Teurastusikä?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Muru

Teurastusikä?

Viesti Kirjoittaja Muru »

Itsellä on muutama jo munintansa harventanutta/lopettanutta kanaa ja jo iäkkäämpi kukko, mietteissä on laittaa ne pois ja pataan.
Onko kanan/kukon iällä väliä ruokateurastusta ajatellen?

Missä iässä laittelette kanoja/kukkoja pataan?
Tuuvi

Re: Teurastusikä?

Viesti Kirjoittaja Tuuvi »

Voisiko tähän samaan ketjuun saada vastausta että mihin vien tai myyn teuraaksi tarkoitetut kanat? Itse en halua niitä lahdata tai kyniä
Tinkerbell

Re: Teurastusikä?

Viesti Kirjoittaja Tinkerbell »

Tuuvi, aiotko kuitenkin itse ne syödä, mutta et vain halua teurastaa itse?
KanatON

Re: Teurastusikä?

Viesti Kirjoittaja KanatON »

Olen jostakin kuullut, että kukko olisi paras teurastaa 4 kk:n iässä, jos ei halua syöttää sitä kauempaa. Siinä iässä siinä on jo mukavasti syötävää, mutta ruokinta ei ole maksanut vielä kohtuuttomia. Toinen juttu on kuka haluaa miettiä "parasta hinta/hyötysuhdetta kanaharrastuksissaan". Meillä ylimääräiset kukot ovat menneet pataan 4-6 kk:n iässä ja suvusta löytyy henkilö, joka kukot saa hengiltä nopeasti, kivuttomasti ja kunnioituksella eläintä kohtaan. :smt027
Maatikko

Re: Teurastusikä?

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Tuuvi kirjoitti:Voisiko tähän samaan ketjuun saada vastausta että mihin vien tai myyn teuraaksi tarkoitetut kanat? Itse en halua niitä lahdata tai kyniä
Tuo tänne meille :smt006 Missä päin sijaitset?
Tuuvi

Re: Teurastusikä?

Viesti Kirjoittaja Tuuvi »

En ole vielä hankkinut kanoja, kun pitää etukäteen miettiä, että mitä teen, jos en talven tullen pysty niitä pitämään. Ruuaksi kyllä kelpaisi, mutta en mä halua itse niitä tappaa.
Vastaa Viestiin