Faverolleja?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Amanda

Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Amanda »

Mistäköhän tai keneltähän löytyisi faverolleja? Missä hinnoissa ko. kanat on ja munat?
Ovatko muuten hyviä munimaan ja miten on tämän hautomisen suhteen?

Etukäteen tässä kyselen asiaa. Syksymmällä voisi olla hyvinkin ajankohtaista :smt001
Kieku

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Kieku »

Amanda kirjoitti: Ovatko muuten hyviä munimaan ja miten on tämän hautomisen suhteen?
Näyttää olevan kaunis rotu tuo Faverolle.
Kirjasta (Kanat - Suomen rodut) katsoin, että ne munivat n. 150-190 munaa vuodessa hoidosta ja ruokinnasta riippuen. Eivät ole erikoisen hautomahaluisia. Tämä on siis ihan teoriatietoa, ei ole käytännön kokemusta.

Voihan noita munia sitten haudottaa jollain toisella.
paukku

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja paukku »

Amanda kirjoitti:Mistäköhän tai keneltähän löytyisi faverolleja? Missä hinnoissa ko. kanat on ja munat?
Ovatko muuten hyviä munimaan ja miten on tämän hautomisen suhteen?

Etukäteen tässä kyselen asiaa. Syksymmällä voisi olla hyvinkin ajankohtaista :smt001
heips. mulla on pari partakanaa eli faverollea. ovat sieviä kanoja. munivat jonkin verran, mutta ei kovin paljon. ne ovat olleet minulla tämän kesän. eivät ainakaan vielä ole innostuneet hautomaan. itse maksoin niistä 10e kappale. aika halpoja minusta. :smt006
Amanda

Viesti Kirjoittaja Amanda »

paukku:

Osaatko sanoa muniiko kana joka päivä vai joka toinen päivä, vai miten tämä menee? (myönnetään, tyhmä kysymys....).
Olen yrittänyt metsästää faverolleja mutta en vieläkää ole löytänyt. Mistähän niitä saisi?
:smt017
cola

Viesti Kirjoittaja cola »

Kolme mun kanoista on täällä tunnistettu faverolleiksi. ja toinen kukko on kait kans samaa rotua. Ne tekee kyllä munia, ei kauhean ahkerasti, mutta kummiski. Munat on isoja ja pitkulaisia, semmosia vaalean ruskeita. Oon ajatellut ensi keväänä, jos saisin ne hautomaan.
Miia

Viesti Kirjoittaja Miia »

Meillä on faverolleistakin melkein puolet yrittänyt hautoa ainakin kerran vuodessa, että eivät nuo ihan hautomahaluttomia ole. :smt001
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Meillä faverollet on muninu ihan hyvin mutta en muista että olisivat koskaan yrittäneet hautoa. Tai jos ovat yrittäneet, niin eivät ainakaan ole onnistuneet tai hautoneetkaan kauan, koska se olisi varmasti jäänyt mieleen. Mukava kiltti rotu :smt001
Torppari

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Torppari »

Amanda kirjoitti:Mistäköhän tai keneltähän löytyisi faverolleja? Missä hinnoissa ko. kanat on ja munat?
Ovatko muuten hyviä munimaan ja miten on tämän hautomisen suhteen?

Etukäteen tässä kyselen asiaa. Syksymmällä voisi olla hyvinkin ajankohtaista :smt001
Syssymmällä syssymmällä :smt002 . Kumpia tarvisit kääpiö vai tavallisia faverolleja. Voisin pitää munia kypsymässä siten että ne ovat syssymmällä vähän eri näköisiä.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Huhuilen nyt tässäkin ketjussa että olisko kellään myydä aikuista faverolle kukkoa mulle?! En oo vieläkään löytäny. Kanoja olis odottamassa. Nyt kyllä vihdoinkin sain kukonkin, mutta sillä on ikää vasta viikko, ei taida ihan tähän hätään alkaa polkea :smt003
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Tässä yksi meidän uusista faverollekukkonuorukaisista. Tukka on vähän sekaisin, mutta lapsille sekin sallittakoon :smt005

Kuva

Tämä on muuten ollut meillä tämän vuoden nopeakasvuisin nuorukainen. Kuvassa ikää on noin 8 viikkoa! Nyt hänellä onkin jo pään sulat paremmin järjestyksessä :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Eikä! Mä en ala! Voi mikä ihana ilmestys---musta favekukko :smt007
smari---saako laittaa esittelyyn tuon kuvan ja myytkö siitosmunia esim. ensi keväänä?
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Öööh, melko vaikee myydä niitä siitosmunia vielä, on meinaan niin hassusti että nyt mulla ei oo mustaa kanaa :smt003 Tämä jäänee lähinnä pihan koristeeksi kun on niin hauska ja mukava! Ja ehkä meillä on mustia kanoja 2 vuoden päästä :smt007
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ei sillä värillä väliä---yleensä vaan tuota rotua kyselin :smt002 Mulla kaksi kanaa ja ne on niin hassunhauskoja, että pakko saada lisää! Onko muuten sun favekanat äänekkäitä? Meillä ovat! Keväälliset aloittelevat juuri munintaa ja sen kyllä kuulee huonompikuuloinenkin :smt003
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

En mä oo koskaan huomannu niitä äänekkääksi. Ihania kyllä ovat kaikin tavoin ja munivat tosi hyvin :smt001
Minkä ikäisiä ne sun keväälliset on? Meillä on kaksi vappuna kuoriutunutta kanaa joiden muninnan alkua odotan kovasti kun munia saisi tällä hetkellä tulla enemmänkin. Onkohan piakkoin toivoa? Lisäksi on monta nuorempaa, niistä osasta luopuisin mielellään ennen talvea, vink vink :smt003
Eiköhän noita munia keväällä saa, riippuen siitä ovatko yhdessä vai erikseen muitten kanojen kanssa.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ovat kuoriutuneet 6.3. ja viikko sitten toinen aloitti muninnan ja toinen tänään, joten sanoisin, että pari kuukautta joudut vielä odottelemaan. Aika nuorina aloittivat noinkin isoksi roduksi!

Taitaa olla meillä liikaa tätä välimatkaa, jotta tänne saakka mitenkään kulkeutusivat smarin tirpat? Vink vink---kuka haluaa hupaisia kanoja, niin olisi oiva tilaisuus!
Vastaa Viestiin