Lintujen salakuljetus suomeen

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

annemari

Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja annemari »

Tätähän tapahtuu kaikenaikaa. Ulkomailta tuodaan erilaisia lintuja, papukaijoja, KANOJA, erikoisia fasaaneita, riikinkukkoja, kyyhklyjä, salaa, tullien ohi maahan. Lintuja tulee munina, poikasina ja jopa aikuisina.

Miettikääpä miten kamalasti maahamme tulee uusia siipikarjan tauteja tätä kautta ? Kun eläimillä ei ole karanteeneja, ja ostaja tilaa ne mustan pörssin trokareilta pimeänä, ei lintujen alkuperästä ja tautitilanteesta oile mitään tietoa. TODELLA edesvastuutonta toimintaa. Varsinkin suppeakantaiset harvinaiset lintulajit ovat melko riskaabeleita ostaa, jos ei oikeasti ole käynyt linnun myyntipaikalla ja tunne/luota myyjään. Kyllä me näistä kaikenmaailman Eviran ym. säännöksistä saamme syyttää itseämme jos tälläinen peli jatkuu. ÄLKÄÄ TUKEKO TÄLLÄISTÄ PIMEÄÄ KAUPPAA !!
Ushva

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Joskus tuli uutisissa kyyhkyjen salakuljetusyrityksestä. Ne oli pakattu semmosiin sanomalehtitötteröihin raukat! :shock:
kite

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja kite »

Mun mielikuvitus lähti laukkaan ja kuvittelin miten joku yrittää tullin ohi saada aikuista elävää kanaa... :shock:

Sori, ihan ot...
ninnu

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kite: ei nyt ihan ot, matkalaukuissa niitä juurikin on tuotu tullin läpi :smt009
annemari

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja annemari »

Ja pilkkopimeissä laatikoissa autojen takakontissa laivoilla, Tiputhan menee vaikka hanskalokerossa ! Kukapa tullimies joutaisi ihan jokaista autoa syynäämään vaikka virosta tulleilta laivoilta. http://iltalehti.fi/matkajutut/20101210 ... 2_ma.shtml Tuossa vähän tullimiesten arkea !!
kite

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja kite »

Voi herttinen... :oops: :oops:
Siis voi hyvää päivää... Että ihmiset voikin!!! :smt009
awokoch

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja awokoch »

annemari kirjoitti:Tätähän tapahtuu kaikenaikaa. Ulkomailta tuodaan erilaisia lintuja, papukaijoja, KANOJA, erikoisia fasaaneita, riikinkukkoja, kyyhklyjä, salaa, tullien ohi maahan.
Ja tässä käytetty tekniikka, enkä tosiaankaan tiedä onko tosi, mutta näin kerrottiin.
Tuodaan käärmeitä laatikossa, johon tehdään tuplapohja, jonka alle undulaatit ja papukaijat. Ne aistivat käärmeet ja pitävät nokkansa kiinni ja ovat hiljaa.
Että jos on myynnissä käärmeitä ja lintuja ...? :smt009
annemari

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja annemari »

Kuulin tänään täysin ulkopuoliselta ihmiseltä, että henkilö nimeltä X joka asuu paikkakunnalla Y tuo siitosmunia ja lintuja (ainakin riikkejä) virosta laukussaan. Mitä minun nyt pitäisi tehdä tämän selvästi laittoman tuonnin, eli salakuljetuksen paljastuttua?? Mitä te muniskaverit tekisitte ??
Suwitsu

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

No mä en ainakaan halua kanoihini jotain ulkomailta salakuljetettuja tauteja, äkkiähän ne taudit leviää niin kuin keväällä huomattiin. Yhteys Eviraan kait olis paras keino? Vai ell? Onkohan ko. henkilö myynyt munia tai tipuja/aikuisia eteenpäin?
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Eiköhän tuo pitäis käräyttää :smt018 ,ETT:ssä ainaki varmaan mielellään vietäis asiaa eteenpäin.
Viimeksi muokannut lautapihti, 17 Elo 2011, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
annemari

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja annemari »

Mä en tiedä Suwitsu noita juttuja, ei ainakaan minulle. Kyllä mä siitä ilmoituksen teen, mutta en tiedä onko siitä mitään apua jos ei ole todisteita. nyt mulle valkeni yksi IB:n aikainenkin juttu mitä yksi munislainen puhui, tämä vyyhti taitaa alkaa selvitä nyt.
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Vaikka todisteet puuttuiskin ainakin viranomaisten lähestyminen ko.henkilöä,vois lopettaa ainaki sen henkilön lintujen/munien/tautien salakuljetuksen.
Suwitsu

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Kerro vaan kaikki annemari niille ku ilmoitat, luulis että ottais henkilöön yhteyttä ja selvittäisivät asiaa.
valtteri

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja valtteri »

miten ja mistä voi ostaa siitosmunia turvallisesti siis ulkomailta?
Vastaa Viestiin