heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
höppäiita

heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja höppäiita »

Elikkäs meijän ellu kana oli alusta asti vähän erikoinen,ollut mulla nyt n.3kuukautta..pää sillä oli tullessa verillä toiset olivat nokkineet.eristin ja hoidin kuntoon.oli laumassa terveenä jonkin aikaa.vältin kirjoittamasta tänne aiemmin koska epäilen et se pitäis lopettaa :smt010 no nyt sil on ollut kolmisen viikkoa ripuli,välillä ihan vetistä ja välillä suht normaalimpaa,heltta vaalea,roikkuu sivulla kun toisilla on pystyssä :smt022 olisko syönyt myrkytetyn hiiren esim.?kissat kun jättävät ne lojumaan pitkin pihaa...toisiin tuo ei ole tarttunut,muutamapäivä sitten eristin sen taas koska toiset kanat alkoivat nokkia sitä :smt013 ruualla oon koittanut parantaa,kaurapuuroa,piimää jopa omenaviini etikkaa lirautettuna veteen oon koittanut,mut mikään ei auta,syö vähän mut lähinnä on paikallaan,huomattavasti vähentänyt liikkumista,mut toisina päivinä on pirteämpi :smt017 mikä ihme sil vois olla?
höppäiita

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja höppäiita »

ei muni enään,sellaista valkoista muna ainetta häkissä näin eilen..
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Taustatietoja...eli ikä/rotu? Tuosta valkoisesta muna-aineesta tulisi munanjohtimen tulehdus mieleen...
höppäiita

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja höppäiita »

Kuva tässä kuva,tuo sininen on haavan hoitoainetta.ikää en tiedä,tullut luomutilalta,vuoden munittavat siellä,hybridirotu,joku niistä :smt003
höppäiita

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja höppäiita »

poika(21v.)päästi ellun kärsimyksistä :smt010 se oli niin pitkään sairas et ei olis parantunut,en edes muista koska muninnan lopetti.kauhee suru vain kun se oli mulle ja lapsille niin rakas,kesy,tuli syliin :smt010 no eka ellu vaihdettiin kukkoon,tää ellu matkusti kanojen taivaaseen,lohdutin lapsia et kastetaan tipu uudeksi elluksi :smt010
Skuukkeli

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Osanotto Ellun poismenosta... :smt009
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Surullista :smt009 Mutta oikea ratkaisu kuitenkin...oireet ovat tehotytöille tyypillisiä, (tulehdus munintaelimissä=tehokanojan ammattitauti!) eikä niihin välttämättä hoitokaan auta. Pitäisi aloittaa antibiootit mahdollisimman varhain.

Älä höppäiita lue enää tästä alaspäin tätä mun kirjoitusta...:-#

(Ei oikein ilkeäis sanoa, kun toiselta juuri mennyt lemmikkikana...Tiedän tunteen, koska mun ekat kotkot meni samaan tautiin.

Mutta jos jonkun kantti kestää tehdä ruumiinavauksen, niin siinä ilmenee, että sisuskalut ovat pakkautuneet täyteen niitä aineksia, joista munien olisi pitänyt muodostua. Tämän voi havaita myös ulkoapäin 'alaperän' voimakkaana pullottamisena ja mahdollisesti myös punoituksena. Kana saattaa myös liikkua sen näköisenä, että pyllypuoli painaa paljon.)
kanamummo

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Voimahali :smt056
höppäiita

Re: heltta vaalea,lerpattaa sivulla,ripuli

Viesti Kirjoittaja höppäiita »

kiitos :smt055 aloin jo epäilemään et teinkö oikein... :smt022 no mut poika kysyi jo viikko sit et eikös se pitäis lopettaa...mä sanoin et katotaan sit kun se tulee reissuhommista seuraavan kerran et jos ei parane niin lopetetaan,pyllypuoli sillä tosiaan tuntui painavan,nyt se ei ainekaan kärsi :smt017 9-vanhan tyttären takia piti haudata tuo...lohduttaa lasta kun saa ristin,jonkun kirjeenkin se piilotti ristin alle.. :smt009
Vastaa Viestiin