Muutama kysymys kestopehkusta

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Erttu

Muutama kysymys kestopehkusta

Viesti Kirjoittaja Erttu »

Eli meillä maalattia ja pehku. Kun käännän pehkua niin höyry nousee ja sisältä on lämmin. On käynyt nyt ~viikon. Pehkun pinta on viileä ja sisältä tosi lämmin. Kanala on n. 3,3m * 3,8m ja korkeutta se ~3m. Kanalassa on on 60cm korkeudessa +9 astetta. Mitä teen väärin?
Helenals

Re: Muutama kysymys kestopehkusta

Viesti Kirjoittaja Helenals »

Mitä teen väärin?
:smt017

Siis miten "väärin"? Hyvältä vaikuttaa...
Erttu

Re: Muutama kysymys kestopehkusta

Viesti Kirjoittaja Erttu »

Ajattelin että tuottaisi enemmän lämpöä kun monet puhuu, että kanalassa on +15-18 pehkun ansiosta. Nyt mokoma sammui :/ tai käänsin orren alla olevaa pehkua ja oli kylmä .. miten se nyt niin? Miten saan sen käymään uudelleen
Taisku

Re: Muutama kysymys kestopehkusta

Viesti Kirjoittaja Taisku »

Löytyisiköhän näistä hyviä vinkkejä ...

http://siltajoensirkus.blogspot.fi/2016 ... kulla.html

http://siltajoensirkus.blogspot.fi/2016 ... ennys.html

Olisi niin mainio 'lämmitin' tuo kestopehku. Meidän kanala on vaan niin pieni, että tuuletuksen tarpeen vuoksi voisi olla aika vetoinen paikka siivekkäille. Ehkä vielä joskus saamme isomman kanala-rakennuksen ja sitten. :smt001
Helenals

Re: Muutama kysymys kestopehkusta

Viesti Kirjoittaja Helenals »

Minulla ilmareikien pisteleminen heinähangolla toimii paremmin kuin kokonaan kääntäminen.
SiniS

Re: Muutama kysymys kestopehkusta

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Eikö tuo 15-18 astetta ala olla jo melko korkea kanoille? Rodusta riippuen tietenkin. Meillä on nyt lämpötila melko lailla sama kun ulkona, himpun enemmän, nyt illalla +5 ja ilma on raikas. Ruokaa menee tietenkin enemmän kun kesällä, mutta se nyt on pieni murhe.
Kirsikkapuisto

Re: Muutama kysymys kestopehkusta

Viesti Kirjoittaja Kirsikkapuisto »

SiniS kirjoitti:Eikö tuo 15-18 astetta ala olla jo melko korkea kanoille? Rodusta riippuen tietenkin.
Se on siinä ja siinä. Tokihan kesällä kanaset vetelevät pihalla kuumemmissakin lukemissa. Minulla lämpötila on juurikin tuolla noin 15-18 asteen huitteilla, mutta kanalassa onkin silkkejä, kääpiökocheja ja paljon pikkuväkeä kaiken ikäisinä nuorikoina. Sen takia lämpötila hieman korkeampi. Ja koska jengi mielellään ulkoilee kylminäkin päivinä, niin on kiva kun pääsevät takaisin oikeasti lämpimään. Ilman vastakuoriutuneita lämpö voisi olla mieluummin +7..12 tietämillä, mutta minä kai olen vähän vilukissa ja nukun yöni paremmin kun ajattelen, että kanankoipilaisetkaan ei palele :smt001

Toisessa rakennuksessa, nimeltään kanila on sitten araucanat, maransit ja angorakanit. Siellä lämpö on noin +2..+5 kylmimpien kuukausien ajan. Jonain kovina pakkasöinä on saattanut kanien vesipulloihin tulla hieman jääriitettä. Siellä ei ole nuorisoa eikä kylmän arkoja rotuja.
Vastaa Viestiin