Bohusläns-dals svarthön

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Re: Bohusläns-dals svarthön

ViestiKirjoittaja monnilainen » Ti 04.09.2012 12:13

Olen kuullut, että niitä olisi Tornionjokilaaksossa jonkun verran. Sieltähän nämä meidänkin ovat lähtöisin. Siellä kun ennen kulkivat elukat joen yli muuttokuormassa puolelta toiselle, ja taitavat varmaan kulkea edelleen. Jos joku hakee Ruotsista uutta joukkoa, niin meillekin mieluusti sellaisia otetaan.
monnilainen
siebenbürger

ViestiKirjoittaja siiri » Ke 05.09.2012 08:07

hmmm... tarttiskohan huhuilla paikallisväestöä ihan omalla otsikolla :smt017
siiri

ViestiKirjoittaja Pirjo » La 26.01.2013 17:18

Te, joilla on svarthöna kukkoja; onko ´kaikki` tämän rodun kukot yleensä vihaisia...minulla on ollut näitä kolme ja kaikki osoittautuivat ärhäköiksi :smt017
-mieli tekisi vielä uusia mutta en uskalla ajatellakaan jos yleisesti ovat tuon luontoisia.
Pirjo

ViestiKirjoittaja Demondes » Ma 09.03.2015 20:47

Näihin nyt ihastunut. Kuinkas hankala näitä on Pohjois-Suomesta löytää, siitosmunia, nuorikkoja? Tunteeko kukaan kasvattajia? Tai luotettavaa ruotsalaista lähdettä?
Demondes

ViestiKirjoittaja Titiuu » La 14.03.2015 19:03

Täälläkin ollaan mustista kiinnostuneita! :smt006 Ja toki tiedän tuolta etelämmästäkin immeisiä jotka oisi kiinnostunu jos vaan jostahi löytyis vaikkapa niitä siitosmunia! :smt004
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Titiuu
siebenbürger

ViestiKirjoittaja mokomaki » Ti 06.12.2016 14:36

Niin sitä kovalla työllä ja kiven ja kannon kääntämisellä ja osittain tuurinki ansiosta olen saanu ittellekki tämmösiä, kanoja ja kukon. Nyt on myös tipuja... :smt005 Ovat kauniita ja kanat hyviä munimaan
mokomaki
kukko

Edellinen

Paluu kanarodut