Lintulenssu

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mirri

Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja mirri »

Niin kun mulla on nyt käyny kaikenmaailman syynääjät jo lintuja kattomassa, niin nyt tuli vissin jo viimenen niitti.
Olen ihan varmuudeksi, sitä NC-tutkimusta ruinannut. Kun noita lintuja tulee myytyä. Että olis sitten pois suljettu ettei mulla ole sitä.
Niin Ell soitti eilen, ja sanoi että olivat läänissä jutelleet, et se ei oo tarpeellinen, kun missään lähellä ei oo ollu.
No mutta oli tullut sitten kirje , että lintuinfluenssa vastaaine näytteet pitää käydä keräämässä.
Ihan on vaan verikoe, mutta kuiteskin. Voi luoja paratkoon mitähän ne vielä keksii tutkia. Kysyin, et onko sitä ollut jossain, niin ei oo. Mutta varmuuden vuoksi.
Taidan olla nyt ilkee, ja puolväkisin otattaa sen NC-tutkimuksenkin :smt013
Sitähän nyt on kuitenkin ollut enemmän suomessa, kun lintuinfluenssaa.
Voisko tää nyt liittyä jotenkin siihen, kun oli siitä puhe, et sikalenssu olis joku lintulenssun muunnos tai sinnepäin....jotain juttua muistan jostain lukeneeni, tai kuulleeni.
Kokeet tulee ottaan joskus elo-syyskuussa. Onneks toi lääkäri on ihan hyvä tyyppi.
Onko kellään ollu lintulenssu kokeen otosta puhetta???
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mullehan ell sanoi silloin, kun vein ulkonapitoilmoituksen joskus talvella, että "saatan voittaa arpajaisissa, joiden pääpalkintona on verikokeet lintuinfluenssan vasta-aineista". Oli kuulema ollut jossain heidän ohjeissaan, että silloin tällöin niitäkin pitäisi ottaa tilanteen kartoittamiseksi tjsp. Ei ole sen jälkeen näkynyt eikä kuulunut mitään eli taas mun arpaonni petti.
mirri

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja mirri »

Voi ... Mä taidan voittaa jatkossakin sitten aina arpajaisissa. Kun taidan olla ainoo paikka tän eläinlääkärin alueella. Pitäsköhän nyt koittaa jotain muutakin.. lotto..keno.. mitä niitä nyt on!
Mut sitten toi pääpalkinto taitaa näissäkin arvonnan tuloksissa olla lintujen lopetus? :smt010
kanamummo

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Elä murehi, ei teillä kuiteskaan sitä oo. Eikä oo. Ei.
Otat ell:n vastaan pokkana ja tutkitutat kettuuksillas samaan kasaan kaikki maholliset ni se ei toista kertaa viitti teille enää tunkea!! :smt003
mirri

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja mirri »

Ajattelin tosiaan, että jos on jotain ilmaista minkä voi vielä tutkituttaa, niin saa mennä samalla. Antakaas vinkkejä :smt003
Uusia tarhoja oon nyt laittamassa , ja verkot tulloo kohta. Että saa sitten nekin tarkastaa, et on oikeenlaiset rakennelmat. Ihan mukava Ell tuo on, mutta olis nyt joku muukin kellä se kävis. Kun Veteli-Vimpeli - ja nää on jo eri alueella. Et mää saan kyllä ihan kaiken huomion, voihan se olla hyväkin jos jotain joskus on liikkellä kuulee ajoissa.
Nyt äkkiä jostain Kokkolan alueelle lintu ihmisiä!!!
Kotopullaki

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Oo tyytyväinen ku ell tulee, mulle ei tullu vaikka pyysin tuleen, ja viel yksityinen, et ois kyl saanu palkkionsa, moninkertasine bensarahoineen. Menin sit käymään hänen luonaan, ja niinhän sen naama harmaantu ku astuin putiikkiinsa sisään, näin mitä se aatteli "Voi ei, nysse outo ulukomaalane kalkkunastaan hösöttäjä tuli..." :smt003
Voitteko lyhyesti valasta tietämättömälle kuin ne ottaa noit verikokeit lintulunssan vasta-aineista? Ei kait ne teilaa kanoja siin touhus? Eikös kyyhkyistä jouduttu jotain testaa niin että ne lopetettiin? :smt017
Mimmi

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kanojen verikoe otetaan ihan elävästä linnusta siiven alta. No, salmonellan voit varmaan samalla otattaa ainakin, jos ei ole voimassaolevaa tulosta. :smt002
Alholainen

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Eläinlääkäri kävi ottamassa pari syksyä sitten verinäytteen fasaanikukoista, kymmenestä linnusta näyte nippastiin. Kukot selälleen ja "kainalosta" verisuoni esille. Suonet vaan on niin siroja, että neulan saanti suoneen oli aika hankalaa. Laitoin kukot eri tarhaan toipumaan, sillä tohtori sanoi, että menehtyneistä linnuista voi hakea korvausta. Kaikki selvisi koettelemuksesta hyvin.
mirri

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja mirri »

No salmonellat mulla maksaa vielä yhden näytteen verran Raisio.
Mutta tosiaan siipisuonesta ne verinäytteet otetaan.
Kuinkas viiriäisestä???
Mimmi

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulla NC-näytteet otettiin viiriäisistä kakkanäytteinä suoraan pyllystä. Kai se lintulenssukin kakastakin selviää? :smt017
Skuukkeli

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Mimmi kirjoitti:Mulla NC-näytteet otettiin viiriäisistä kakkanäytteinä suoraan pyllystä. Kai se lintulenssukin kakastakin selviää? :smt017
Mimmi, miten se käytännössä kävi? Viiru käteen ja pyyhi pylly, paskooko ne heti "jännäkakan"?
Mimmi

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Pumpulipuikoilla ne sedät olivat hommaan varustautuneet, mutta viirut kyllä pykälsivät hädissään kakat heti, ettei mennä sen syvemmälle ronkkimaan.. :smt004
mirri

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mimmi kirjoitti:Pumpulipuikoilla ne sedät olivat hommaan varustautuneet, mutta viirut kyllä pykälsivät hädissään kakat heti, ettei mennä sen syvemmälle ronkkimaan.. :smt004
:smt005 :smt005 :smt005 :smt005
:smt044 Ei hitto... onko joku prosentti muuten monestako linnusta ne joutuu ottamaan...kerkiis meinaan hautoo viel pari lisää...
Mites muuten tänne linkitetään video? :laughing6:
Kotopullaki

Re: Lintulenssu

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Täältä linkistä http://www.luontokuva.org/default.asp?V_DOC_ID=3109 löysin mielenkiintosen kirjotuksen lintulenssusta. Kirjoittaja kävi Kiinassa lintulenssu mielessään ja otti hienoja kuvia ja kirjoitti aika hauskasti. Kuva kanasta häkissä odottamassa vuoroaan pataan menoksi vähän suretti, mutta ei siinä sivulla mitään niin kauheeta ollu ettette pystyis lukee. :smt002 Hienosti kuvitettu ja hyvin kirjotettu, ihan herätti ajatuksia meikäläisenki päässä :smt003

P.S. Tuolla sivuilla on muitakin mielenkiintosia juttuja ja AIVAN UPEITA kuvia! Klikatkaa otsikoita siitä Nettijutut-tekstin alta, niin pääsette ihastelemaan upeita luontokuvia.
Vastaa Viestiin