Kääpiö-Kochin

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

miisu

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja miisu »

Meillä on vaan kukko tätä rotua, mutta on kyllä niin symppis herra, rauhallinen ja hoitaa hommansa hyvin :smt049 Persoonaakin riittää, ja on kyllä huvittavan näkönen kun lähtee juoksemaan :smt005

Nyt on ensimmäiset tiput tullut maailmaan ja molemmilla on isäukkonsa sulkajalt :smt060
rilla

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja rilla »

Kääpiökochit on kyllä mun lemppareita. Hoitavat poikasia hyvin, myös isä hoitaa. Ovat rohkeita. Juttelevat kovasti. pieniä kujerruksia ja tuohtuneita kaakatuksia ym,
Liikkuminen on hupaisaa, kai noi höyhenet jaloissa vähän määrää tahdin.

Kukot on ihan miehekkäitä, piirittävät kyllä isompiakin rouvia. Yhtään vihaista kukkoa ei ainakaan minulla ole ollut. Ainoa, mikä vähän ärsyttää, on noi jalkahöyhenet. Talvella pienemmissä tiloissa sotkevat helposti ja olen joutunut joskus pesemäänkin. Myös ulkona oikein kurakelillä suttaintuu.

Myös kanat on niin etupainoisia, et rintahöyhenetkin ovat näin syksyllä vähän kurassa välillä, kun touhottavat ankkojen ruokaa pihistelemässä.
Pois en käppänöitäni antaisi! :smt007
kanapaavo

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

mulla yksmusta kääpiökochin kukko yritti hautoa se oli outoa :smt036
ninanni

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja ninanni »

hah, kukko yritti hautoa :smt050 onko näillä todella siis näin suuri hautomavietti että myös kukko kokeilisi äitinä oloa ;)
kanapaavo

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

tosi söpö kana siinä oli :smt001 harmi että karvajalka on ollut jo vuosia pois ollut keskuudestamme jo :smt009 olisi kivaa jos se olisi hautonut tipuja :smt042
kanapaavo

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

mulla on noin 5 vu0den kokemus kääpiö kochinista ja tänään on tullut kymmenen vuoden kokemus kanoi :smt042 :smt043 sta
kanapaavo

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

meillä yksi harmaa kana istuu olalla tyytyväisenä.
kimsl

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Minulle tuli vasta muutamia viikkoja sitten ensimmäiset kochinit :) ! Yksi noin vuoden ikäinen kukko sekä kolme kana nuorikkoa. Lisäksi näiden seurassa elelee 3 chabo kanaa. Tulevat hyvin toimeen keskenään. Kochinit tulevat myös hyvin toimeen koirien kanssa, mutta chabot sen sijaan antavat koirille lähdöt. Kukko kiekuu kyllä ja PALJON :) ! Mutta ihastuttavia kanoja ovat kyllä kokonsa ja luonteensa puolesta :smt055 !
kanakyseliä

Re: Kääpiö-Kochin

Viesti Kirjoittaja kanakyseliä »

Etpäs taida enään tietoa kaipailla kun omistit jättejä ovat hyvin sama luontoisia kuin jätit :smt003
Vastaa Viestiin