Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ana

Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja Ana »

Mietin kovasti nimiä aina uusille kanoille ja välillä se on todella vaikeaa. Tähän voisi listata teidän kanojenne nimiä, niin saisi ehdotusnimiä uusille kotkoille ja kiekujille. Minä voin aloittaa:

Kukko: Royal, Kasper
Kanat: Lily, Lola, Lulu, Luna, Chili, Pippuri, Riitta, Daisy, Stella , Prinsessa, Muffinssi, Choco, Mokka, Creme, Madame...
Tälläisia meillä, en ihmettele vaikka joku olisi unohtunutkin :smt002
kammomunanen

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja kammomunanen »

Meidän kukko on Pate. 11v. poikani halusi välttämättä kukosta Paten, en tiedä miksi.
Kanat: orpit: Kokottaja, kun se kokottaa koko ajan, sanoi sama 11v., Tyyne, se vaan näyttää Tyyneltä. Maantiekiitäjät: Unelma, Pippuri, ja Kanelma(=Kaneli, mut Kanelma rimmaa paremmin Unelmaan), näillä oli nimet jo valmiina, paitsi tuo Kanelma.
Marika

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja Marika »

Kukko: Kulkuri ( Nimi oli jo valmiina kun ostettiin)
Kanat: Elisa, Ilona, Olga ja Scarlett ( Viimeinen on serkkuni kana ja hän on itse keksinyt kanalleen nimen)
Nuoremmilla ei ole vielä nimiä. (tai no yksi pikku kukko taitaa olla Elmeri, lapset nimenneet)
Kristiina

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Mulla on kukko Reinikainen ja kanat Tellervo, Tyyne ja Taru, Terttu heitti henkensä keväällä. Tipusia ei vielä olla nimetty :smt001
kesaheina

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja kesaheina »

kukko on Ilmari

kanat: Elsa, Parta- Iines ( sillon ihanat partatöyhtöt ) ;), Laila, Lila, Lenja & Janni
mervi.i.

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja mervi.i. »

Kukko; Voitto Armas
Kanat; Peppi ja Raita (Peppi on äänessä koko ajan ja antaa kaikille kyytiä tasapuolisesti )
tipuset; Pilkku ,Täplä sekä Pata-Akka (jos osoittautuu kukoksi ,niin Pata-Jätkä :smt004 )
ninnu

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Tässä nyt jotain mun siivekkäitä....Aika suomimeininki :smt003

Kukkoja: Sakari, Seppo, Ilmari, Veikko, Viljo, Pauli, Pena, Rauli, Ego, Kalle, Tapsa....

Kanoja: Cecilia, pörröpää, Pumpuli, Pilvi, Aino, Maikki, Paula, Viiru, Kara, Kerttu, Kaisa, Pallo, Brenda,

Ankkoja: Danny, Armi, Alli, Roosa, Marilyn, Tytti, Iina, Iitu, Aku
Myskit: Niitti, Nasta ja Tintti

Kalkkunoita: Valot, Rosita, Ramona, Mauno (Manu) Tellervo (Tellu) Kaarlo, Kustaa, Victoria, Silvia....

Alkuun meni niin, että poikueet meni aina kirjain, kirjaimelta, eli eka poikue A, sitten B jne jne...mutta sen verran innokkaita hautojia, etten enää pysynyt perässä/ keksinyt x, Z, Ö nimisiä :smt003
kanamari

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja kanamari »

Maatiaiskukot Matti ja Teppo
Maatiaiskanat nimettömiä, joukossa vain Jouko-Alin, joka on siin arvojärjestyksen alimmainen, muut ovat Penoja.

Sekarotuisryhmä jossa kaksi nimetöntä, Penelope ja Consuela ja kukko nimeltä Panomies..

Lapset aina kysyy niiden nimiä, olen aina sanonut että se on P.M.. Nimensä sai ansioidensa mukaan :smt003

Kalkkunat ovat Mari, Saara, Minttu ja Tarja (eli minä, sisareni ja naapurin emäntä ja yks ystävä). Kuulostamme kuulemma kalkkunalaumalta kun juttelemme.. Sanoo isännät..
harrastaja

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Kukot Reinikainen ,Elias ja Boss ja kanoja olen jonku ristinyt Alisa ,Elisa Pipsa Netta ja Nätti seka Heta ja Hertta eipä noita kaikkia millään vois ristiäkkään :smt014
toukomettinen

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja toukomettinen »

kaakatin

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Meillä alhokanat on nimetty kotoisten kasvien mukaan: Virna, Tesma ja Peippi ja kukko on Hurma-Herra. Tipuilla ei vielä ole nimiä.
Silkit taas on nimetty mielen mukaan ja poikueet aakkosittain. Vanhemmat Dimba ja Ulla ja niiden jälkeläiset. kanat: Aiju, Baila ja Beesi ja kukot Bantu ja Chipsi.
Muusa

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja Muusa »

harrastaja kirjoitti:Kukot Reinikainen ,Elias ja Boss ja kanoja olen jonku ristinyt Alisa ,Elisa Pipsa Netta ja Nätti seka Heta ja Hertta eipä noita kaikkia millään vois ristiäkkään :smt014
Oikeestiko ristit kanoja ja ootko ihan varma että ne on kristinuskoon kääntyneitä? :smt002

Mä olen koittanut nykyään nimetä kanat vähän sen mukaan että nimi kertoisi jotain alkuperästä. Aino-kana on haudottu Aimon kanalasta saadusta munasta. Onni-kukon tytär on Onnetar. Miniltä saadusta siitosmunasta haudottu kukkonuorikko on minilään viittaavasti Jaakko-kulta :smt080 Anelma-kanan tyttärestä väänsin Ellin kun en parempaakaan keksinyt. Kultakutri-kanan tytär on Kultu Kimallus. Väriensä mukaan on nimetty harmaa Helmi ja valkea Blondi ja kullanvärinen Kultakutri. Perinteisen kanamaisia suomalaisia nimiä edustavat Alma ja Hulda. Ukkokulta on oman logiikkansa mukaan nimennyt mustavalkean Ruskan ja harmaan Tipsun sekä Anelman, jolle ei millään keksitty nimeä, joten siitä tuli Anelma "kun se nimeä niin kovin anelee" :smt005 Siitoskukkona on valioluokan kukko Valio, punaisen Tauno Palon poika :smt004
harrastaja

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

En mä niitten uskosta tiiä olivat nyt mitä hyvääs. Mut nimen on saaneet ku oon lenkin jalkaan laittanu
hessu

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja hessu »

tämä oli kiva aihe!
kanalan komistuksena kukkoilee teppo!
tepon haaremiin kuuluu:terttu ,töyhtö ,klaara ,bertta ,pinga ,laikku ,sulkkis ,ruusutar ja viimeisenä ,mutta ei vähäisimpänä itse sontakana eli sontis ,joka oikeasti on mukava ja rauhallinen :smt040
kaikki ovat siis maatiaisia.
salosusa

Re: Minkä nimisiä kanoja/kukkoja omistat?

Viesti Kirjoittaja salosusa »

Meiltä löytyy kanarouvat: Inkeri, Silvia, Sini, Hanna ja Lempi ja heillä kukkona huseeraa Kusti. Kanatipuille on osalle muodostunut nimiä: Tyyne, Bertta, Hely, Ansa ja Tytti ja kukkopojat on Toivo ja Oiva. Kaksi kanatipua on ilman nimiä, kun ei ole tullut mitään sopivaa mieleen.
Vastaa Viestiin