minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Zulia

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Zulia »

kochin-fani kirjoitti:
Zulia kirjoitti: Minä myös :smt001 Täytän siis kolmetoista
Jee, täällä on mun kanssa samanikäisiä :smt041 Kuvittelin koko ajan, että säkin oot aikuinen... Kun täällä vähemmistö on lapsia/nuoria niin automaattisesti ajattelen kaikki ensin aikuisina :smt005
esa: Minä hurahdin vain jotenkin... Kun olen tykännyt aina kaikista eläimistä, niin silloin mummolan kanat olivat ainoita eläimiä joita pääsi paljon hoitamaan. Kunnon innostus alkoi, kun hankittiin ne 10 tipua :smt003
Niinpä.. Kaikki on niin aikuisella olemuksella kirjottamassa täällä, mutta no kuitenkin :smt003
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

esa kirjoitti:Tiiätkö muuten mikä on kotchin fani toisin päin? :smt017. Fatsin koni. :smt005 :smt043. En tiiä oisko tää kuulunu tuonne lintuhuumorin puolelle mut laitoin tänne :smt002
Paitsi että eihän se sinänsä kuulu lintuhuumoriin, koska enhän mä ole lintu :smt005
Nuki

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Anteeks, tungen tänne junnujen ketjuun kun just oli kaverin kanssa puhetta, että mua luullaan täällä varmaan 10-vuotiaaksi kun aina lässytän mun linnuista ja kerron pussailevani yms. niitä. Kanalassa vierailevat ihmiset ainakin kattoo hieman hitaasti kun alan sössöttää ja halia lintuja. Ja siis yli 30-vuotias ihminen täällä kirjoittelee, että joskus näinkin päin :smt003
Kyllä sitä itekin yllättyy välillä kun kuulee miten nuoria toiset kirjoittajat on, kai kanaharrastajat on sitten keskimäärin fiksumpaa porukkaa kun ei tekstien perusteella alaikäisiksi arvaisi :smt001
Tavast

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Nuki kirjoitti:Kyllä sitä itekin yllättyy välillä kun kuulee miten nuoria toiset kirjoittajat on, kai kanaharrastajat on sitten keskimäärin fiksumpaa porukkaa kun ei tekstien perusteella alaikäisiksi arvaisi :smt001
Samaa minäkin ajattelin :smt001
Zulia

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Zulia »

" Kyllä sitä itekin yllättyy välillä kun kuulee miten nuoria toiset kirjoittajat on, kun kanaharrastajat on sitten keskimäärin fiksumpaa porukkaa kun ei tekstien perusteella alaikäisiksi arvaisi :smt001 "
Otan kyseisen asian kohteliaisuutena :smt003
Viimeksi muokannut Zulia, 12 Huhti 2013, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Zulia kirjoitti:Kyllä sitä itekin yllättyy välillä kun kuulee miten nuoria toiset kirjoittajat on, kun kanaharrastajat on sitten keskimäärin fiksumpaa porukkaa kun ei tekstien perusteella alaikäisiksi arvaisi :smt001
Otan kyseisen asian kohteliaisuutena :smt003[/quote]
Sama täällä :D No, en tiedä mistä johtuu, mutta lukea osasin jo nelivuotiaana (en mitään romaaneja siis, vaan yksittäisiä sanoja ja helppoja lauseita :smt003) ja äidinkielessä (kouluaineena) olen ollut aina hyvä... Lisäksi aloin käyttämään tietokonetta noin 7-8-vuotiaana, eli kokemusta oli jo muutama vuosi ennen kuin Muniksessa aloin pyöriä :-"
Zulia

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Minulla ihan sama myös, siinä jossakin 7-8-vuotiaana tuli aloitettua koneen käyttäminen pienesti, ja kokemusta on siis tullut. Plus
äidinkielikin on ihan kiitettävä :smt003
Nuki

