kana aukoo nokkaa

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
limmilä

kana aukoo nokkaa

Viesti Kirjoittaja limmilä »

olen tässä koko illan lueskellut sairastelufoorumia, mutta pakko silti kysyä, kun ei kaikki oireet kohtaa.
kanalaan aamulla mennessä oli ikkunalasi ja seinä todella verisiä. putsasin seinät ja tarkistin neljä tyttöä, kaikkien takapuolet olivat siistit. ainoastaan yksi heilutteli välillä päätä ja oli vauhkon näköinen.

kahden tunnin päästä palasin kanalaan ja samainen vauhko katseinen seisoi lattialla ja aukoi nokkaansa, kuin kala kuivalla maalla. :smt009 välillä oli tekemättä tätä ja jatkoi taas. kuuntelin ja myös hengitys rohisee. kaikki muut aivan oireettomia.

kävin ostamassa flubenol-pastaa, vaikka tiedän että axiluritin ne kaksi kertaa, kun siirtyivät sisälle marraskuussa. laskin mitä niiden tulee saada, siis voiko olla että yksi annostus, joka on 0,5ml on jo liikaakin neljälle maatiaiselle? se oli sellainen onneton 2cm pituinen lääkemäärä. dippasin pullapalat flubenoliin, kaikki söivät innoissaan. suutaan aukova kiersi selän takaa kyynerpään alle, jotta sai syötyä salaa lisää pullaa muilta. tätä nyt sitten jatketaan loppuviikko.

päivällä meni niin vikkelästi, en saanut kiinni, ei todellakaan vaikuta muuten kipeältä, kun ei nökötä pörhössä. pitäisikö rohinan takia ottaa sisälle nukkumaan? pian kun nukkuvat, käyn nappaamassa tarkasteluun tän sairaan. siis katsoakseni, että olisiko sillä esim. korsi suussa. ja mitäs silloin tehdään muuta kuin yritetään poistaa se?

ja huomenna tulee uusi ilma-aukko. kanalassa on vähän huono ilman vaihto (siis pakkasella ikkunaan tulee kondensaatiota), mutta kanalassa haisee hyvälle, kun viikko sitten vaihdoin pehkut kokonaisuudessaan. viikko sitten siis tuntui hieman ammoniakin haju. tänään lisäsin vielä ison kasan kutteria, josko auttaisi.

piti lähteä reissuun. nyt se on peruttu ja mulla on hätä, että ei kai tätä mun kesyintä ja seurallisinta kanaa jouduta lopettamaan... valkosipulirouhetta saavat heti huomisesta lähtien. mitä muuta voin vielä ottaa huomioon?
Raksu

Re: kana aukoo nokkaa

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Voiskohan niillä olla siellä liian kuuma. Nyt kun meni lussalle keli niin meillä nousi lämpötila +10-11 asteeseen tallissa ja aamulla kanat olivat nokat auki orrella kuumissaan :smt001
Vastaa Viestiin