Kalkkijalka -oireet ja hoito

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Re: Kalkkijalka -oireet ja hoito

ViestiKirjoittaja koivunlehti » Su 14.06.2015 22:11

Jalat sivellään tai upotetaan öljyyn. Ajatuksena on että punkki kuolisi hapen puutteeseen.
Näin olen ymmärtänyt.
koivunlehti

ViestiKirjoittaja kanakyseliä » Ma 15.06.2015 08:56

Kiitos :smt003
kääpiökocheja, gerbiileitä, kaneja, akvaarioita ja kissa

aina on toinen keino.
kanakyseliä
kukko

ViestiKirjoittaja Risupekka » Ke 03.01.2018 23:22

Voiha itku.. huomasin että kahdella kanalla on kalkkijalka.. Elikkä eläinlääkärille soitto ja pyytää lääkettä apuun? Muilla kanoilla tai kukolla ei ole (vielä ainakaan) kalkkijalkaa. Mutta nekin kannattaa kait varmuuden vuoksi lääkitä? ettei kalkkijalka tarttu niihin. Tarvitseeko sitten kanojen jalkoja liotella kun saan eläinlääkäriltä lääkkeen tähän vaivaan.

Entäs sitten itse kanala? Riittääkö että vaihdan orret uusin ja pesistä vaihdan heinät?

Tai miten miun pitäis tän asian kanssa edetä? Oon ihan kelttanokka tämän kalkkijalan kanssa. :smt017
Risupekka
tipu

ViestiKirjoittaja Aleksandra » To 04.01.2018 11:55

Joo, eläinlääkäriin yhteys niin saat kanalle lääkkeet. :smt045 (Joissain keskusteluketjuissa esiin noussut lamppuöljyhoito ei ole asianmukainen hoitotapa). Mun käsittääkseni jalkoja ei tarvitse liotella, kun saa oikeat lääkkeet. Siitä saat varmaan tarkat ohjeet eläinlääkäriltä. Jos vain yhdellä kanalla on oireet, niin hoitaisin ensin vain sen. Seuraa muiden tilannetta sitten. Joillakin kanoilla on parempi vastustuskyky, eikä kalkkijalka puhkea ollenkaan. Itse vaihtaisin myös ne orret, mutta mitään sen suurempaa saneerausta ei käsittääkseni tarvitse tehdä.
Alhoja elämän ilona.
Aleksandra
plymouth rock

ViestiKirjoittaja Risupekka » To 04.01.2018 12:41

Kiitoksia avusta, tämä tieto jo helpotti paljon :smt001
Risupekka
tipu

Edellinen

Paluu kanojen sairaudet