Silkeistä?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mirzun

Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja Mirzun »

Hei kertokaa joku viisaampi minulle, että onko silkkien iho aina sininen? Mä olen niin uusi kanaharrastaja ja mistään en löytänyt vastausta tähän kysymykseen kun etsin niin ajattelin että täällä joku taatusti osaa kertoa.
Mirzun

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja Mirzun »

Kysyn tätä siksi kun ostin silkkien munia, jotka tänään alkaneet kuoriutua ja tuolla on nyt yksi ainakin kuoriutunut jolla punaiset jalat=( niin mietin onko mulle myyty muuta kuin mitä ostin... Viisi varvasta on kyllä hänelläkin.
juujuu

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Ymmärtääkseni puhdas silkki on aina iholtaan tumma Itselläni myös ostettuja silkkejä ja valkoisella silkillä punainen nahka :( mutta minua se ei haittaa eikä lintuakaan ...Ajattelinkin että voisko olla niin että jos alkaa oleen sisäsiittosta porukkaa muuttuu nahka pikkuhiljaa punertavaksi jollaikin yksilöillä Tämä on vain mun ajatukseni ei tietoa ..
Mirzun

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja Mirzun »

Näin minä itse olin myös ajatellut et puhdas olisi aina tumma. 15 munasta kuoriutui 12 ja lähes puolilla tuo punainen iho :smt009 Mutta kaikilla kyllä viisi varvasta.
Surkeaa kyllä kun ihan puhtaita olisin halunnut mutta ehkä munien myyjäkään ei tiennyt että hänen silkkinsä eivät puhtaita, tai sitten tiesi... No ehkä he kasvaessaan kuitenkin silkeiltä näyttävät ja pihaa kaunistavat :smt055
juujuu

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Mun valkoinen silkki jolla se punertava nahka on muita silkkejä "aneemisemman" näköinen :smt012 eli ei niin paksua pörröä asua kuin muilla ja jalka tupselot ihan onnettomat toivoa sopii että on vain hitaasti kehittyvä yksilö :smt001 Onneksi kuitenkin potpottaa kanamaisesti :smt020
annemari

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja annemari »

Ottakaa nyt molemmat yhteyttä myyjään että hänkin tietää asian, voihan olla että hän ei ole huomannut, että joku erirotuinen kukko käy polkemassa hänen silkkikanojaan?? Tämä on hyvinkin mahdollista jos kanarotuja on paljon ! Ikävää jos joku on tarkoituksella myynyt sekarotuisia... meitä on moneksi...
Tuulia

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Tuskin on sekarotuisuudesta kyse, toiset silkit periyttävät vaaleaa ihoa ja sitä aisaa ihmetellään ympäri maailmaa että mistä se tulee, meilläkin on yksi kukko joka sitä periyttää kanatkin on eri paikasta kotoisin että sisäsiittoisuudesta ei voi puhua, samat kanat toisten kukkojen kanssa tekee sini-ihoisia jälkeläisiä.

Onhan kanoillakin haalistusgeeni olemassa niinkuin muillakin eläimillä kuten esim. koirilla, eli mustasta tulee harmaa, ruskeasta beige jne, niin miksi ihon väri ei voisi haalistua, vaikka tuskin kyse onkaan samasta geenistä.
Mirzun

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja Mirzun »

Juu meinasin myyjään yhteyttä kyllä ottaa, kun hiukan harmittaa jos ne ei nyt sitten puhtaita silkkejä ollutkaan (sekarotuisia silkkejä oisin omistakin munista saanut). Tiedän vaan että myyjä tämän silkki valjakon pisti myyntiin kun meinasin viime metreillä vaihtaakin munien oston koko lauman ostoon (hiukan se nyt harmittaisi jos olisinkin ostanut sen poppoon) Että kenellä lie nämä silkit nyt...
Mullehan kanaharrastuksessa on tärkeintä kauniit munat=) mut olen vain nyt toisen kanalan rakantanut missä oli tarkoitus pitää pelkkiä silkkejä, ihan niiden kauniin ulkoasun vuoksi ja tietysti olisihan niitä tulevia tipusia voinut myydä ja saada sitä kautta hiukan takaisin tätä kallista harrastusta ;)
Tuulia

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Joo toki kannattaa myyjäänkin yhteyttä ottaa jos asia askarruttaa, mut pistä meille tänne kuvia niistä silkeistä, mielenkiinnosta olisi kiva nähdä.
Mirzun

Re: Silkeistä?

Viesti Kirjoittaja Mirzun »

No tiistainahan pienet vasta kuoriutuivat ja kaksi niistä jo menetin :smt009 Mutta laitan toki heti kun alkaa näyttää muulta kuin tipuilta mun silmään :smt001 Ihania ne silti on, sain ne koneesta, kanalaan sekarotuiselle, jo 6viikkoa hautoneelle, hoidettavaksi :smt055
Vastaa Viestiin