Maailman pienin kanarotu?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kukko

Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja kukko »

Mikä on maailman pienin kanarotu? :smt017 Olisin kiinnostunut jos jollain olisi siitosmunia tarjolla
Rontti

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Rontti »

Korjatkaa ny joku heti jos oon väärässä, mutta jostain kirjoista (ulkomaisista) muistaisin lukeneeni että Serama vois olla maailman pienin kanarotu? Mutta ei niitä kyllä Suomessa ole. Mikähän on Suomen pienin rotu? Antwerpeniläinen?
Nuki

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Antwerpenit on ainakin tosi pikkuruisia, mulla on kaks kanaa ja ovat vain jonninverran mustarastasta suurempia. Tosin toisen typykän vienosta äänestä päätellen ovat vielä hieman keskenkasvuisia ja saattavat kasvaakin. Mut piskuisia ne on silti!
Elsa-Maija

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Elsa-Maija »

Mua jäi kiinnostamaan että miten pikkusen munan se pikkunen kana tekee :smt017 Ja miten niitten kanssa kakkujen paisto yms... Mua kyllä kiinnostaisi muuten hirmusesti sellaset pikkuset kanaset ja etenkin kukko. Ja vähän sekin että miten isojen kanojen kanssa voisi pitää ihan vaan seurana pientä kukkoa?.
Nuki

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Antwerpenin muna on n. puolitoista kertaa viiriäisen munan kokoinen. Ruuanlaitossa suosin normikokoisia munia, mutta joskus oon laittanut 2 tavismunan sijaan 3 minimunaa.
Kiyry87

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Katsoin kuvia Seramasta, se on samaa kokoa kaljatölkin kanssa :smt107
Jännän pysty asento, niin kuin sillä wi olisi selkää ollenkaan. Vinkee epeli varmasti.
Nuki

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Piti kans kurkistaa, ja kyllä onkin piskuinen! Noilla jollain kääpiöroduilla on aika huikea ryhti. Mun toinen mille on aika ryhdikäs, mutta antwerpen vie voiton. Ei sekään sentään noin pysty ole kun tuo serama.
Elsa-Maija

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Elsa-Maija »

No niin... pakko saada minikana. Ihan pakko. :smt055

Ja mistäs niitä sitten vois alkaa etsimään? :smt017
Nuki

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mun antwerpenit ja millet on kotoisin Ninnulta :smt001 Se on vaan siitä vaarallinen paikka, että aina meinaa tarttua mukaan kaikkea muutakin kuin mitä lähti ostamaan :smt005
siimis

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja siimis »

Bantam on tosi pieni myös ja niitä on Suomessa. Malliltaan erilainen, ei niin pysty kuin nuo jo mainitut rodut. Kuin leghorn pienoiskoossa, mutta ruusuharja. Kauniita kuin korut :smt002

Kuvia löytyy haulla bantam höns, Ruotsissa kulkee tuolla nimellä. En tiedä mikä on englanniksi? Olisko se tuo rosecomb bantam ..
Kärttyämmä

Re: Maailman pienin kanarotu?

Viesti Kirjoittaja Kärttyämmä »

Onpa pöljää nimetä joku rotu bantamiksi kun termi tarkoittaa mitä tahansa kääpiövariaatiota kanasta, eli kaikki kääpiörodut on bantameita.
Vastaa Viestiin