Mä olen lentäjän poika...

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Klara sitte ku on länsituuli niin laita se harakka lentämään tänneppäin,saapahan tulla myötätuuleen T.tuoreiden säilttäjäpaperien omistaja,sormet painomusteessa. JEEEEEEE :smt023 :smt041 :smt041 :smt041 :smt041
kanamummo

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea ! :smt023
Ja jos Harakka on johki suuntaa matkalla ni kyllä meiän puolivälinkievarissa passaa pysäyttää!
Klara

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Klara »

ONNEA lautapihdille säilyttäjänpapereista :smt041

Meillä on ollu ihan hysteerinen loppuviikko ja viikonloppu, kun likalla oli synttärit ja tekemistä oli niin paljo että hyvä ku ehti hengittää välis. Nyt alkaa luajan kiitos rauhottua vähän tämä meno - hetkeksi :smt003

Tosiaan jos joku tääläpäin liikkuu niin saapi tuon Harakan tuosta mukaansa Seralle vietäväksi ja voin mä johonki vaasa-seinäjoki akselille sitä tuuakkin vastaan. Itellä ei ole muuta kulkua mihinkään suuntään paitti keskiviikkoehtoona kurikkaan ja viikonloppuna helsinkiin. Hesan reissu tosin tehään äiteen autolla ja son niin tarkka koslastaan että siitä kyytistä en tiä luvata, sopiiko kyytiin yhtä kukkoa :roll: :smt003
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Noniin, kaikki Klaran nurkilla pyörivät muistaa nyt tämän reissatessaan :smt048
Yksi kukko kyytiin kohti Rusinan asuinpaikkaa tai vaihtoehtoisesti suoraan tännepäin maaninka-siilinjärvi-kuopio akselille 77 tien varrelle. :smt023
Lentäjän pojan pitävä pahvilaatikko mukaan :smt005
Rusina

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Harakan reittilennot alkavat olla järjestyksessä. Laskeutumisaikataulu puolivälinkievariin on enää himpun verran auki, samoin jatkolento meidän plantaasille. Joten varaudu Sera! Onko kotkanpojan lentoyritykset kestävä häkki pykättynä ja pitkävartinen haavi hankittuna? :smt005
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Jipii :smt038
Kotkanpoika saa asumuksekseen taatusti tiiviin lukaalin.
Pitkävartisia haaveja on valmiina 3 erilaista, eiköhän niillä saada yksi harakka pidettyä omalla tontilla :smt003
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Kiitos klara,SERA se tämä harakka haluaa käydä täällä ilmajoella esi-isiensä kotikonnuilla ensin ennenkuin suunnistaa sinne savonmualle :smt003 jos se ei nyt sitten karkaa multa niin yritän toimittaa sen sinne puolivälin krouviin :smt005
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Eipä pääse jokainen kukko yhtä paljon reissaamaan, vaikka kuinka hyvä olis lentämään :smt003
Pitänee hörppästä kaffet ja mennä kanalan rakennustyömaalle riehumaan.
Jospa virallinen kanala saataisiin ajoissa valmiiksi, ettei kukkelin tarvitse maailmanmatkailunsa jälkeen asustella missään väliaikaisessa asumuksessa vaan pääsisi suoraan omaan kanalaansa.
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Nytpä harakan maailman valloitusmatka on vihdoin alkanut,ensimmäisen päivän etappi on saavutettu ja on päästy yöpymään yhdenhengensviittiin,viereisiin
majoitushuoneisiin on näköyhteys vain kevytrakenteinen verkkoseinä rajoittaa yksityisyyttä niinpä seinäntakana vakituista majaa pitävä allukukko ei tuntunut
ilahtuvan yövieraasta niinpä vähän :smt021 no illan hämärtyessä pukarit vetäytyivät tahoilleen :smt015 verkkoseinä kesti kuin kestikin allun tunteenpurkaukset,outoa että entisillä huonetovereilla on niin paljon jäänyt hampaankoloon selvittämättömiä asioita :smt018 :smt005
Huomenna toista matkapäivää on tarkoitus jatkaa iltapäivällä,huoltojoukot on eri (onneksi) kuin ekapäivänä,hyvää matkaa harakka :smt006
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Harakka on selkeästi jättänyt likaisia sukkia lojumaan lattialle ja sen entinen huonetoveri muistaa :smt005

Pitänee mun oman mielenrauhani vuoksi rakentaa se väliaikaistila harakalle, jos toi kanalarakennus ei valmistu ajoissa.
Eihän toista heti alkuunsa sovi päästää pihakuusien latvaan kuikkimaan. Pitää harakan kotiutua ensin :smt002
Onneksi väliaikaiseen majoitukseen löytyy verkot, värkit ja tilat valmiiksi. Saa parissa tunnissa pystytettyä kotkanpojalle kunnollisen majapaikan ihan kattojen ja seinien sisäpuolelle. Ei pääse syksyn tuulet toista tuivertamaan :smt055


Jos kanala ehtii valmistua, niin voinhan purkaa väliaikaismajoituksen pois :smt017
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Huomio Klara, lautapihti ja kanamummo.
Kaivataan tietoja miten palkitsen vaivanne harakan kuskaamisesta ja huolenpidosta? :smt017
Rusinan kanssa on jo neuvottelut erikseen meneillään yksityisviesteillä.
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Mulle ei mitään,tässä hyvä esimerkki kuinka ilmajokisten kasvattajat puhaltaa yhteen hiileen, näyttää olevan helpompi saada kukko kulkemaan ketjussa läpi
suomen kun viiriäisenmunia ilmajoelle :smt003 mukavaa vain kun sai olla avuksi :smt023
kanamummo

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Mulle piisaa se kun saat vaan jotenkis kanoja enempi kun sen yhen. Harakka kulki ihan siinä siivellä ja pääs Osuuskaupan pihassa jopa poseeraamaan yhelle epäuskoselle :smt005
sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Kiittää ja kumartaa :smt001
Eiköhän Harakalle tavalla jos toisella saada hankittua lisää kanoja.

Vai piti Harakkaa esitellä epäuskoisille :smt005
Oliko kyseessä perinteinen
"Mitä sulla tuolla pahvilaatikossa rapistelee?"
"Kukko"
"No eikä oo, nyt kyllä narraat"...
Ja sitärataa :smt003

Itse aiheutin kanssaihmisissä yhtenä kesänä ihmetystä, kun kuljeskelin linja-autolla pitkin pitäjiä, mukanani kuljetuskopassa viiriäisiä.
Kaikki ohikulkevat halusivat nähdä mitä siellä kopassa pulputtaa.
Useimmille ensimmäinen kerta, kun näkivät viiriäisen.
Osa taas ei edes tiennyt mikä on viiriäinen. "Onko se niinkuin kanan poikanen? Kasvaako tuosta kana isona?"
Ihmetteleväisiä riittikin, kun viiriäiset pitivät koko matkan mahdotonta mekkalaa. Kauhea pulputus ja purujen kuopsutus :smt005
Rusina

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Sera, sun tuleva lintutilanne vaikuttaa oikein hyvältä :smt003. Popparikoneessa ainaski 7 tipua raksuttaa reikää munankuoreen ja mirrin koneessa on jokunen ruskea pikkuruinen jo kuoriutunut. Viirut lähtevät myös samaan kyytiin Harakan seuraksi. Varaudu poimimaan lasti kyytiin ISOLLA kuljetuskalustolla! :smt005

Meille on kans sattunu ja tapahtunu lintukuljetusten kanssa. Kerran Virroilla yhden huolttarin pihassa meillä pelmahti (iso) laatikollinen fasaanikanoja irralleen autoon. Siinä oli taatusti ohikulkijoilla ihmeteltävää, kun niitä räpisteli joka ikkunassa ja me siellä seassa. Kukaan ei tohtinu tulla tiedusteleen mitä me oikein tehdään :smt003.
Vastaa Viestiin