Vanhamummu Roosa pökerryksissä

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Volmari

Vanhamummu Roosa pökerryksissä

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Tänään aamulla löytyi kanalasta hiljainen Roosa.
Se piti vain toista silmäänsä kiinni ja värisi paikoillaan. Yritti kyllä tulla syömään, mutta ei oikein jaksanut ja jäi kyhjöttämään.

Ikkuna oli yön auki, mutta ei mielestäni vielä liian kylmä ollut.
Roudasin mummun äkkiä sisälle taloon ja nyt se vaan on hiljakseen.
Silmästä tuli "vaahtoa", mutta kun raotin sitä, niin näytti ihan normaalilta.
Syliini nukahti.
Vaikuttaa muuten ihan voimalliselta, mutta on hirveen väsynyt ja pitää silmäänsä kiinni.

Olen nähnyt yhden vanhan chabo-rouvan, joka hiukan enne kuolemaansa sai silmäänsä juuri tuollaisen samanlaisen vian, ja silmä pysyi ummessa, kunnes kana sitten kuoli vanhuuttaan :smt009 Silmä oli muuten ihan ok, kana vain piti sitä kiinni..?

Toivon, että Roosalla on jokin muu vaiva ja että ei nyt kuitenkaan vielä olisi maallista matkaansa päättämässä! Vaikuttaa vaan niin väsyneeltä ja hiljaiselta, vaikka eihän se muutenkaan enää paljoa mennä viipota.

Taas meidän rakas mummu päätyi marsuhäkkiin, mutta toivottavasti vain väliaikaisesti:
Kuva
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Voi wanharouva Roosa :smt056
Toivottavasti toipuu,vaikuttaa siltä että Roosa on lähdössä matkalle sateenkaarisillalle :smt022
Pidetään kumminkin peukkuja toipumisen puolesta :smt001
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

Voi Roosaa...peukutetaan täällä että Roosa toipuu :smt008

Asiasta toiseen, oletko Volmari ihan varma että Roosa ei muninut silloin kun noita pikkukääpiöitä alkoivat hautomaan, mä täällä olen alkanut katsella että näyttäis siltä että Serranojen höyhenet alkaa kihartuu :smt005 :smt007
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Nyt Roosan häkistä kuuluu jo tuttua kähisevää kaakatusta ja mummu seisoo siellä pää ojossa!
Mikähän ihme sillä oli?
Täytyy vaan pistää varuilta kanalan ikkuna yöksi kiinni ja päästää Roosaa ulos vain jos on vielä hellepäiviä.
Tai kutoa sille villanuttu!

Elmerikin on koko päivän ravannut häkinovella eessuntaas ja Viivi, sekä vielä nimetön tipuliini ovat maanneet aika paikoillaan vaan, kun matriarkkaa uupuu joukosta.

Periaatteessa munat eivät voi olla Roosan, sillä se ei ikipäivänä muninut, kun pesä oli sille liian korkealla aiemmin. Tähän hautomapesäänhän se pääsi, mutta niitä munia ilmestyi yksi päivässä ja olen satavarma, että ne ovat kaikki Viivin.
MUTTA, sulkien kihartuminen on aika paljon mahdollista, sillä Viivin isä on myös kiharrettu versio! Olisipa mukava, jos sattuisi tulemaan se frizzles sieltä läpi!! Kihartuuko kaikilla. Meille jäänyt keltainen rääpäle on vielä ainakin ihan suorasulkainen.
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt005 No mutta isoisä selittää asian, kyllä kaikilla on alkanut kihartuu sulat sillee jännän loivasti. Mä otan sulle kuvat.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Huh! Toivottavasti Roosan tapauksesta selvittiin vain säikähdyksellä! Mutta täytyy kyllä hattua nostaa, että se on saanut elellä oikeaa kananelämää hautomisineen ja tipujen hoitamisineen vielä vanhoilla päivillä!
Hakalan emäntä: kuvat myös tänne meidän kaikkien uteliaiden katseltavaksi---joohan?
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

Kuva

Kuva

Kuva

Kihartaako nuo sulat, vai kuvittelenko vaan? :smt017
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

HEH, kyllä ne tosiaan näyttää kikkaralle vetävän! :smt007
UPEETA!
katyselin eilen meidän rääpälettä ja olin silläkin moista havaitsevinani, mutta paljon loivemmin. Se on muutenkin todella paljon jäljessä kehityksessä noihin teidän Serranoihin verrattuna.

Vitsit, mutta tulee suloista kähäräporukkaa, jos vaan yhtäänkään tulevat isoisäänsä (täytyisi papasta käydä kyllä kuva ottamassa, enneku kupsahtaa!).

Ja on muutes aika hassut, kun tuolla toisella kanalla on harmaat jalat!


Roosa muuten on ollut nyt päivän taas kanalassa. Silmä on välillä kiinni ja välillä raollaan, mummu on hieman vaisu ja hiljainen, mutta syö ja juo kyllä normaalisti ja jopa kurmuutti hieman ruokakupilla Hanni- risteytysnuorikkoa ja brahmanuorikkoa.
Taitaa olla vaan jo vanhuuden vaivoja, mutta onneksi Roosa sai hoitaa nuo Serranot tipuista luovutusikään asti ja näin ollen nauttia edes kerran elämässään kanaemon roolista!
Toivon tietysti, että pitkää ikää riittäisi ja vielä ensi kesänkin näkisi...
Vastaa Viestiin