Faverolleja?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ei voi. Tai no jokunen untuva/höyhen/sulka voi ilmaantua vasta aikuisiällä (semmoisellekin rodulle, jonka kuuluu olla paljasjalkainen). "Virheettömällä" faverollella on jo ihan pikkutipuina selvästi havaittavat untuvat jaloissa.
kaakatin

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Mulla tuntuu olevan huonoa tuuria ostomunien kanssa, kahdestakymmenestä munasta selvisi vain nämä kolme. Eka tipu on kuusi-viikkoinen ja toiset viikon nuorempia.
Kertokaahan nyt kokeneemmat faverolle ihmiset, kumpia nämä ovat. Minusta näyttäis, että vanhempi on kana ja nuoremmat kukkoja, mutta voiko vain viikkoa vanhempi kanatipu olla noin paljon isompi? :smt017 Sulkaantunut se on paljon nopeammin kuin nämä nuoremmat.
Sitten vielä nuo värit, olisko tuo oikeanpuoleinen nuorukainen lohenvärinen ja toiset mitä lien mustankirjavia, vai onko näillä väreillä joku nimi?

Kuva


Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Viimeksi muokannut kaakatin, 21 Heinä 2012, 22:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iiputti

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Kahden viikon faverollekokemuksella minusta nuo kaksi viimoista ovat lohen värisiä kukkoja. Samanlainen väritys on meidän kukkopojalla- 6 viikkoa ikää.
Ylimmäisestä en sano mitään. :smt003
Tuulia

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Onnea Kaakatin Faverolleista vaikka niitä nyt vähän on tullutkin....
Mulla ei näy alimmainen kuva ollenkaan, lataa vaan mutta ei tule näkyviin.
Ylimmäinen tipu minusta näyttää kukolta, eikö sen harja vähän punoita...sen olen oppinut tän vajaan 2kuukauden kokemuksella että Faverollekanoilla on aivan mitätön harja, Meillä on lohenväriset maaliskuun puolessa välissä syntyneet kukko ja kana ja 30.5 syntyneet tiput 1 kukko ja 3 kanaa, tiput sain kymmenestä munasta, ja koneessa 15 munaa lisää. Kasvuvauhti näyttää olevan myös ihan silmissähavaittava, eli nopeakasvuisia kanasia.
Ja todella nuorina tipujen sukupuolet erotin, mikä oli mulle yllätys että niistä erottaa niin nuorina, kukon sulkaantuminen tulee todella paljon myöhässä.
Vaikka en vannomaan mene niin meillä taitaa olla tipujen väreissä mahonkia tai jotain sinnepäin ja poikkiraitaisia harmaita, en tiedä niiden oikeita värinimiä. Voisin ottaa niistä kuvia tänne katsottaviksi.
Viimeksi muokannut Tuulia, 21 Heinä 2012, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulia

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Tässä meidän 7 viikkoiset tiput, kanat ovat sulkaantuneet jo aikaa sitten ja kukolta puuttuu vielä selästä höyheniä ja pyrstöäkin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
kaakatin

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Näkyykö alempi kuva muilla? Kyllähän sen vanhemman tipun harja punottaa vähän, mutta on pienempi ja vaaleampi kuin noilla nuoremmilla. Olemus vanhemmalla on kanamaisempi ja se on pyöreämpi kuin nuo nuoret jotka minusta selvästi ovat kukkoja. Voi hitsit jos nää on nyt kaikki kukkoja.
Onpas nuo kaksi alimmaista Tuulian tipua aika jännän värisiä.
Tuulia

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

koita kakatin pienentää sitä kuvaa hieman ja laita se tänne uudestaan, olisi mukava nähdä ne muutkin tiput, mulla edelleen vaan lataa ja lataa eikä kuvaa tule.

Meidän Favekana löytyy milloin mistäkin, jokin aikaa sitten se löytyi puusta ja nyt juuri äsken katolta, ei katossa paljoa korkeutta ole, alle 3 metriä mutta kuitenkin. Täytynee varmaan laittaa Faverolleillekkin tarhaan katto ei tässä muu auta.
Kuva
Tuulia

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Nyt näkyy kaakattimen kuvat, mun mielestä kaikki kukkoja :oops:
kaakatin

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

On se jännä kun toisten favet on noin kovia lentämään. Minusta nuo mun on tosi kämpelöitä ja vähän hönöjäkin, minusta silkit tuntuu oikein fiksuilta näihin verrattuna :smt017
Ei ton kuvan pitäis iso olla, vaihdoin siihen nyt toisen kuvan josko se näkyis.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Juu, kaakattimen favet näyttävät kaikki lohenvärisiltä kukoilta.
Tuulialla on ihana värikirjo :smt007
kaakatin

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

No voihan rähmä jos tuo vanhempikin on kukko, sitä tietenkin pelkäsinkin. Jaa a, pitääköhän ne kaikki laittaa syksyllä pataan.
siiri

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja siiri »

kaakattimen nuorikot on kukkoja ... onpa Tuulialla kauniin värisiä, eiköhän me vaihdella vielä tulevaisuudessa munia :smt023
Tuulia

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

siiri kirjoitti:kaakattimen nuorikot on kukkoja ... onpa Tuulialla kauniin värisiä, eiköhän me vaihdella vielä tulevaisuudessa munia :smt023
joo vaihdetaan vaan, sitten joskus kun nämä munii, oisko noi harmaat cuckoo-värisiä, on ainakin poikkiraitaisia ?

Toissapäivänä meille kuoriutui tämmöinen musta karvapallo. kuoriutumisprosentti täys 100. :smt005
1 eksynyt faven muna friseerattujen jätti-kotsi munalähetyksen mukana.
Kuva

ja 15 munaa koneessa, kuoriutuvat viikon päästä, sittenhän noita Faverolleja meillä onkin riittämiin, neljästä eri paikasta.
raumir-1

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja raumir-1 »

Itselläni myös huonoja kokemuksia ostomunien suhteen, 20 munaa koneessa näitä fafeja ja samassa koneessa oli myös kahdesta toisesta paikasta(3 eri kasvattajan) munia, niin vain yksi Faferolle kuoriutui :smt009 muut munat kyllä onnistuivat.
Nyt olen miettinyt olisiko tuo yksi kukko jotain "sukua" Faferolleille, kun näyttää aikas samalta kun tuo kana joka minulle tuli, mutta tällä on normaali määrä varpaita, eli vissiinkin sitten tuli vielä tuo "virhekappale" jota en voi käyttää mihinkään :smt011
Otan huomenna kuvan ja koitan liittä google+ kautta näytille.
Minun faferolle kanalla on todella vähän sulkia jaloissa, tuskin ollenkaan :smt017
Tuulia

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Ei ne haudonnat aina onnistu, mullakin on paljon kokemuksia siitä että omien kanojen munat kuoriutuu samassa koneessa missä ostumunista tulee vain jokunen tipu, mutta nyt viimeksi oli hyvä tuuri, kun oli 15 ostettua munaa joista kuoriutuu 14 tipua, katsotaan jatkuuko onni, nyt koneessa on 27 ostettua munaa (Faverollea ja jätti-kotseja) kahdesta eri paikasta, huomenna pitäisi alkaa kuoriutuminen katsotaan kuinka käy.
Vastaa Viestiin