Pahasti nokittu kana

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Risupekka

Pahasti nokittu kana

Viesti Kirjoittaja Risupekka »

En nopealla selauksella löytänyt tälläistä aloitusta.

Olin tuossa yhen päivän poissa kotoa, kun tulin kotiin, ja kävin kanalassa. Niin yksi kana oli nokittu todella pahasti.
Toinen siipi on aivan veressä, mutta on onneksi jo hyyhtynyt. Myös oli revitty siivestä sulkia. toinen jalka on nokittu pahaan kuntoon.
Ei pysty kunnolla kävelemään, ja aristaa jalkaansa, myös jalasta veri hyyhtynyt.
Eristin tämän kanan jo toisista pois, ja tässä nyt mietin että voinko millään tavalla paikata noita haavoja? Vai onko armollista lopettaa kana? :smt009
Goodman

Re: Pahasti nokittu kana

Viesti Kirjoittaja Goodman »

Oletko varma, että on nokittu, eikä kyse ole jostakin muusta haaverista. Minusta kuulostaa oudolta, jos nokkimisen kohteena on siipi ja jalka, eikä pään seutu. Voisiko olla, että kana olisi jäänyt esim. johonkin rakoseen kiinni jalastaan ja rimpuillut itsensä irti? Seuraile kanan vointia pari päivää, ja katso, alkaako toipumaan.
Risupekka

Re: Pahasti nokittu kana

Viesti Kirjoittaja Risupekka »

Aika varma olen, koska tätä samaa kanaa oli pari päivää sitten nokittu päähän,
niin että oli heltasta ruvennut vuotamaan verta, ja myös jalkaa. Ja siis itse vielä näin kun muut kanat kävi tätä nokkimaan.
Tämä kana mitä on nyt nokittu, niin on uusi kana, joka tuli pari päivää sitten parin muun kanan kanssa.
Myös tällä nokitulla kanalla on juuri meneillään sulkasato, ja on tiputtanut siipien kohdilta höyheniä. Juuri missä on kaljua kohtaa, kait siihen on helppo sitten tökkiä toisten kanojen?
Kait ne katsoo sen nokkimisjärjestelyn...
Katsoin toki olisiko ollut mahollista kanan jäädä johonkin kiinni, mutta ei tuossa kanalassa oikein ole,
toki orsilta voi tippua, mutta ei voi jäädä ns kiinni mihinkään.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Pahasti nokittu kana

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Sinistä haavasprayta haavoihin niin muut eivät innostu kun verta ei ole näkyvissä. Joskus haavaspraylla hoidetut löytävät parvesta paikkansa ja joskus ei. Seuraile. Mä olen poistanut kiusatun pakastimeen jos jatkavat nokittelua. Ei kannata eristää muista vaan pitää yhdessä.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Risupekka

Re: Pahasti nokittu kana

Viesti Kirjoittaja Risupekka »

Itellä ei ollu siihen hättään, tuota sinistä spreitä.
Ja mukavasti oli vielä nää pyhä päivät, eli en päässy mistään sitä ostamaan..

Otin tämän kanan sitten sisälle ja vedellä huudoin enimmät veret pois, ja haavojen päälle laitoin tummelia. (paras voide tässä tapauksessa)
Annoin yhen yön olla muista kanoista olla tän tökityn.

Ja nyt on jo kanalassa muiden kanssa, ja rauha maassa :smt001
Haavatkin menneet jo hyvin umpeen.
Jos ne tästä pikku hiljaa hyväksyisivät tän nokitun kanan.
Vastaa Viestiin