Mitä pensaita ulkotarhaan?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kanafanitar4

Mitä pensaita ulkotarhaan?

Viesti Kirjoittaja Kanafanitar4 »

Neljän kanani ulkotarhassa oli vuosi sitten paljonkin vihreitä alueita, mutta eipä ole enää... Laitoimme jopa muutaman siirtonurmikkokaistaleen tänä kesänä tarhaan, mutta eivät nekään kauaa kestäneet. Tuli mieleen, että voisi istuttaa jokusen pensaan, sitten ne olisivat heti keväällä kanojen ilona. Mutta mitkä pensaat olisivat parhaita? Siis mistä kanat tykkäisivät eniten? :)
Helenals

Re: Mitä pensaita ulkotarhaan?

Viesti Kirjoittaja Helenals »

Marjapensaita olen ajatellut itse istuttaa. Vanhemmista pensaista saa kätevästi juuriversoja. Pitäisi ehkä jotenkin suojata että pääsevät kasvun alkuun. Voi hyvin istuttaa syksyllä jos löytyy taimimyymälöiden alesta. :)
Maikki

Re: Mitä pensaita ulkotarhaan?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Herukkapensaat on helppoja ja halpoja kanatarhaan. Niitä saa vaikka vanhojen pensaiden maahan taipuneista, juurtuneista oksista. Minä kääräisin istutuksen jälkeen palan kanaverkkoa pensaan suojaksi, jotta saa rauhassa juurtua muutaman vuoden, eikä nuoret oksat tule syödyksi heti. Kun pensas kasvaa, on juuristo tarpeeksi syvällä ja oksat jo vahvoja kestämään kiipeilyt ja nokkaisut, eikä suojausta enää tarvita.
Kanafanitar4

Re: Mitä pensaita ulkotarhaan?

Viesti Kirjoittaja Kanafanitar4 »

Hei,

itsekin olin ajatellut, että viinimarjapensas voisi olla kiva. Karviaista en laittaisi, kun ne piikit...

Oli kiva kuulla mielipiteitä. :)
SiniS

Re: Mitä pensaita ulkotarhaan?

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Mä mietiskelin enemmin havupuskia, tuijia tai jotain semmosia. En oo mikään viherpeukalo, niin en niistä tarkemmin tiedä, mutta mun ajatuksissa niistä olis suojaa sit talviulkoilullakin.
Vastaa Viestiin