Mikä rotu???

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Savonni

Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja Savonni »

Kävin ostamassa uusia kanoja tilalta, mutta näin ihanaia pikkukanoja :smt060 . Ihastuin ja heti ostin nämä. Isäntä ei osannut sanoa mitään näistä, ovatko jotain rotuja vai sekarotuja. Minusta tuntuu että ovat näköisiä Mille fleur ja yksi kääpiökoch kana? Sanokaa jos olen väärässä. Ei haittaa jos on sekarotu. Minusta on kauniita :smt002 . Tuli söpöjä pikkutiput :smt007 !

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Skrållan

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

munvähäisillä kanatiedoilla sanoisin että ainakin se pulluka kana on kääpiökotchin :)
iracarita

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja iracarita »

Eivät nuo ainakaan puhtaita millejä ole, mutta kivan näköisiä, etenkin tuo mustavalkoinen kana! :smt001
Kiyry87

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Kyllä ruskeassa on kochinia kun se muistuttaa yli paljon mun isoa kochia.
Onko kukko samasta paikkaa? Meinaan siinäkin taitaa olla johnain kohtaa kochia taikka muuta sulka koipea :smt054
Ja maattaria kun on aikaasen upea "Aapiskukko" väritys. Oma ilmajokinen on melkein saman värinen.
Olen tosin aloitteli kanssa joten "aapiskukko" värin esiintyminen muissa roduissa ei
ole paljoakaan (vielä..) tiedossa. :smt017

Kauniita kanasia oot vaan löytäny. :smt023
Munkin silmää miellyttää tää veikeä musta valkoinen kana mut ruskea on NIIN SÖÖTTI pallero :smt060
Kannattaa kysellä mitä rotuja/risteytyksiä tilalla on tai on ollut niin saa jotain osviittaa.
Mulla on itellä kanssa neljä veikeää "Juhlapöydän sekoitusta" niin kuin met tapaamma
nimittää sekoituskanasia.
juujuu

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Onpa kauniita kanasia Joskus käy niin että kun menee hakemaan jotain niin saakin jotain vielä parempaa :smt002
Skrållan

minkä rotuinen kukko?

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

anoppi sai uuden kukon ja nyt ihmetellään rotua.
komea kun mikä, aika iso. näyttää mun silmään maatiaiselta, mutta koko arvelluttaa.
huonot kuvat, mutta satteko te selvää mikä tää on?

Kuva

Kuva

Kuva
albatrossi

Re: minkä rotuinen kukko?

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Kovin on tyrniksen näköinen, mutta varma en todellakaan ole.. :smt003 Mutta on se ainakin komea!
kochin-fani

Re: minkä rotuinen kukko?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Upea on :smt054 En vaan uskalla arvata mitään...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

TopiKukon kanat

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Laitanpa tähän sopivan otsikon alle TopiKukko-nimimerkin lähettämän kuvan. Kysymys siis kuului, että mitä rotua/risteytystä nämä ovat?

Kuva
rilla

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja rilla »

Lieneekö silkin ja hm... jonkun maatiaisen risteymiä? Empä tiedä. Kauniita kuitenkin. :smt040
kochin-fani

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kyllä noissa TopiKukon kanoissa on ihan varmasti ainakin silkkiä, luulisin ainakin, koska niillä on tuollaiset "pipot" :smt003
Iloinen Aasi

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja Iloinen Aasi »

Tälläisia saapui meille 4 kpl noin viikko sitten. Miesystäväntekele oli oma-aloitteisesti ostanut Leghorneina, mutta taitavat olla jotain risteytystyyppejä? Kanarotuasiat ovat vielä kovin opetteluasteella.... :oops: Toivottavasti tämä ketju on sopiva :smt001
Kuva
Kiyry87

Re: Mikä rotu???

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Noihin TopiKukon kanoihin sanoisin kanssa että joko silkkiä tai ehkäpä kääpiö kochinia vois olla?
Onko silkeissä tuota "sinistä" koska kochineissa ainakin on molemmissa koko luokissa :smt017
Kannattaa TopiKukon katsoa onko noissa jossain kohtaa silkkisiä höyheniä, meidän sekoitukselta löytyy
ainakin pyrstön päältä ja siinä on 100 % varmasti silkkiä.
Suloisia kuitenkin ovat :smt041 :smt060
Vastaa Viestiin