Paduan

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Tiituli

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tiituli »

Meillä on jokanen kananuorikko näyttäny kukolta tietyssä vaiheessa, mut hetkisen päästä "kanautunu" :) Ja jokaselta oon jotunu tukkaa leikkaamaan,kun alkaa silmät meneen hirveen näkösiksi.. Nyt kun osa porukasta on alkanu munimaan, niin tuo kukko on alkanu nasahtelleen vieraille saappaisiin kiinni. Äh.
Laara

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Laara »

Missä vaiheessa?! :smt012 Noi meidän on nyt...melkei 9 viikkosia.
anki06

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Tässä siis kukko? jota luulin kanaksi

Kuva

Ja tässä siis Michael Monroe joka on kumpi?

Kuva


Kuva
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

anki06, epäilyksesi taitaa olla totta, kukkoja kumpikin mun mielestäni, isompitukkaisella on kukon punainen kauluskin selvästi näkyvillä, just tommosia on meidän 12 viikkoiset 5 kukkoa lukuunottamatta ainokaista kanaa.
Tahtoo kanssa lisää kanoja ja jos erivärisiä löytyy niin aina plussaa.
anki06

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja anki06 »

No voi kökkö :smt011
Täytyypi etsiä toiselle uusi koti...
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä nyt sitten lainaan itseäni, eli näistä 6 viikkoisista päätellen nyt kun sukupuolet ovat varmistuneet, niin ensimmäinen kuva, 2 kukkoa pitää paikkansa, mutta alimmassa kuvassa ei olekkaan 2 kanaa vaan vasemmanpuoleinen parraton on myöskin kukko, mahtaako auttaa ketään padujen sukupuolitunnistuksessa. :smt003
Tuulia kirjoitti:en näistä mitään tiedä mutta olettaisin että meillä olisi 2 kanaa ja loput kukkoja, tässä pari kuvaa 6 viikkoisista.

Kuva
2 kukkoa ?

Kuva
2 kanaa ?
Laara

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Laara »

Mites se ku kanalla o tylpemmät pää sulat ku kukolla? Kuinkas se pitää paikkaasa...ja jos joku sais niin hyvät kuvat niistä sulista et näkis eron? Ois kiva nähä. :smt001
caddy

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja caddy »

Feathersiten sivuilla on helppo vertailla pääsulkia. Ihan selkeä ero, kanoilla tylpät, kukoilla terävät. http://www.feathersite.com/Poultry/CGP/ ... Banty.html
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

totesimpa feathersiten sivuilta juuri että meillä taitaa olla toi lähes musta kukko väriltään black-tailed red, sillä on jo punainen kaulurikin, tässä sitä juuri pähkäilen että minkä kukon sitä noista viidestä kotiin jättäisin, ehkäpä se on juuri toi :smt003

Joo ne kukon terävät pääsulat kasvaa sitten vähän myöhemmin, ei niitä ollut meidän kukoillakaan vielä ainakaan kuusiviikkoisina, tukka oli muuten vaan vähän sekaisin, mutta kyllä mä aika hyvin arvasin noi sukupuolet kun kuudesta tipusta vain 1 arvaus meni väärin.
Ei sitten loppujen lopuksi ainakaan niin vaikeita sukupuolitunnistaa kuin silkit.
Pirjo

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Tuulia, millaiseen päätökseen lopulta tulit: minkälaisen kukon jätit? kiinnostaa koska minulla padut ovat kaikki samanvärisiä ja olisi kiva saada ehkä tulevaisuudesssa jotain muuta väriä... :smt005

Pikkuinen ongelma; onko kukaan huomannut: mulla kaksi padu kanaa ja ovat tosi ´nössöjä` ....eivät osaa puolustaa itseään (tällä hetkellä ovat erotettuna muista ettei muut noki hajalle niitä). Seassa siis muitakin rotuja esim. maattareita ja araucanaa ja sekoituksia ja kun ´vanhemmat` alkaa ilmoittaa ´nokkimisjärjestystä` niin padu-raukat vain nyhjöttävät nurkassa eivätkä osaa ´paeta paikalta`! onko tämä tosiaan sellainen rotu joka ei pärjää toisten rotujen kanssa eikä osaa puolustaa itseään?
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mulla on kaikki 5 kukkoa vielä kotona, en ole päätöstä tehnyt, ehkäpä siinä vaiheessa päätän kun joku noita ylimääräisiä kukkoja haluaa, jokatapauksessa tota ainokaista parratonta en jätä kotiin, mä haluun että on parta.

Padut on kait sen takia niin varovaisia kun eivät näe kunnolla, ja se tekee niistä epävärman ja nössön oloisia.
yks padu kukko hyppäs mun olkapäälle tänään, ja siinä se sitten ihmetteli että mihin mä joutusin.
Pirjo

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Palatakseni ´alkuperäiseen` aiheeseen ...
Pirjo kirjoitti: Pikkuinen ongelma; onko kukaan huomannut: mulla kaksi padu kanaa ja ovat tosi ´nössöjä` ....eivät osaa puolustaa itseään (tällä hetkellä ovat erotettuna muista ettei muut noki hajalle niitä). Seassa siis muitakin rotuja esim. maattareita ja araucanaa ja sekoituksia ja kun ´vanhemmat` alkaa ilmoittaa ´nokkimisjärjestystä` niin padu-raukat vain nyhjöttävät nurkassa eivätkä osaa ´paeta paikalta`! onko tämä tosiaan sellainen rotu joka ei pärjää toisten rotujen kanssa eikä osaa puolustaa itseään?
Niinhän siinä lopulta kävi (kantapään kautta opittuna ja oppirahat maksettuna) että jouduin luopumaan pikku Padu-kanoistani. Eivät pärjänneet meidän muiden kanojen kanssa, enkä halunut vain vierestä katsoa että toiset nokkivat ne hengiltä :smt010
Pikku-tytöt pääsivät uuteen kotiin oman rotuistensa kanan ja kukon seuraan ja heti kun pääsivät niiden häkkiin alkoi hirmuinen ´yhteis-kylventä` ja kukko toi jo heti seuraavana päivänä uusille tulokkaille ruokaa ja kutsui luokseen :smt041 .

halusin tämän jakaa kanssanne harkitkaa tarkkaan minkä kokoisia/luontoisia kanoja yhdistelette...-toki kaikissa yksilöissä on eroja! Meillä vain sattuu olemaan niin jästejä nuo ruottalais/tyrnis sekotukset ja varsinkin kun siellä on pikkutipuja joukossa ...sekin ehkä vaikutti -voisi olla että kesällä yhdistäminen olisi helpompaa...
kesäheinä

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja kesäheinä »

Minulla on kaksi paduan kanaa ja kukko sekä nyt kasvamassa kohta kolme viikkoisia paduantipuja kaksi kappaletta. Kasvattaako kukaan eri värisiä paduaaneja? Olen aivan ihastunut näihin paduaaneihin ja silkkikanoihin. Ovat jotenkin niin ihanan höpsöjä kumpikin rotu. :smt060

Haaveissa olisi saada lisääkin paduaaneja, mutta eri väriset kiinnostaisi.
Vastaa Viestiin