kanat ja ankka ?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Lalli

Re: kanat ja ankka ?

Viesti Kirjoittaja Lalli »

Meillä oli joskus muinoin yksi ankka kanojen kaverina. Ei se tajunnu vedestä mitään, piti itseään kanana. :(
Tinsku

Re: kanat ja ankka ?

Viesti Kirjoittaja Tinsku »

Meillä ei taita ees kanat kuvitella olevansa kanoja... ovat samaistuneet meidän koiriin :smt005
Villakoira taas kuvittelee olevansa kanaemo kun nuuskii vuoroperään kanojen pyllyt ja nokat... hoivaa...vahtii ja syö kakat. Voihan yäks! Pitänee soittaa huomenna eläinlääkärille et onko kanankakka koiralle haitallista. Vielä ainakin näyttää olevan ihan kuosissa ja koiranvatsa kunnossa.
kaks kääpiökoiraa ( jotka on piemempiä kuin noi kanat) käy sitten taas nyysimässä kauraa ym aitauksesta niinkuin nyt omaa ruokaa ei sais tarpeeks...anna mun kaikki kestää :smt018.
Pitänee miettiä se ankka juttu sit ihan uusiks.....eli jos ankat tulee niin 2 ankkaa mut tuskin lähetään mitään viemäröintiä talvi vaakkulaan vetään eli sitten syssymmällä ankoista tulee pata-ankkoja näin se vaan menee.

-tiina-
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: kanat ja ankka ?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tinsku kirjoitti: Pitänee soittaa huomenna eläinlääkärille et onko kanankakka koiralle haitallista. Vielä ainakin näyttää olevan ihan kuosissa ja koiranvatsa kunnossa.
Ei se vaarallista evästä koiralle ole. Suurin haitta taitaapi olla ihmiselle koituva eli ne hajuhaitat, jotka tulvahtavat naamaa nuolevan koiran kirsusta :smt042
ninnu

Re: kanat ja ankka ?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Oli mullakin yksi kukko, joka jo tipuna muutti omasta tahdostaan ankkojen luokse, polki niitä ja päivysti rannalla, kun ankat ui.
Mutta jos ajattelet, että haluat sen yhden munivan ankan, niin tällöinhän se on jo aikuinen ja varmasti veden kanssa tottunut pelaamaan :smt017

Mulla ankat ulkoilee myös talvisin, yöt on sisällä. Sisätiloissa niillä on ihan vain pesuvati, jota toki täytyy olla useasti vaihtamassa ja ulkona on lastenamme, jonka täytän niille, kunhan ny ei mitään -20 raatia pakkasta ole. Sisällä ei siis pääse sukeltelemaan ja tai sen kummemmin lotraamaan. Tosin kyllä ne siitä pesuvadistakin kaiken ilon irti ottaa ja kastelee boxinsa.

Joka päivä vaihdan pehkut-tai vähintään joka toinen päivä. Mitään kestopehkua en voisi kuvitellakkaan, juuri sen kosteuden ja ulosteen löysyyden vuoksi....

Meillä koirat syö hyvillä mielin kaikki kanan, vuohen, lampaan ja hevosten kakat mitä löytääja hengissä ovat :smt003 Joten ei hätää :smt001
Junakassi
kana
Viestit: 105
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 14:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: kanat ja ankka ?

Viesti Kirjoittaja Junakassi »

Käytän tätä ketjua nyt hyväksi mutta olkoot…Ajattelin että kun olen lukenut että silkkikanat ovat hautoneet ankanmunan/munia?Kuitenkin niin jos ankan poikanen kasvaisi kana parvessa niin olisikohan mahdollista että luulee itseään kanaksi ja ei ymmärtäisi lotraamisen päälle?(eli elää kana parvessa hyvin ilman ongelmia) ja selitinpä taas tosi vaikeasti toivottavasti saatte selvää :smt003
rilla

Re: kanat ja ankka ?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Mulla oli viime kesänä porukka,jossa oli 4 kananpoikaa ja 1 ankanpoika.
Haudonnat meni vähän huonosti ja enempää ei tullu.

Kaikki meni hyvin,ankka oli urospuolinen. Luuli olevansa kan,tai täs tapauksessa kukko.
Ongelmat tuli sitten,kun se alkoi polkea väkisin kanoja. :smt009

Kanat ei enää voimeet tulla syömäänkään.
Keväällä otin ankan tarhasta ulos ja se kiersi kaikenaikaa tarhanviertä ja yritti sisälle.
Ei mennyt ankkojen luo vaikka niitäkin oli viereisessä tarhassa.

Livahti heti jos mahdollista kanatarhaan. Ei halunnut kylpemään eikä uimaan.
Läträsi kyllä kanojen vedet kuraan.

Mun oli viimeksi pakko hankkiutua eroon siitä. En ole kuullut miten uudessa paikassa on sujunut. :smt024
Vastaa Viestiin