ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

maatiais_sekuli

ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja maatiais_sekuli »

Kuva
Kana ei aristele, noki tai kiinnitä jalkoihin mitään erityistä huomiota. Kävely yms. sujuu. Hoitokeinot tiedän ja kysyn siksi että onko kanalla kalkkijalka? Muilla parvessa olevilla ei ole tuollaisia jalkoja eikä suomuja koholla. Voisikohan sulat jotenkin vaikuttaa suomuihin?
Annir85

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Mun mielestä näyttää kalkkijalalta. Ei vielä paha hoitaa. Tokihan sulat jaloissa kohottaa suomuja, mutta tuossa näyttää muutkin suomut olevan kohollaan.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Maattari »

On kalkkijalka
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
maatiais_sekuli

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja maatiais_sekuli »

Okei kiitos vastauksista. Itsekin arvelin olevan. Suomujen välissä ei näytä olevan mitään kj-punkin ulostetta yms. Voiko/saako tuosta rapsuttaa jotain irti? Teen hoidon sunnuntaina mutta pitääkö sulat leikata irti? Jos pitää niin mistä kohdasta ja haittaako jos tulee verta? Jos verta tulee niin ajattelin dipata sulan perunajauhoihin. Nyt kun mietin niin sulathan pitää leikata irti että (ajattelin käyttää lamppuöljyä) sitä ei mene kanan suuhun. Mutta jos laitan oikein varovasti hieroen kaikkialle jalkaan paitsi sulkiin niin onko sulkien leikkaus välttämätöntä? :smt017
rilla

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja rilla »

Minusta sulkia ei tarvi leikata.
Tai ainakaan ite en ole leikannu. Mut korjatkoon joku jos olen väärässä. :smt023
maatiais_sekuli

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja maatiais_sekuli »

rilla kirjoitti:Minusta sulkia ei tarvi leikata.
Tai ainakaan ite en ole leikannu. Mut korjatkoon joku jos olen väärässä. :smt023
Ostin tuota lamppuöljyä ja siinä luki: Voi olla tappavaa nieltynä ja joutuessaan hengitysteihin :shock: . Toistuva altistus voi aiheuttaa ihon kuivumista tai halkeilua.
Oletko rilla siis käyttänyt lamppuöljyä? Jos olet niin miten laitoit ja menikö sulkiin?
Taisku

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Taisku »

Onko joku tilannut ja käyttänyt hautomakone.fi :stä kalkkijalkasuihketta tai -voidetta?
Tein eilen tilauksen. Yhdellä kanasella töröttää toisessa jalassa muutama nilkkasuomu ja varpaiden suomut eivät ole niin siloiset, kuin pitäisi. Ajattelin näillä lähteä liikkeelle ennen tuhdimpiin aineisiin siirtymistä.
rilla

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja rilla »

Hei

En huomannu kysymystä. Siis mä olen lukenu huonosti.
En ole lamppuöljyä kokeillu. Ajattelin jotain muuta aineita. Esim joskus olen rasvannu vaseliinillä (sotkee).

Olen pessy mäntysuovalla. Aika ok,muttei ole oikein tehonnu.
Nyt olen 1 kerran käyttäny tota eläinlääkäriltä saatavaa. Stronghold? tai joku vastaava.

Tehoaa kyllä. Mut jalkasulkia en missään olosuhteissa ole leikannu.
Nyt on säilyny tasapaino aika hyvänä,kun on tuhkakylpy astia ollu. :smt006
Annir85

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Taisku, sprayta olen tilannut ja käyttänyt. Ensiapuna toimii, pitää siis tilanteen kurissa, mutta ei poista ongelmaa...
Taisku

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Taisku »

Kiitos, Anni! :smt001

Eläinlääkekaapista löytyy Strongholdia, laitan sillä hoidon Helmille ja jatkan spraylla.
Helenals

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Helenals »

Kaikki pitää hoitaa samalla kerralla vaikka näyttäisivät terveiltä! :smt001
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ei tarvitse, kalkkijalka ei tule kaikille vaikka sitä joillakin parvessa on. Tässäkin asiassa jalostus vaikuttaa, siitoseläimiksi vain ne joille sitä ei tule.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Taisku

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Taisku »

Tuota pähkäilin itsekin, että pitääkö lääkitä koko parvi, kun yhdellä on oireet. Kanallinen ell-ystävä vastasi, että ei lääkitsisi omassa parvessaan kuin sen oireilevan. Toimin tällä kertaa näin ja seuraan tilannetta. Lisäksi ajattelin satsata munintapesien heinien ja pohjalla olevien sanomalehtien vaihtoon tiheämmin välein sekä myös orsipuiden vaihtoon.
Annir85

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva)

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Maattari, onko alttius siis perinnollinen ominaisuus!?
Mulla on nuo faverollet kalkkijalkaisia, en ole vielä tujumpia lääkkeitä hankkinut kuin vain tuolla spraylla saanut pidettyä kurissa. Olen muutenkin miettinyt parven kohtaloa kun eivät pirulaiset ole täällä ollessaan munineet kuin n.30munaa, tulivat lokakuulla ja nyt on kuitenkin jo maaliskuu. Taidan pistää tyypit pölkylle, en tiedä onko järkeä niiden mahdollisesti tulevaisuudessa munimia munia edes haudottaa jos tuo altyius periytyy vahvasti...
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: ONKO TÄMÄ KALKKIJALKA (kuva

Viesti Kirjoittaja Maattari »

En tiedä onko se perinnöllinen ominaisuus mutta sehän ei tule kaikille ja minulta se on hävinnyt kun olen käyttänyt siitokseen vain niitä joille se ei tule. Sinänsähän se on kyllä helppo hoitaa mutta vielä helpompaa on olla ilman, se on myös linnulle ikävä vaiva,jos niitä kanoja syö niin ne kalkkijalkaiset yksilöt kannattaa laittaa pataan.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin