Munanetin vanhin kana/kukko

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Munanetin vanhin kana/kukko

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Olisi mukava tietää kellä on vanhin kana/kukko täällä munituslaisilla :-k

Kuinka vanhaksi voi kana/kukot elää?

Itsellä on 9 vuotias kana munii vielä ja voi ihan hyvin.

Laittakaahan tulemaan tietoa, kiitos :smt006
mummo ja kanaset :biggrin:
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Munanetin vanhin kana/kukko

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Mulla on kaksi kanaa jotka ovat myös suunnilleen tuon 9 vuotta. Tulivat mulle v. 2010, molemmat sulkasatoilivat juuri, eli siitä päättelen, että olivat silloin ainakin yksivuotiaita. (Joo, myyjä ei osannut sanoa tarkasti...olivat 1-2 vuotiaiden parvesta). Uskon, että nämä voivat vielä jokusen vuoden elää.

Muoks. Lisäys: toinen näistä kanoista ei ole enää pariin vuoteen muninut, toinen muni vielä viime keväänä.
piiparinen

Re: Munanetin vanhin kana/kukko

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

Meillä vanhin kana kiuruvetinen Hillevi täyttää
Kesäkuussa 9 vuotta ja munii vielä. On porukan virkeimpiä,nytkin aurinkoisella kelillä riikkien perässä tarhaan kylpemään. Ja arvonsa tunteva rouva läksyttää isoja riikkipoikia ihan urakalla :smt003
Ensimmäinen omakasvatti kiuruvetinen kana Hellä täytti nyt maaliskuussa
8 vuotta.
riepukka
kukko
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Maalis 2018, 17:39
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Munanetin vanhin kana/kukko

Viesti Kirjoittaja riepukka »

Heippa. Meidän kanalassa on yllättävän vanha tehokana Nakke ja Tauno kukko. Olen hakenut ne keväällä 2014 tehokanalan poistoista. Nyt on alkamassa minulla niiden viides vuosi. Lisäksi pari vuotta häkkikanala elämää ja tipusaika. Tauno on oikein pirtsakka kukko. Nakke yrittää selvitä sulkasadosta. Ei ole muninut vuosiin. Taunon selviytymistarinan salaisuus on se, että sitä on pidetty kanana. Kotkotti tullessaan ja käy edelleen pesässä "munimassa". Kanan pyrstö mutta hieno harja ja kunnon kannukset ja heltta. Oppi kiekumaan mutta ei ymmärrä kanojen päälle :smt017 . Kattelee ihmeissään jos Nakke lätystelee sen edessä :smt054 . Kirkuu vieressä kuin pikkutytöt jos toinen kukko lähentelee Nakkea :smt018 .
Vähän on paljon, miten sen ottaa :smt023
Vastaa Viestiin