ANTURAPAHKA

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vehmasvilla

ANTURAPAHKA

Viesti Kirjoittaja vehmasvilla »

-hei olisiko kenellä hoito -ohjetta kanan anturapahkasta.
Annir85

Re: ANTURAPAHKA

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Just oli FB:n muniksessa kuvalliset hoito-ohjeet... oletko sinne liittynyt?
vehmasvilla

Re: ANTURAPAHKA

Viesti Kirjoittaja vehmasvilla »

juuri niin oli mutta sitä ei enää löydy .jos jollain se on niin saisinko sen.josko se sieltä löytyy mutta kun en osaa sitä hakea.auttakaa te jotka osaatte .
suur kiitos jo etukäteen. t.päivi
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: ANTURAPAHKA

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mee siihen munanetin sivulle, kirjoita anturapahka sinne suurennuslasin viereen ja paina suurennuslasia, johan aukee. Taitaa olla toinen ketju niistä aukeavista. Itse just illalla katsoin kun epäilen sellaísta yhdellä kanalla.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: ANTURAPAHKA

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tavallisen kananpitäjän kannatta miettiä kahteen kertaan ennen kuini itse alkaa operoimaan kanansa jalkaa. Toimenpide on kivulias ja aika harva tekisi koiralleen vastaavaa. Kaikkea ei ole pakko tehdä itse vaikka netistä löytyisi kuinka hyvät ohjeet. Olen netistä myös löytänyt ohjeet, kuvien kera, miten operoidaan kanan kuputukos mutta ei tulisi mieleenkään tehdä sitä itse vaikka ohjeet olivatkin hyvin yksityiskohtaiset viillosta ompeleiden tekemiseen asti.
Mun kirjan mukaan anturapahkan tavallisin syy on likainen kanala joten kanalan puhtauteen kannattaa kiinnittää huomiota sen jälkeen kun on eläinlääkärillä käyttänyt kanansa asianmukaista hoitoa saamassa. Jos eläinlääkäri tuntuu kanalle liian kalliilta vaihtoehdolta niin kuollut kana ei pahkastaan kärsi.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: ANTURAPAHKA

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Maattari kirjoitti:Olen netistä myös löytänyt ohjeet, kuvien kera, miten operoidaan kanan kuputukos mutta ei tulisi mieleenkään tehdä sitä itse vaikka ohjeet olivatkin hyvin yksityiskohtaiset viillosta ompeleiden tekemiseen asti.
Joo...yhdestä wanhasta kanakirjasta löytyy ohjeet kukon "pallien poistoonkin", mutta nykyaikana kirurgiset toimenpiteet kuuluvat eläinlääkärille :smt045
vehmasvilla

Re: ANTURAPAHKA

Viesti Kirjoittaja vehmasvilla »

no hyvä keskustelu tästä anskin poiki.brahmat ovat sen verran painavia ja kun ulkoilevat vapaasti niin voivat astua johonki terävään....
- juu tuskin kykenisin siihen itse .jollakin paikkakunnilla on vain sellasia eläinl joita ei kanat paljoa kiinnosta ja eivät ole perehyneetkään.
- kyllä tässä on joutunut ihan moneen touhuun kanojensa kanssa ja siksi tahdon tietoa jos tarvii taitoa...
- eipä brahmakukon kynsien ja kannustenkaan hoito kovin helpolta tuntunut mutta tehtävä se oli kun kanoilla alkoi olla kyljet verillä.
kiitos teille kaikille t.päivi
Vastaa Viestiin