Matoja

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hannaw

Matoja

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Meillä on Sepolla (sillä brahmakukolla) ollut löysää kakkaa koko meillä oloajan, siis 2 viikkoa. Aluksi ajattelin, että paikanvaihto ja erilainen ruoka sen tekevät, mutta ei. Nyt tarkastelin kakkaa tarkemmin, niin siinä on semmoisia oranssinpunaisia läpikuultavia madon näköisiä luikeroita. Eivät näytä liikkuvilta. Mitäköhän ne ovat?

Just sain kanalan siivottua kokonaan, ja uudet pehkut sisään. Samoin madotin ne Axilurilla.

Muuta en nyt osaa tehdä, joten toivon, jos nämä toimet riittäisivät :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tuosta Axilurista on ainakin kahdenlaista ohjetta, toisen mukaan kertakäsittely riittää ja toisen mukaan voi/pitää antaa uudelleen noin viikon päästä.

Minä olen nähnyt vain valkoisia matoja, joita luulen suolinkaisiksi. Yleensä ovat olleet kuolleita, mutta kerran näin luikerteleviakin---yök! Axilur on laajakirjoinen, joten eiköhän sillä kaiken väriset madot lähde :smt003
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Miten Axilur annostellaan kanoille ja minkä ikäisille poikasille sitä voi antaa?
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Olipa hyvä kun nostit tän esille. En ole ajatellut, että minun vetelän kakkijalla voisi olla matoja!!
Pitää tarkistaa ja samalla jos joku tietää niin miten paljon sitä axiluria annetaan aikuiselle!!??
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

ELL kirjoitti kerran minulle näin:

Madotus linnuilla: axilur 10-50 mg/kg, uusinta 10-14 päivän kuluttua. Sovittiin, että 1/4 250mg tabletista silloiselle vähän reilu 2 kiloiselle ankalle (annettiin niin paljon raakaa kalaa ja söivät kotiloita yms. joissa loisia, että päätettiin häätää madot varmuuden vuoksi. Kaikki eivät kuitenkaan suosittele varmuuden vuoksi häätämistä, sillä jos ne häätää niin vastustuskyky madoille ei välttämättä kehity niin hyväksi kuin muuten. Vain jos matoja on niin häätö pitäisi tämän näkemyksen mukaan tehdä.)
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

...ok, tuo on hyvä tietää!
Vastaa Viestiin