Kanalla kasvainko jalassa?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Kieku

Viesti Kirjoittaja Kieku »

Hyttyset haistavat valkuaisaineet. Jos vaikka hikoilee runsaasti, niin hyttyset haistaa sen paremmin kuin kuivan ihmisen.

Kuulin kerran, että b-vitamiini pitäisi hyttyset loitolla. Teinpäs kokeen. Sivelin olutta toiseen käsivarteen ja jäin odottamaan. Jokunen hyttynen aikoi laskeutua, mutta sai viime hetkellä ennen laskeutumista laskutelineet vedettyä Kuva takasin ja lentoon taas. Toisessa kädessä oli bileet. No ei sen oluen vaikutus kauan kestänyt. Mutta jotkut syövät apteekista ostettuja pillereitä ennenkuin lähtevät hyttysmaisemiin.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Jaa-a Kieku...jos vaikka tutkimusmetodisi olivat hiukan pielessä...jos se b-vitamiini piti nauttia oluen muodossa sisäisesti?? :smt003
Muistan lukeneeni tutkimuksesta jossa testattiin tulevatko hyttyset humalaan jos imevät alkoholipitoista verta...
Lopputulosta en muista....
(kaikka ne kanssa viittii tutkia :roll: )
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Tänä kesänä tuon rokkirouva Reetan jalassa oleva kyhmy on kasvanut kokoa ja muuttunut punertavaksi. Kana on pirteä ja reipas, mut kävely on vähän hankalaa, orrella kiikkuminen ei näy enää olevan sen mieleen. Me ollaan tässä pikkuhiljaa asennoiduttu vaikeaa päätöstä päin, tämä taitaa olla Reetan viimeinen kesä. :smt010
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No voihan harmi.. Onko vamman laatu tai aiheuttaja yhtään selvinnyt? Käytittekö kanaa eläinlääkärissä?

Otan osaa, vaikea päätös varmasti tulee olemaan, jos siihen päädytte. :smt010 :smt009
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Ei olla käytetty lääkärillä, eikä varmaan tulla käyttämäänkään, mutta häkkilintuja joskus kasvattanut tuttu kävi katsomassa koipea ihan vastikään ja totesi sen reumaattiseksi hommaksi. Mä näkisin niin, että on armeliainta päästää kana pois kuin ruveta lääkitsemään. Syksyllä kanat lähtee muualle talvihoitoon, viimeistään silloin täytyy toimia, tietysti aiemminkin jos tilanne huononee.
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Mä olen kesän ainana antanut linnuille aiempaa vähemmän lihaaja muita valkuaispitoisia pöperöitä. Lisäksi Reetta on aivan itse valinnut nukkua yönsä orren sijasta saunan kuistin lattialla, laitoin sille sinne suojaisen pesän. Jalat on hitaasti tulleet paremmiksi, kananen liikkuu tosi notkeasti nyt. Enää ei ole mitään syytä ruveta drastisiin toimenpiteisiin vaivaisuuden vuoksi. :smt007 :smt003 :smt001 :smt003
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Mulla noi jalkavaivaiset on lähellä sydäntä, kun Candelan mystistä ontumista oon seuraillu. Jotain halusin kirjottaa, mutta en oikeen osaa. Tosi kiva kuulla, että sielläkin voidaan paremmin. Toivotan kanasille kaunista onnellista syksyä.
Vastaa Viestiin