Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Untuvikko

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

No nyt löytyy täälläkin yhdeltä kanalta selvä alkava kalkkijalka :smt011 Noiden jalkojen hoitojen-rasvailujen lisäksi, kannattaako kana (ja muut kanat) suihkia colombinella? Onko aiheuttava punkki sama kuin kanapunkki, joka pesiytyy rakenteisiin? Eli pitääkö mun tilata jo varuiksi petopunkkeja taisteluun?? :smt065 Nää kanat hoidettiin 1,5kk sitten sillä ivermektiinillä, mutta ilmeisesti jotain on jäänyt henkiin. Apua!!?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Untuvikko kirjoitti:Onko aiheuttava punkki sama kuin kanapunkki, joka pesiytyy rakenteisiin? Eli pitääkö mun tilata jo varuiksi petopunkkeja taisteluun??
Kalkkijalkaa aiheuttava syyhypunkki on eri loinen kuin kanapunkki tai lintupunkki.
Untuvikko

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Mistä mä pystyn erottamaan mikä punkki/punkit kanalassani jylläävät??
KodKod

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja KodKod »

Onkos kellään kokemuksia tälläisesta aineesta?
http://www.maatalousykkonen.fi/tuotteet ... erkot/307/
Hra Heinämäki

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Hra Heinämäki »

ei ole kokemusta mutta valmistajan sivuilla puhutaan tuotteen sisältävän kasviöljyjä. Tarkempaa tietoa sisällöstä ei anneta.

http://www.barrier-biotech.com/product.php?pid=SLT

sivuilla viitataan Annexe IIB (Pesticides) of Council Regulation (EEC) No 2092/91 sivuun. (löytyy googlesta)

Pääseeköhän samoihin tuloksiin käsittelemällä jalat ennaltaehkäisevästi tavallisella rypsiöljyllä?

olisi hyvä saada lisäinfoa tuotteesta.
Nanna

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Miten perusteellisesti kanojen asuintilat pitää puhdistaa kalkkijalka-hoidon yhteydessä?
Elääkö punkki rakenteissa esim. orsissa,pesissä?
Vielä meillä ei ole kyseistä ongelmaa, mutta tulevaisuuden varalle on hyvä tietää!!
Untuvikko

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Kalkkijalkaa jälleen :smt011 Miten mä pääsen siitä syyhypunkista eroon??? Kanalassa oli myös kanapunkkia ja kanala on myrkytetty ja petopunkkejakin on satsi ollut töissä. Mutta ne pedot eivät sitten tuhoa syyhypunkkia vai leviääkö mulla taas ongelma käsiin?? :smt022
Iita

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Iita »

En tiedä punkin muninnasta mitään ,mutta tuli sellainen mieleen ,että milloin ne punkin poikaset voisi kuoriutua..oisko vaikka 2 viikon päästä hoito uusittava tms.
Tätä pitäisi kysyä siltä joka siitä tietäis. :smt017
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kalkkijalasta pääsee hyvin eroon sillä että karsii pois ne yksilöt jotka sen saa, varsinkin ne joilla se uusii.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Untuvikko

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Hei kiitos! Tuota kalkkijalka-srayta on heti tilattava ja kokeiltava! Voi kun se auttaisi. Mä en mitenkään raaskisi pistää noita pois, kun ne on mun ekat kanat ja niin rakkaat :smt007
Suvianne

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

kalkkijalka ei ole kyllä mikään lopetuksen syy. Eikä edes syy ostaa kalliita myrkkyjä.

osta Jodobaxgeeliä ja sitä rasvaile muutaman päivän välein niin johan lähtee.

jos on pahana, niin ensin mäntysuopaliotus

http://www.verkkosivuapteekki.fi/Jodopax-geeli-200-ml
Suvianne

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Iita kirjoitti:http://www.maatalousykkonen.fi/tuotteet ... erkot/307/

Voisko tuosta olla apua..
tämä oli mielenkiintoinen!! Pitää tutustua tarkemmin
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kyllä mä pistän kalkkijalkaiset pataan kun on noita ilmankin. Mutta jos mulla olisi pieni parvi niin toki hoitaisin ja aiemmin hoidinkin, vieläkin jotakin saatan hoitaa, rippuu tilanteesta. Pikkuhiljaa kuitenkin vähenee ihan karsimalla koska kaikille se ei tule enkä näe syytä pitää siitoseläiminä sellaisia joille se tulee jos on muita mistä valita. Omissa maatiaisissa sitä ei enää ole ja orpeissakin enää kovin vähän. Meille muuttaneessa parvessa sitä oli kukolla ja kanalla, kana hoidettu, kukko pataan.
Kuitenkin kalkkijalka on helppo hoitaa. Mä olen hoitanut ivermektiinillä eikä ole kallista mutta sitä nyt on ollut kotona kun oli vuohille määrätty. Muutama tippa niskaan ja se on siinä, möhnät rapisevat itsekseen eikä ole tarvinnut uusia.
Taisi olla turhan karu tuo aikaisempi viesti, en mä Untuvikko tarkoittanut että sun pitää kaikki ekat kanasi lopettaa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Re: Voihan vihvilä! -Kalkkijalka -Parafiiniöljy.

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Joo, siis ite myös karsin kalkkijalkakanat. Että minusta olet Maattari oikessa. Mutta just siis ei tarvi sen takia jos ei halua.

Minä nimenomaan karsin sellaset ainakin jolla uusii.

Nyt lintuja on niin plajon, että joudun joka vuosi niitä karsimaan, myös kanoja. Yksi kriteeri on Kalkkijalka!!??

En tiedä onko karsinta vaikuttanut vai mikä, mutta minun parvessa on kalkkijalka vähentynyt tasaisesti. 8kk sitten hävitin kanan jolle ilmestyi vaikkei kelleen muulle.
Sen jälkeen ei ole näkynykkään kop kop
Vastaa Viestiin