Voiko kukoilla olla iso ero "tukan" koossa?
Toisella on puolet isompi "tukka" kuin toisella...

Kuvissa ovat pari kk nuorempia kuin nyt, Tässä kana jota epäilen kukoksi

Kuva

Tässä molemmat

Kuva
miukki

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja miukki »

anki06: Mä voisin sanoo tällä mun paduan tiätämyksellä ja sillä miltä mun paduanit näyttää et oikeen puoleinen ois kana ja vasemman puoleinen kukko :smt001
anki06

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Eli kanalla oliski toi isompi tukka? :shock:
Sehän olisikin kiva.

Luonteeltaan tuo kukko jonka luulin olevan kana on ihan hysteerinen.
Kun taas tää isotukkainen kana(?) jonka luulin olevan kukko on paljon rauhallisempi.

Ota näistä nyt sitten selvää :smt005
miukki

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja miukki »

No mun kanalla on ainakin isompi tukka :smt003 Mut mun on kummatki seiniä päin käveleviä haaveksioita luonteeltaa :smt003
epi

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja epi »

Samaa mieltä miukki:n kanssa, isotukkanen on kana. Kanalla on afro ja kukolla irokeesi. Samoin kun miukkiksen sanoja lainaten "seiniä päin käveleviä haaveksioita" on kyllä luonteeltaan meilläkin.. :)
Laara

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Laara »

Mites jos on tois puoleinen tukka? Et se tukka kenottaa enempi toiselle puolelle...mulla noi padut...on kyl nii kysymysmerkkejä et... :smt002
epi

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja epi »

no meillä ainakin kukolla oli pienenä ihan selvä irokeesi, ja kun tukka ja kukko kasvoi, se alkoi mennä enemmän toiselle puolelle. :) että sanoisin silti että on kukko, vaikka on toispuoleinen tukka, eikä kunnon irokeesi. :) voin tietenkin väärässäkin olla, kun minullakin vasta ensimmäiset paduanit..
Laara

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Laara »

VOI PENTTI...Mulla ei sit varmaa oo ku kukkoja!!!!!!! :smt021 :smt021 :smt021 Eli kukkoja tulossa jossai vaihees myyntiin ku asia varmistuu... :smt021 :smt021 :smt021
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä pähkäilen 12viikkoisten padujen kanssa, meillä näyttäisi siltä että on 5 kukkoa ja 1 kana, kukoilla kasvaa nyt pitkiä laihoja tukkasulkia ja oletetulla kanalla taas ei, "kanalla" on tukkasulat tylpempiä kärjistään ja tukan malli on enempi pyöreä ja siistimpi. En tiedä olenko oikeassa mutta näin luulen.
anki06: minkä ikäisiä sun padut on kuvissa ? Onko tuoreempia kuvia ?
Vastaa Viestiin