Ivermectiiniä kalkkijalkaan

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mummokananen

Ivermectiiniä kalkkijalkaan

Viesti Kirjoittaja Mummokananen »

heipsan!
joku aika sitten sain lauman kanoja ja kukon. Tarkempi tuttavuus on paljastanut jotta kotkottavat kaverini kärsivät kalkkijalasta(hyvin paha).
Varpaita on katkeillu ja jalat on ku niissä roikkus paskaa. Kanat nokkiivat ja nosteleevat jalkojaan koko aika.
Olen soittanut kaikki oman ja naapurikylän eläinlääkärit tuloksetta. Jokainen neuvoo eri ohjeen ja eri tyylin ja oon sekasin ku puliukko näitä neuvoja kuunnellessa. Nyten sitten viimeisin tohtori määräsi imervectiiniä, sano että tee seos jossa 1:10 imervectiiniä parafiiniöljyyn. Noh, nyt sitten palstoilta luin että tämä imervectiini toimisi niinkuin stronhold eli raakana tippana kanan niskaan ja samalla lähtee sitten kaikki loiset ja madot ja muut mahdolliset mönkijät. Kysynkin siis neuvoa/apua. Eli voiko tota raakaa ainetta eli puhasta imervektiiniä tiputtaa kanan niskaan ja paljon sitä laitetaan?!?Toi lauma on oll mulla niin vähä aikaa et kaikki semmonen jahtailu ja jalkojen liottelu jne. kuulostaa aika hurjalta ja uskoisin sen stressaavan tottumattomia kana parkoja aivan kohtuuttomasti.
Schippy

Re: Ivermectiiniä kalkkijalkaan

Viesti Kirjoittaja Schippy »

Muutama kk takaperin saimme itse ell valmiiksi laimennettua lääkettä ruiskuissa, jotta on helpompi annostella oikea määrä eläimen niskaan tai vähän molemmin puolin siipien alle, siellä on helpot, sulattamaan alueet.

Luulen, että suurin haaste on laimentamattoman lääkkeen annostuksen säätäminen? Mun sitä menee niin vähän per eläin.
Vastaa Viestiin