Silmät ummessa

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Mukavia uutisia,että tiput on paremmassa kunnossa!
Valitettavan usein tulee opiskeltua asioita kantapään kautta,mutta ei ainakaan tee samaa uudestaan.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Kyl sun Pootsi kannattais ottaa muutama kääpiörotuinen kana sinne parvees.. ei olis muuta huolta poikasista kuin se, että kuinka pääset ruokkimaan elikoita niin, ettet saa äkästä emoa silmilles :roll: Tosin siinä on se vaara, että homma karkaa käsistä :twisted: Mä otin aikoinaan 10 ilmeisimmin millefleur -sekoitusta.. ja siitä se sitten lähti. Aluksi piti haudottaa fasaaninmunia likoilla..ei suostuneet niitä hautaa..sama se..kukko on paljon maukkaanpaa kuin kuivahko fasaani...Osa mulla nyt olevista kanoista on mustan maatiaskukon ja noitten alkuperäisten kääpiöitten jälkeläisiä..ja poikastuotantoo ei estä mikään, ei pakkaset, eikä pedot..aina on joku salapesä jossain...Paras yritys oli viime marraskuulta, kun kana ilmaantu untuvikkojen kanssa pihapiiriin..Oli kökkinyt talon kivijalan vieressä kuistin alla..Ja mulle kun kiven kovaan väitti yks vanhempi maanviljelija ettei kana pärjää pakkasessa.. Yhden villiintyneet sain kiinni vasta viime perjantaina. Osas mokoma lentääkin paremmin kuin fasaani( kääpiöö joukossa). Ne parinkymmenen asteen pakkaset oli ollut ulkosalla, luultavasti piilossa jossain lampaitten ja vuohien aitauksessa. Mullakin on kantapäät aika paksut.. taitaa olla yleisin menetelmä harrastajilla tiedonhankinnassa, kun kaikki alan kirjallisuus on yleensä tehotuotannolle, mitä nyt joskus aarteita löytyy kirppiksiltä.
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Muori, kyllä mä niitä kääpiöitä taidan sitten olla ottamassa, munat on jo tiedossa. ;) Minusta untuvikkotulva kuulostaa oikein miellyttävältä, kun ei edes tarvisi hoitaa niitä...Olen nyt tuon koneen kanssa pakertanut vissiin kuusi satsia, tuloksena on ollut nykyisten neljän tipun lisäksi viisi kukkoa ja yksi kana, sekä iso liuta viallisia tipuja. Yrittämisestä, toivomisesta ja epäonnistumisesta tulee vaan kauhea turhautuminen, kanaemo saisi oikeasti hoitaa työn ja murheen mun puolestani. Niin ja kesäisin homma sais ihan vapaasti karata käsistä, syksyn tullen olis sitten kanakeittoa...:lol:
Vastaa Viestiin