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kohteliaisuudeksi se olikin tarkoitettu :) En mä kyllä edes tiedä, miten kuvittelisin nuorempien kirjoittavan... Ehkä sekin hämää, että moni (teistä nuorista) hoitaa lintunsa itse, muistelen vaan, millainen laiskiainen ite olin teininä. Mutta nykynuoret onkin monessa suhteessa paljon fiksumpia ja aikuisempia kuin mun sukupolvi aikanaan samassa iässä. :D
piiparinen

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

juuri näin Nuki :smt045 ja sitähän on ite jo ikäloppu (30) :smt036
minäkin olen itseasiassa näitä kirjoittajia luullu paljon vanhemmiks.. :smt001
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

piiparinen kirjoitti:juuri näin Nuki :smt045 ja sitähän on ite jo ikäloppu (30) :smt036
minäkin olen itseasiassa näitä kirjoittajia luullu paljon vanhemmiks.. :smt001
Ai miten vanhoiksi esim? :smt042
Itse asiassa mäkään niitä lintuja hoida aina itse, vaan silloin jos satun olemaan mummolassa. JA en mäkään jaksaisi aina lähteä kananhoitoon (vaikkapa jos ulkona sataa niin ajattelen istuvani mieluummin sisällä lämpimässä, Muniksen ääressä tietenkin kattelemassa toisten iiiihania lintukuvia) mutta sitten siellä kanalassa tuleekin luuhattua vähintään tunti :smt003
Zulia

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Zulia »

piiparinen kirjoitti:juuri näin Nuki :smt045 ja sitähän on ite jo ikäloppu (30) :smt036
minäkin olen itseasiassa näitä kirjoittajia luullu paljon vanhemmiks.. :smt001
Niin, minkä ikäisiksi olet esimerkiksi vaikka minua luullut? :smt003 vai oletko luullut miksikään :smt037
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Zulia kirjoitti:
piiparinen kirjoitti: minäkin olen itseasiassa näitä kirjoittajia luullu paljon vanhemmiks.. :smt001
Niin, minkä ikäisiksi olet esimerkiksi vaikka minua luullut? :smt003 vai oletko luullut miksikään :smt037
Haha, minuakin kiinnostaisi kuulla :smt005
Mutta Zulia, kun en tiennyt sillon ennen ikääsi, niin ajattelin sinua 30-30 vuotiaaksi :D
Jihuu, tänään tulee minulla viimein 13 vuotta täyteen! :smt041
Sarkki

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Sarkki »

Minä tulen tänne vähän huutelemaan, kun minusta on tosiaan hienoa, että nuoretkin ovat tosissaan kiinnostuneita kanaharrastuksesta. :smt023 nuorilla tarkoitan nyt siin alle 20 vuotiaita, vaikkei tuosta vanhemmatkaan siis mitään vanhoja ole. :smt003 Itse kanssa hurahdin kanoihin joskus 12 vuotiaana, kun vanhemmat eivät antaneet ottaa lisää kaneja, mutta lupasivat että kanoja voidaan ottaa ja siitä se ajatus sitten lähti. Hybrideillä aloitettiin ja lopulta sekaan tuli myös jotain sekoituksia ja brahmoja. Pari kanatonta vuotta oli välissä asuessani opiskelun aikana toisella paikkakunnilla kaupungissa, mutta kun miehen kanssa muutettiin takaisin maalle, niin kuopsuttajia alkoi taas ilmestyä. Nyt ikää 25 vuotta. :smt001
esa

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Minä tuun syyskuussa 15 ja kananpitoa tulee 8 vuotta :smt003
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Minulla vasta viitisen vuotta, jos mukaan otetaan vain aidon aito kiinnostus näihin ihaniin otuksiin - eli kuten varmaan nokkelimmat arvaavatkin, niin kanasista puhun :smt054 Viime syksynä alkoi pienoinen kiinnostus muihinkin lajeihin, kuten hanhiin tai viiruihin ;)
esa: Rehellisesti sanottuna, todella kummalta kuulostaa, että joku 15-vuotias poika on kiinnostunut kanoista sen sijaan että kuljeskelisi kaduilla räkimässä ja juomassa ES :smt042
Vastaa Viestiin