Yksi kanaa kiusaa muita kanoja

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Risupekka

Yksi kanaa kiusaa muita kanoja

Viesti Kirjoittaja Risupekka »

Elikkäs tälläsen huomasin tässä parin päivän sisään.
Mulle tuli viime viikon la kanalauma + kukko. Kanoja on siis 5kpl,tehareita kaikki.
Ekat päivät meni hyvin kaikki oli sovussa. Ja nyt on joka päivästä yhellä kanalla, jonka ristin Tököksi. Kun tökkii kaikkia muita kanoja. Eikä anna olla samalla orella edes jos Tökö itse siinä on..
Tilaa on kanoilla kanalassa. Mistä tää vois johtuu? :smt017
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Yksi kanaa kiusaa muita kanoja

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Voisko olla kyse ihan nokkimisjärjestyksen selvittelystä? Nyt kun ovat kotiutuneet, kanat keskittyvät paikkansa hakemiseen parven hierarkiassa. Usein sellaiset kiistat ilmenevät myös orsilla kun selvittelevät kuka saa olla parhaalla paikalla. Myös herkut saavat ylimääräistä nokkimista aikaan kun ykköseksi haluava kana häätää muita tieltään. Mun mielestä tilannetta voi hyvin seurata, ellei kyseinen kana pahasti satuta tai jahtaa muita. Tilanteen pitäisi tasaantua vähitellen kun kaikki tietävät paikkansa.
reiv

Re: Yksi kanaa kiusaa muita kanoja

Viesti Kirjoittaja reiv »

Jos herkkujen syöttämisen yhteydessä näkee tuommoista käytöstä niin voi antaa vähän kämmenestä rauhoittaakseen sitä kukkoilijaa. Tai vaikka hellästi potkaista. Nämä toimenpiteet pitää tehdä heti vastauksena huonolle käytökselle, muuten ne ei ymmärrä mistä on kyse.
Risupekka

Re: Yksi kanaa kiusaa muita kanoja

Viesti Kirjoittaja Risupekka »

Kiitusta vinkeistä. Nyt onkin jo paljon rauhallisempaa.
Ja tämä Tökö taitaa olla isoin kiho laumasta. On ne jänniä elukoita nämä kanat :smt003
Vastaa Viestiin